2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
C15D Romahome project
mjanssen
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 13
Geregistreerd: 13-06-2018

Gepost: 21 juni 2018 10:48 AM
  [ # 16 ]

Eerste foto staat in de bijlage, niet ideaal. Via een hostpagina heb ik erg slechte ervaringen.

Afbeelding Bijlagen
wagentje.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
mjanssen
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 13
Geregistreerd: 13-06-2018

Gepost: 21 juni 2018 10:51 AM
  [ # 17 ]

Een eerste kiekje van het gedane werk. De linker lamp-bak was slecht, deze is helemaal vervangen.
Verder wat laswerk een beide zijden voor de deur en in de dorpel. Welke helemaal vervangen is.

Afbeelding Bijlagen
lamp.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
mjanssen
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 13
Geregistreerd: 13-06-2018

Gepost: 21 juni 2018 10:58 AM
  [ # 18 ]

Volgens de voorkeuring van de apk moeten de hulpveren vervangen worden. De kosten ervan vallen mij een beetje tegen, rond 150,- euro voor een setje.
Nu zijn de veren wel roestig, maar ook helemaal intact. net als de bevestiging en de silent-blocks. De wegligging van de auto is ook helemaal inorde. Dus ik twijfel ze te vervangen of met een borstel schoon te maken en te spuiten.

Profiel  
 
mjanssen
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 13
Geregistreerd: 13-06-2018

Gepost: 21 juni 2018 10:59 AM
  [ # 19 ]

Bij deze de veer:

Afbeelding Bijlagen
veer.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
2cvMaarten
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1278
Geregistreerd: 30-04-2006

- 2CV 2cv6 special
Gepost: 22 juni 2018 10:41 AM
  [ # 20 ]
mjanssen schreef:

Nu zijn de veren wel roestig, maar ook helemaal intact. net als de bevestiging en de silent-blocks.

Pitting corrosie op de veren?

*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 22 juni 2018 11:46 AM
  [ # 21 ]

Zou ook mijn reactie zijn.

Als er geen sprake is van putcorrosie, maar slechts oppervlakteroest, goed schoon schuren en een degelijke anti-roest-behandeling geven.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
mjanssen
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 13
Geregistreerd: 13-06-2018

Gepost: 25 juni 2018 11:37 AM
  [ # 22 ]

Ben nu nog druk met het laswerk. Maar zal daarna de veren demonteren en eens zien of er nog wat van te maken is. Bij twijfel komen er nieuwe. Heb inmiddels al wat adressen.

Twijfel wel nog enorm over de versnellingsbak. Heb zelf veel te weinig met de wagen gereden om daar een oordeel over te kunnen geven.
Er ligt nu dus een 4-bak in. Maar omdat de hele boel open is, en de wagen op de brug staat (heb ik ook niet altijd voor handen) kan ik relatief eenvoudig een 5-bak in bouwen.
Ook omdat er dus een piepje (drukgroep?) te horen is bij het gas geven na het schakelen.

Weet iemand of dit veel uitmaakt op wat betreft het rijden in de bergen en qua verbruik?
Volgende week gaan we klappen maken en zal ik het e.e.a. hier posten over de voortgang.
De camper-unit zelf gaan we ook helemaal opfrissen naar onze smaak.

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook