Totaal aantal Berichten: 177
Geregistreerd: 12-03-2004
- DS 3 1.2 E-VTI
- C3 1.2 PureTech 82pk S&S Origins
- C5 C5 Break 2.0 16v
Als ik mijn Visa start moet ik altijd choken of het nu zomer of winter is, min 5 of plus 20. Hoe warmer het is hoe eerder dechoke weer uit kan.
Gezien de Visa mijn eerst auto is met handmatige choke weet ik niet of het normaal is. Mijn gevoel zegt mij dat het niet helemaal normaal is.
Citroen C5 Break 2007 2.0 16v
Citroen Xantia 3.0 V6 Berline (handbak)
Citroen C3 Origins edition 2020 (Alleen zakelijk)
Auto historie:
Citroen Visa 1.1 RE Leader 1986
Grand C4 Picasso 1.6VTI
Citroen C5 Break Caractere 2006, 2.0 16v LPG-G3, Lederen interieur, Xenon H7R
Peugeot 307 Break Navteq 2005, 1.6 16v LPG-G3
Citroen Xsara Break 2000, 1.4 LPG-G3
Citroen Xantia Berline Tentation 1995, 1.6 8v
Rover 620Si e2 1994, 2.0 16v
Seat Ibiza CLX 1994 1.9D
Dat is normaal.
Bij auto´s uit deze tijd is de mens nog de computer.
Nu ga jij leren wat je auto precies wil.
En je zet de choke zo snel mogelijk als het kan weer uit.
Is het ook als de motor warm is, dus 5 minuten supermarkt in en uit ook choken? Nee toch.
Gr. Wim.
Totaal aantal Berichten: 177
Geregistreerd: 12-03-2004
- DS 3 1.2 E-VTI
- C3 1.2 PureTech 82pk S&S Origins
- C5 C5 Break 2.0 16v
Dag Wim, ik rijd inmiddels een jaar in de auto dus dat ik de choke moet gebruiken en luister naar de auto begrijp ik wel.
Mijn vraag is concreet of het normaal is dat je bij elke (!) rit moet choken, ik krijg nl. reacties dat dat niet normaal zou zijn en zelfs voor meer vervuiling van de motor zorgt, hoger brandstof verbruik enz…
Deze week vervang ik de bougies en bougiekabels, daarna worden de kleppen nog gesteld.
Citroen C5 Break 2007 2.0 16v
Citroen Xantia 3.0 V6 Berline (handbak)
Citroen C3 Origins edition 2020 (Alleen zakelijk)
Auto historie:
Citroen Visa 1.1 RE Leader 1986
Grand C4 Picasso 1.6VTI
Citroen C5 Break Caractere 2006, 2.0 16v LPG-G3, Lederen interieur, Xenon H7R
Peugeot 307 Break Navteq 2005, 1.6 16v LPG-G3
Citroen Xsara Break 2000, 1.4 LPG-G3
Citroen Xantia Berline Tentation 1995, 1.6 8v
Rover 620Si e2 1994, 2.0 16v
Seat Ibiza CLX 1994 1.9D
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Bedoel je dat je bij iedere koude start moet choken of ook als de motor warm is?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 177
Geregistreerd: 12-03-2004
- DS 3 1.2 E-VTI
- C3 1.2 PureTech 82pk S&S Origins
- C5 C5 Break 2.0 16v
Iedere koude start, en een warme start binnen een paar minuten wil soms nog weleens lukken maar meestal moet ik dan ook choke uittrekken (wel minder dan bij een volledig koude start). De auto stottert dan, weinig vermogen enz Met choke gaat het dan wel goed maar het lijkt mij niet echt goed.
Citroen C5 Break 2007 2.0 16v
Citroen Xantia 3.0 V6 Berline (handbak)
Citroen C3 Origins edition 2020 (Alleen zakelijk)
Auto historie:
Citroen Visa 1.1 RE Leader 1986
Grand C4 Picasso 1.6VTI
Citroen C5 Break Caractere 2006, 2.0 16v LPG-G3, Lederen interieur, Xenon H7R
Peugeot 307 Break Navteq 2005, 1.6 16v LPG-G3
Citroen Xsara Break 2000, 1.4 LPG-G3
Citroen Xantia Berline Tentation 1995, 1.6 8v
Rover 620Si e2 1994, 2.0 16v
Seat Ibiza CLX 1994 1.9D
Totaal aantal Berichten: 223
Geregistreerd: 27-09-2010
- C2 1.4 VTR
- GS/GSA 1.3
- C4 (2004-heden) Cactus VTI 82 Shine
- CX 25 GTI
Ik denk dat de acceleratiesproeier niet goed werkt, een veel voorkomend euveltje bij de visa met 4-cyl. motor…
Nee, dat klopt niet. Het klinkt alsof er een verstopping in het stationair circuit zit of dat er valse lucht wordt aangezogen
Totaal aantal Berichten: 177
Geregistreerd: 12-03-2004
- DS 3 1.2 E-VTI
- C3 1.2 PureTech 82pk S&S Origins
- C5 C5 Break 2.0 16v
Als ik net heb gestart en hij loopt kan ik ook niet gelijk veel gas geven, dan valt hij uit.
