Dat is ook een relatief goedkope upgrade naar meer zekerheid.
Automatische remontluchter kopen, half litertje remolie en een uurtje werk. https://k-parts.nl/remontluchter-dmp-universeel.html
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Brinkie schreef:Rens is verwijderd van het forum, dus zal geen antwoord meer kunnen geven.
Maar ik zou zeker de slangen vervangen. Vaak een punt waardoor aanlopen wordt veroorzaakt.
Dank je want het aanlopen moet verholpen, rest is allemaal goed, en ik kan gewoon rijden zelfs meer dan 100 km, echter de zaak is dan wel heet en het lijkt of de auto veel minder trekt, en dat is dus de remmen voor.
Ik moet toch verder kijken naar iets waardoor het voelt alsof wiel voor verschiet met scherp draaien op parkeerpplaats, mogelijk arm, raar want is net gekeurd.
lekker rijdende wagens maar veel storingen,.
Ook kan ik eens rijden, en remmen dan de ontluchtings nippel los maken en kijken wat er gebeurd, spuit er wat uit bouwd ie druk op.
De slang voor automatisch ontluchten is ook te doen met potje met vloeistof en daar de slang in hangen, kan er ook geen lucht terug.
Hoy Allemaal.
De saxo moet binnenkort naar de keuring, echter, van de uitlaat hebben ze de kat doorgelust, er is een buis in gelast. heeft dit invloed op de keuring? het betreft een 96 citroen, ik vind al langer dat hij niet echt snel is, motor is 1.4 als ik 100 rijd en wind, dan wil ie maar traag harder.
Verder is de auto goed weinig km, zo,n 116000 en overal hard en netjes, een als nieuw uitziende wagen.
Ik denk over gas, want er mag G3 in namelijk zonder meer belasting, een LPG dokter in uithoorn heeft gebruikte installaties en wellicht is er op ditforum wel iemand die een G3 installatie heeft voor deze wagens, bijvoorbeeld na sloop.
En nu even naar de bossen, want die helikopters hier al de gehele dag, huis schudt met pc-muis en al, wordt je gek van.
alvast bedankt.
Bedoel je dat je katalysator z’n werk niet meer doet? Zo ja, dan heeft dat zeker invloed op de keuring. Dan kom je nooit door de CO meting!
Ik heb de wagen gekocht zo, met een nieuwe keuring, dus die mensen hebben dan gefraudeerd?.
Nee, hij is toen toch goedgekeurd. Dus was alles toen goed(de uitstoot).
Wat staat er op kenteken? als het nog een U9 is dan gaat ie het wel redden hoor zonder kat.
Hoe weet je dat er een buis is in gelast? Met een vrije doorlaat in de kat zou die theoretisch sneller moeten zijn.
Gr. Wim.
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
kees56 schreef:
Ik denk over gas, want er mag G3 in namelijk zonder meer belasting, een LPG dokter in uithoorn heeft gebruikte installaties
Ook op G3 betaal je extra MRB en gebruikte installaties zijn lastiger goedgekeurd te krijgen. Succes.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
wim V8 schreef:Nee, hij is toen toch goedgekeurd. Dus was alles toen goed(de uitstoot).
Wat staat er op kenteken? als het nog een U9 is dan gaat ie het wel redden hoor zonder kat.
Hoe weet je dat er een buis is in gelast? Met een vrije doorlaat in de kat zou die theoretisch sneller moeten zijn.
Gr. Wim.
Ik zie geen U9 auto is van26-03-97 ik heb de auto gekocht bij een garage zonder kat, de buis zie je duidelijk in de kat zitten en gelast, de traagheid heeft andere oorzaak, eens keer kijken, ik heb wel een kat zonder de sensor. maar uitlaat moet toch een keer, is niet meer zo heel best.
vrg kees
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
1996 is euro 2. Kat moet aanwezig zijn én werken wil je auto door de apk komen. Geen kat? Dan geen apk, tenzij iemand de boel durft te belazeren.
Personenauto’s met een verbrandingsmotor met elektrische ontsteking die in gebruik zijn genomen na 31 december 1995, moeten zijn voorzien van een goedwerkend emissiebestrijdingssysteem dat bestaat uit een katalysator en een lambdasonde. Hierbij is het bepaalde in Aanvullende permanente eisen, artikel 40, van toepassing.
Artikel 40 Controle werking emissiebestrijdingssysteem:
De goede werking van het emissiebestrijdingssysteem wordt gecontroleerd door meting van de lambdawaarde en het koolmonoxidegehalte van de uitlaatgassen bij verhoogd toerental en door meting van het koolmonoxidegehalte bij stationair toerental.Voor elke meting wordt gecontroleerd of de motor en het emissiebestrijdingssysteem op bedrijfstemperatuur zijn. Hieraan wordt voldaan indien de motor gedurende drie minuten op een toerental van ongeveer 3000 omw/min heeft gedraaid en:
een proefrit heeft plaatsgevonden, of de motorolietemperatuur minimaal 80 ºC bedraagt.
De motorolietemperatuur moet worden gecontroleerd met behulp van een deugdelijke olietemperatuurmeter.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
waterman schreef:1996 is euro 2. Kat moet aanwezig zijn én werken wil je auto door de apk komen. Geen kat? Dan geen apk, tenzij iemand de boel durft te belazeren.
Personenauto’s met een verbrandingsmotor met elektrische ontsteking die in gebruik zijn genomen na 31 december 1995, moeten zijn voorzien van een goedwerkend emissiebestrijdingssysteem dat bestaat uit een katalysator en een lambdasonde. Hierbij is het bepaalde in Aanvullende permanente eisen, artikel 40, van toepassing.
Artikel 40 Controle werking emissiebestrijdingssysteem:
De goede werking van het emissiebestrijdingssysteem wordt gecontroleerd door meting van de lambdawaarde en het koolmonoxidegehalte van de uitlaatgassen bij verhoogd toerental en door meting van het koolmonoxidegehalte bij stationair toerental.Voor elke meting wordt gecontroleerd of de motor en het emissiebestrijdingssysteem op bedrijfstemperatuur zijn. Hieraan wordt voldaan indien de motor gedurende drie minuten op een toerental van ongeveer 3000 omw/min heeft gedraaid en:
een proefrit heeft plaatsgevonden, of de motorolietemperatuur minimaal 80 ºC bedraagt.
De motorolietemperatuur moet worden gecontroleerd met behulp van een deugdelijke olietemperatuurmeter.
Dan heeft die garage inderdaad de zaak belazerd en of de kat zit er nog en is gerepareerd met een buis, daardoor misschien wat verstopt. Ik zal hem maar vervangen, tegenwoordig niet zo duur meer.
De kat van deze wagen bevat geen lambda sonde, alleen zit er een aan de pijp bij de motor, lambda is vervangen, had symptoom van schuddende motor bij rijden, je kon er niet goed mee rijden, werd er gek van, nu al die tijd al weer oke..
vrg kees
Basfeijen schreef:Bedoel je dat je katalysator z’n werk niet meer doet? Zo ja, dan heeft dat zeker invloed op de keuring. Dan kom je nooit door de CO meting!
De saxo is door de keuring, alleen 2 nieuwe bandjes voor, de kat had geen invloed op de meting, alles was oke. Ze waren verbaast over de goede staat, geen roest, althans wat oppervlakkige dan omdat ze zeiden dat ze best kunnen rotten, mijne had nergens niks, ik had al wel zelf oppervlakkige behandeld, en ga dat overal doen, want dat is ie dan wel waard.
weer jaar tuffen, en komende week de remslangen voor vervangen en kleppendeksel pakking en kleppen controleren,. Al remde ie wel als een tierelier zeiden ze bij abeelen..
vrg kees
kees56 schreef:Brinkie schreef:Rens is verwijderd van het forum, dus zal geen antwoord meer kunnen geven.
Maar ik zou zeker de slangen vervangen. Vaak een punt waardoor aanlopen wordt veroorzaakt.
