Totaal aantal Berichten: 14
Geregistreerd: 22-01-2014
- C3 1.4 VTi Ligne Business
- Xsara Picasso 1.8 16V Plaisir
Hi Citroën fanaten!
Nadat onze Citroen xsara Picasso voldoende kilometertjes had gemaakt voor ons,
hebben we gekozen voor een Citroen C3 uit 2011.
Toen we de auto gingen ophalen, hadden we onze kleine kinderen bij, dus we hebben direct de achterdeuren op kinderslot gedaan. Dit lukte in eerste instantie niet, omdat ik in een zwart draaiknopje aan het frummelen was op de kopse kant van de deur, terwijl ik de rode moest hebben aan de binnenkant van de deur.
Nu sloot en opende de deur de eerste dagen nog wel gewoon, maar sinds gisteren opende die betreffende deur niet meer.
Waarschijnlijk heeft dat zwarte dopje in een halve aan/uit stand gestaan en is nu volledig omgesprongen.
Na kort zoeken in de handleiding waren we er al snel uit, dat zwarte dopje is om de deur te vergrendelen voor buitenaf (wanneer centrale vergrendeling bijvoorbeeld niet meer werkt). En mag uiteraard niet gebruikt worden in combinatie met kinderslot.
Ik heb behoorlijk gezocht op het forum, maar ik voel me behoorlijk alleen met deze vraag.
Is er toevallig iemand met ervaring met dit probleem, is er een wijze waarmee ik het slot tóch nog eenmalig open kan krijgen?
Hier het dopje die ik bedoelde:
(en nee, uiteraard had ik dit plaatje niet gezien toen ik hier aan draaide)
Bedankt alvast!!!
Totaal aantal Berichten: 14
Geregistreerd: 22-01-2014
- C3 1.4 VTi Ligne Business
- Xsara Picasso 1.8 16V Plaisir
Toch maar even contact opgenomen met een lokale citroen garage.
Uiteraard moest de werkplaats desk medewerker ook wel even gniffelen over de combinatie die ik had uitgevoerd,
En de buitenportier vergrendeling was hem niet eens bekend.
A.s. zaterdag gaan ze proberen via de computer de deur te ontgrendelen.
Hopelijk kunnen ze dat, geen idee in hoeverre dat elektronisch of mechanisch is. Weet iemand dat?
Ik zal voor andere lezers het resultaat weten.
Totaal aantal Berichten: 14
Geregistreerd: 22-01-2014
- C3 1.4 VTi Ligne Business
- Xsara Picasso 1.8 16V Plaisir
Update tussendoor. Openen met computer is niet geslaagd, blijkt echt machanisch te zijn.
Auto nu bij de Citroen dealer die een poging waagt, maar die meldt zojuist dat daarmee ook het complete paneel vervangen moet worden.
Er gaat een monteur terugbellen om verdere opties te bespreken
Totaal aantal Berichten: 1381
Geregistreerd: 31-10-2005
- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
Vast wel ja: dat paneel zal er nu met een dichte deur met gepast geweld vanaf gehaald moeten worden.
En dan nog hopen dat ze er dan bij kunnen om of het kinderslot of die vergrendeling terug te zetten.
Sterkte.
Totaal aantal Berichten: 14
Geregistreerd: 22-01-2014
- C3 1.4 VTi Ligne Business
- Xsara Picasso 1.8 16V Plaisir
Auw auw, de officieele citroen garage kon niet zeggen in hoeverre het paneel beschadigd moest worden voor het uitbouwen. Ik hoopte natuurlijk dat ze alleen het schroefpunt hoefden te beschadigen maar helaas is dat niet zo goed te plannen… geschatte kosten incl nieuw paneel; 650 euro.
Gekozen om eerst zelf te zoeken naar een gebruikt paneel en slot en hopelijk durft onze lokale garage het aan om de boel op een nette wijze te slopen Ik zal later weer een update plaatsen.
Geweldig hè, al die veiligheids- en andere voorzieningen op moderne auto’s… SCHAN-DE-LIJ-KE prijzen voor als je een keer iets fout doet.
Totaal aantal Berichten: 14
Geregistreerd: 22-01-2014
- C3 1.4 VTi Ligne Business
- Xsara Picasso 1.8 16V Plaisir
Zojuist auto opgehaald. Troost is dat er gelukkig ‘slechts’ 48,- in rekening is gebracht voor het onderzoek. (hiervoor hebben ze in een weekend gepoogd het slot via de computer aan te sturen, accu ontkoppelen om computer te resetten en het onderzoek van vandaag).
Dus nu maar met gebruikte onderdelen aan het stoeien gaan (heb ik inmiddels gevonden voor een heel wat schappelijkere prijs).
Dan kan ik in iedergeval schaamteloos in het paneel zagen om bij het slot te komen en heb ik een slot in handen om deze eens goed te bekijken.
Mocht iemand ervaring of tips hebben, dan heel graag!!
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011
- Xsara Picasso 16-16v
Klap vanuit de kofferbak de stoel naar voren, bouw nu het zij paneel weg in de kofferbak ruimte, aan de kant van waar de deur dicht zit, bij sommige auto,s zie je nu de plaat zitten waar de slot vanger mee vast zit, als je deze kan uit boren, dan hoef je alleen nog de scharnieren op de B stijl los te maken, en de stekker van de electra, dan kan je de deur in zijn geheel weg nemen,
Wel moet het zo zijn dat als scharnier los is de deur naar voren kan bewegen, omdat. De boutjes van de slotvanger ruimte moeten krijgen,
Totaal aantal Berichten: 14
Geregistreerd: 22-01-2014
- C3 1.4 VTi Ligne Business
- Xsara Picasso 1.8 16V Plaisir
Ik snap hem, super informatie!
Ik heb zelf geen enkele ervaring met demonteren van auto onderdelen en gezien dit toch redelijk ingrijpend is (en de auto nu nog best netjes is, zonde als ik de deur laat tetsen) heb ik heb een garagebedrijf gecontacteerd in onze regio die vaker werkzaamheden voor ons heeft uitvoert en deze wil het graag voor ons uitvoeren (eind volgende week).
Deze gaf al aan dat 150,- voor de binnendeur+slot die ik had gevonden best veel was, indien nodig hadden zij voldoende connecties.
Ik ga jouw aangeleverde informatie zeker meegeven en zal een update plaatsen wanneer ik meer weet!
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
Interessante informatie! Wel een pijnlijke fout… Succes met oplossen!
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
...ik blijf het vreemd vinden dat een bedrijf dat zich creature d’automobile noemt, niet zelf een technische voorziening treft om dit soort situaties te voorkomen. leuk al die gadgets maar als het fout gaat loopt de teller vaak rap op.
Xsara Picasso 1.6i 16V, 2006
Totaal aantal Berichten: 14
Geregistreerd: 22-01-2014
- C3 1.4 VTi Ligne Business
- Xsara Picasso 1.8 16V Plaisir
Wat je zegt RogerM
Meest kwalijke vond ik dat de medewerker (bij Citroen van Beek in Breda), waarbij ik de werkplaats afspraak had gemaakt, zelf zei “Oh die actie heb ik een keer eerder uitgevoerd. Wij demonteren de achterbank, halen bekleding los en dan kunnen we met een handzaag het slot volledig doorzagen”. Dat kwam dus al redelijk overeen met wat Beremans aangaf.
Echter de datum waarop de afspraak was gepland was deze mijnheer niet aanwezig (vakantie) en hadden de overige werkplaats medewerkers geen idee waar te beginnen. Ze gaven aan dat vrijwel zeker het deurpaneel vervangen moest worden (+400 eur) Maar goed, daar zal ik die medewerker dan ook nog op aanspreken over paar weken. Want we hebben echt periode toegeleefd naar het moment dat die deur weer open zou kunnen (twee kleine kids, dus wel handig om alle deuren te kunnen gebruiken).
...je zou bijna de directeur van het dievengilde uitnodigen om een poging te wagen…
Xsara Picasso 1.6i 16V, 2006
Totaal aantal Berichten: 14
Geregistreerd: 22-01-2014
- C3 1.4 VTi Ligne Business
- Xsara Picasso 1.8 16V Plaisir
Ja ik betreur het ook dat ik nooit het slechte pad op ben gegaan haha.
Echter… inbrekers boren vaak dan weer van die kleine gaatjes in de buitendeur enzo…
Ik moet meer ‘uitbreken’ dan ‘inbreken’, en daar zijn de meesten ook niet zo ervaren in
Als er kennelijk grof geweld gebruikt moet worden om iets te herstellen wat door betrekkelijk onschuldig geklooi is ontstaan, gaat het m.i. om een duidelijke ontwerpfout. Een waarschuwing in het boekje (zie eerste post) is dan onvoldoende, te meer daar de eigenaar op hoge kosten wordt gejaagd.