Als hij eenmaal goed aan de loop en warm is dan loopt hij stationair wel netjes en rustig.
Ik heb al diverse slangen moeten vervangen wegens haarscheurtjes, dat zou bij de vacuumslang ook kunnen spelen lijkt mij.
Ingeval van een acceleratiesproeier probleem zou ik dan een revisie van de carburateur moeten uitvoeren? (Het is een Solex 32 PBISA 12)
Citroen C5 Break 2007 2.0 16v
Citroen Xantia 3.0 V6 Berline (handbak)
Citroen C3 Origins edition 2020 (Alleen zakelijk)
Auto historie:
Citroen Visa 1.1 RE Leader 1986
Grand C4 Picasso 1.6VTI
Citroen C5 Break Caractere 2006, 2.0 16v LPG-G3, Lederen interieur, Xenon H7R
Peugeot 307 Break Navteq 2005, 1.6 16v LPG-G3
Citroen Xsara Break 2000, 1.4 LPG-G3
Citroen Xantia Berline Tentation 1995, 1.6 8v
Rover 620Si e2 1994, 2.0 16v
Seat Ibiza CLX 1994 1.9D
Als je valse lucht hebt uitgesloten (denk aan carb voet) dan zou ik eerst eens de carb inspecteten en evt reinigen. Ik verdenk niet direct de acceleratiesproeier maar de stationairsproeier.
Nee, dan zou het volstaan met het vervangen van het acceleratie pomp membraam.
Gr. Wim
Totaal aantal Berichten: 177
Geregistreerd: 12-03-2004
- DS 3 1.2 E-VTI
- C3 1.2 PureTech 82pk S&S Origins
- C5 C5 Break 2.0 16v
Dank jullie voor de suggesties, ik heb er weer een klusje bij op de lijst.
Citroen C5 Break 2007 2.0 16v
Citroen Xantia 3.0 V6 Berline (handbak)
Citroen C3 Origins edition 2020 (Alleen zakelijk)
Auto historie:
Citroen Visa 1.1 RE Leader 1986
Grand C4 Picasso 1.6VTI
Citroen C5 Break Caractere 2006, 2.0 16v LPG-G3, Lederen interieur, Xenon H7R
Peugeot 307 Break Navteq 2005, 1.6 16v LPG-G3
Citroen Xsara Break 2000, 1.4 LPG-G3
Citroen Xantia Berline Tentation 1995, 1.6 8v
Rover 620Si e2 1994, 2.0 16v
Seat Ibiza CLX 1994 1.9D
G-ikX schreef:Ik denk dat de acceleratiesproeier niet goed werkt, een veel voorkomend euveltje bij de visa met 4-cyl. motor…
Nee, dat klopt niet
dat wasniet bedoeld voor G-ikX maar oor de post erboven, nl of t normaal was. Dus G-ikX, voel je niet aangesproken
Als de acceleratiepomp niet werkt, dat is geen rijden, als je dan gas geeft om te accelereren, zit je met je voorhoofd op het voorruit omdat ie zo erg inhoud. Warm en koud.
Gr. Wim.
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Warm starten doe je het beste met half gas, dus half intrappen en dan niet meer bewegen tot de motor loopt.
Zomers volstaat het (bij mij althans, en da’s een ervaring gebaseerd op zeker 6 viercylinders) koud te starten met de choke half tot driekwart uitgetrokken.
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 177
Geregistreerd: 12-03-2004
- DS 3 1.2 E-VTI
- C3 1.2 PureTech 82pk S&S Origins
- C5 C5 Break 2.0 16v
Klopt, staat ook in het boekje. Afgelopen week zijn de kleppen gesteld, 2 aan uitgaande zijde en alle 4 aan ingaande zijde moesten worden gesteld. Daarmee start en loopt hij al wat beter. Ik had tussen de 2300 en 2800 rpm ook een “flatspot”, die is nu weg. Komende week nog nieuwe bougies en bougiekabels en dan kijken hoe hij loopt.
Over een paar wekend dan maar een goed gaan kijken naar de carburateur en andes die gelijk maar voorzien van nieuwe pakkingen e.d.
Citroen C5 Break 2007 2.0 16v
Citroen Xantia 3.0 V6 Berline (handbak)
Citroen C3 Origins edition 2020 (Alleen zakelijk)
Auto historie:
Citroen Visa 1.1 RE Leader 1986
Grand C4 Picasso 1.6VTI
Citroen C5 Break Caractere 2006, 2.0 16v LPG-G3, Lederen interieur, Xenon H7R
Peugeot 307 Break Navteq 2005, 1.6 16v LPG-G3
Citroen Xsara Break 2000, 1.4 LPG-G3
Citroen Xantia Berline Tentation 1995, 1.6 8v
Rover 620Si e2 1994, 2.0 16v
Seat Ibiza CLX 1994 1.9D