Dank je want het aanlopen moet verholpen, rest is allemaal goed, en ik kan gewoon rijden zelfs meer dan 100 km, echter de zaak is dan wel heet en het lijkt of de auto veel minder trekt, en dat is dus de remmen voor.
Ik moet toch verder kijken naar iets waardoor het voelt alsof wiel voor verschiet met scherp draaien op parkeerpplaats, mogelijk arm, raar want is net gekeurd.
lekker rijdende wagens maar veel storingen,.
Ook kan ik eens rijden, en remmen dan de ontluchtings nippel los maken en kijken wat er gebeurd, spuit er wat uit bouwd ie druk op.
De slang voor automatisch ontluchten is ook te doen met potje met vloeistof en daar de slang in hangen, kan er ook geen lucht terug.
Ik heb beide slangen vervangen voor, maar nog steeds loopt het aan, als ik rem blijven ze plakken en dat voel je aan de auto als je hem laat uitrijden, dan voel je echt de weerstand, hij remt dus lichtjes, er moet ergens anders wat aan de hand zijn.
Ik kan wel de remblokken indrukken, de zuiger zit dus niet vast. wel zijn de obntluchtingsnippes rot, een brak en de andere rond, dingen zitten belachelijk vast, wordt dus uitboren.
Ik kan er wel mee rijden maar schijven worden wel knap heet, kan er ook nog wat aan de hand zijn met de hoofdremcilinder? en is de andere helft van de klauw die over de bussen glijdt niet voorzien van veren om de zaak uit elkaar te houden? deze bussen zijn verder oke, de klauw zit gewoon los.
dank alvast.
Revisiesetje bestellen.
Remolie bestellen.
Tube Até vet bestellen.(blauw vet)
Remblokken demonteren aan een kant van de wagen. Schuift de klauw nog mooi over de geleiders, dan is dit in orde.
Dan blijft de remzuiger hangen.
Remzuiger er uit pompen, één kant tegelijk(andere kant van de wagen dus nog helemaal gemonteerd laten), Als de zuiger er uit plopt komt er een hele plas remvloeistof achteraan, houd daar rekening mee, zuiger, cilinder mooi schoonmaken, rubber ring in de cilinder vernieuwen(uit het setje), hier gaat het namelijk om.
Zuiger en cilinder lekker insmeren met blauw vet, zuiger terugduwen.
Nieuwe stofhoes er op.
Andere kant idem dito. Dan ontluchten.
Rempotje eventueel helemaal leegtrekken, vullen met nieuwe vloeistof, ontluchten, voor en achter.
Achter net zo lang tot daar ook schone vloeistof uit komt is dat ook meteen ververst.
Zorg dat het potje tijdens ontluchten niet leeg raakt anders pakt het systeem weer lucht, daar wou je nou net vanaf.
Als je voorste remblokken nou niet helemaal nieuw zijn vul dan na ontluchten het potje niet helemaal tot max.
Maar een 1 of 2cm onder max, dat voorkomt dat als je straks wel een keer nieuwe monteert en je de zuigers terug gaat duwen het potje over loopt.
Gr. Wim
Bedankt wim
Ik heb wel de geleiders getest die zitten mooi los, zag wel dat garage waar ie vandaan kwam dat ze er ook aan gewerkt hadden wegens het vet wat ik zag.
remcilinder kan ik netjes terugduwen met tang, die zitten dus niet vast.
Je doelt op de rubber ring in de cilinder, door veroudering zou deze dan plakken of zo? ik heb wel eens gelezen dat deze rubbers speciaal zijn en dat deze zorgen dat de zaak los blijft.
dank alvast voor de tips, er af moeten ze toch de ontluchtingsnippels sijn stuk, een brak af de andere schiet door, moeten worden uitgeboord.
Vrg kees
Ja, door vuil en misschien wat roest op de remzuiger en die oude rubberen ring blijft je remzuiger hangen.
Je mag een heel klein ietsje schuren in je cilinder en op je zuiger met waterproof 600 ofzo in terpetine of spiritus als daar fijne roest op zit.
Wel blauw vet gebruiken.
Gr. Wim.