

























Totaal aantal Berichten: 7820
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Dat artikel gaat over de uitstoot van een buitengaats varend schip. Niet over een cruiseschip dat met een alternatieve, schonere bron vanuit open water naar de terminal vaart en dan aan de walstroom gaat. Door de misleidende foto zal de onoplettende lezer denken dat een in Rotterdam aangelegd cruiseschip per dag meer uitstoot dan een miljoen auto’s, en dat is niet waar.
Natuurlijk moet ook aan deze bron van vervuiling iets gedaan worden, maar het staat los van de vervuiling door auto’s.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Eentje dat erbij hoort, we zijn niet ver meer af met een compleet verbod op onze hobby’s als het zo voort gaat.
https://www.petities24.com/laat_de_puch_in_den_haag__teken_snel_en_laat_onze_herinneringen_verder_leven
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017





Totaal aantal Berichten: 403
Geregistreerd: 30-04-2007
- Overig 350 NDP
- Berlingo 1.6 hdi multispace
- Overig 450 NYDP ( in onderdelen)
2d schreef:en dan aan de walstroom gaat. Door de misleidende foto zal de onoplettende lezer denken dat een in Rotterdam aangelegd cruiseschip per dag meer uitstoot dan een miljoen auto’s, en dat is niet waar.
Natuurlijk moet ook aan deze bron van vervuiling iets gedaan worden, maar het staat los van de vervuiling door auto’s.
zover ik weet is er in Rotterdam geen walstroom voor cruiseschepen, en verstookt zo,n plezierbootje 700 liter diesel
per uur, alleen om het huishouden van stroom te voorzien.


























Totaal aantal Berichten: 7820
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Daarin heb je helemaal gelijk, ik had me er nog niet zo ver in verdiept. Op eerste gezicht verbaasde het me wel, maar als je wat verder leest blijkt het voorzien van walstroom niet zo eenvoudig te zijn als het lijkt. Maar weinig schepen zijn er geschikt voor. Bovendien is walstroom duurder om in te kopen dan de elektriciteit op het schip op te wekken.
Er is nog een boel te verbeteren dus, maar dan nog blijf ik van mening dat het twee verschillende vormen van vervuiling zijn (scheepvaart en automobielen), die om verschillende vormen van verandering vragen.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!





















Totaal aantal Berichten: 2949
Geregistreerd: 06-03-2004
- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
Ik ben echt wel pro milieu, we zullen daar met zijn alle wat aan moeten doen, op verschillende vlakken.
Maar de willekeur van alle zone’s in het land en landen, de keiharde bouwjaar uitsluitingen daar ben ik toch op tegen.
We kunnen allemaal diverse argumenten gaan aanhalen zoals; oldtimers die weinig km’s maken, de nieuwe auto’s die onder aan de streep ook helemaal niet zo schoon zijn
De explosieve groei van vele en nog veel meer komende bezorgbusjes en scooters, wat heel de millieuzone er in eenkeer onderuit haalt wat fijnstof en vervuilnig betreft.
Alle bootjes, vliegtuigen, industrie enz.
Om een stad leefbaar te houden en schoner te krijgen zou de milleuzone voor elk voertuig moeten gelden, binnensteden moeten autoluw / vrij gemaakt worden met een degelijk openbaarvervoersysteem vanaf de rand van de stad.
Oudere auto’s weigeren vind ik toch meer richting symboolpolitiek gaan, zelfs een soort massahystery van steden en landen onderling van kijk ons eens goed bezig zijn.
Ik weet het, alle beetjes helpen maar toch zet dit weinig zoden aan de dijk, zeker gezien alle inspanningen die gedaan moeten worden om dit in te voeren en te handhaven.
Die willekeur is inderdaad een probleem. De gemeenten worden letterlijk gedwongen tot maatregelen (is namelijk hun verantwoordelijkheid) maar er komen geen landelijke richtlijnen.
De willekeur is daar een gevolg van.
Dat geldt voor veel dingen en daar wordt hoegenaamd niets tegen ondernomen. Wel er heel lang over praten en hele TV programma’s mee vullen, maar verder gebeurt er niet veel.
Neem de enorme berg plastic welke we overal tegenkomen en vooral in de oceanen. In de Dekamarkt zit de gebakken vis in een kartonnen doosje, prima, maar er zit een plastic folie omheen.
Onze visspecialist levert eerste klas kwaliteit en doet het in een papieren zakje, maar wel in een plastic bakje en ik ga van de week hier met hem over praten. Mogelijk is dat plastic biologisch afbreekbaar en dat wil ik weten.
Als we met z’n allen blijven afwachten kan het een keer te laat zijn, als dat al niet zo is voor veel zaken.
En de (plaatselijke) overheden? Sorry hoor, maar daar vind je sukkels die zichzelf erg belangrijk vinden, maar niet worden gehinderd door veel kennis.
https://www.mo.be/analyse/wie-betaalt-de-groene-rekening-van-de-elektrische-auto
Als de helft waar is, dan nog vraag ik me af wat milieuvriendelijker is, een EV of een oude diesel.



Totaal aantal Berichten: 388
Geregistreerd: 01-09-2009
- 2CV 2cv6
- ID/DS DS21 pallas
Is altijd al zo geweest en dat zal niet veranderen
multinationals worden daar rijk van en bevolking crepeerd en natuurlijk een corrupte regering.














































Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
heren, volgens mij hebben wij hier in Nederland en Belgie helemaal niets te klagen! Zullen we on-topic verder gaan en hier geen politieke statements neerzetten? Lijkt mij echt fijn.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Definitief is soms drie weken houdbaar…
Kan drie weken later zijn:
tja, kan je echt op bouwen…
Ik hoop dat Garage van Bemmelen (Delft) toch nog haar inspanningen, investering en kennis nog weet te verzilveren. Voor wie schoner wil rijden, al dan niet milieu-gezoneerd.
(Ja, lijkt op reclame maar soms hebben initiatieven een steuntje in de rug extra nodig)
(mods: verwijder bericht gerust indien niet toelaatbaar)
DS23 Pallas, C5 Exclusive, Jumpy, BX19 GTi 16v, Acadiane, Saxo
“Zonder smering gaat alles naar de ter**g”
Hehe, eindelijk eens een positief bericht over onze fossiele brandstof auto .
https://www.telegraaf.nl/nieuws/3461616/experts-autobranche-schrijf-de-verbrandingsmotor-niet-af
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Wij van wc-eend adviseren de aankoop van wc-eend…



Totaal aantal Berichten: 101
Geregistreerd: 04-01-2016
- Ami 8 berline
- CX 20re
“De kans is levensgroot dat iedere nederlander die gaat rekenen zal overstappen naar een elektrische auto”
Reken daar maar niet op!:smt110
Ex visa club 1983, Ex bx 14 e 1986
Ex. Cx 20re 1987, Ami 8 1974, berlingo 1.8 1999
Liever een oude franse, dan een nieuwe japanse!
De berichten blijven binnenstromen…...
https://citroeniddsclub.nl/kabinet-komt-met-uniforme-regels-voor-milieuzones/
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.