21 van de 45
« Eerste  < Vorige 19 20 21 22 23 Volgende >  Laatste »
   
Ree’s nieuwe trax
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 17 juni 2018 07:55 PM
  [ # 301 ]
j.witkop schreef:

in de grondverf rijdt t net zo goed

Kratje bier op de tunnel en rijden maar Smile

RonK. schreef:

Ree, doe je dit allemaal in alleen of heb je ook hulp.

Ik ben met iemand die de lasjes voor me legt. Als ik dat zelf doe, wordt het niet zo netjes.

RonK. schreef:

En spuit je momenteel alles vanuit een spuitbusje ?

Alles uit de spuitbus. Liefst van de Action. Smile

Maar dus eerst even gefocust op de linker dorpel. Er zat nog een restje om de vorm van de dorpel niet te vergeten.

Maar dat kan er nu af.

De voorgevormde dorpel piercen…

Beetje zagen, beetje aanhechten.

Gaatjes vullen.

Beetje slijpen. En het hoekje omhameren.

Prachtig. Niks meer aan doen. De bodem kan erop.

Er moet binnen nog best veel gebeuren, en dat is makkelijker zonder bodem. Het monteren van de bodem dus nog maar even uitstellen tot volgend weekend en de rest van de dag vullen met kleine klusjes.

De ophanging van de bank is eraf gesloopt. Deze weer wat in vorm getikt, schoon gemaakt en in de grondverf gezet. Evenals de uitsparing voor het extra reservewiel.

Dan de steun waar achter de baleinen aan hangen gedementeerd.

Het is en metalen strip met daarin weer van dat gedraaide papier waar spijkers in zitten om de hemel aan vast te maken. Ik laat het papier voorlopig maar zitten, tenzij iemand een goede suggestie heeft. Het zit echt in het profiel geklemd, iets nieuws krijg ik nooit meer zo netjes terug.

Het metaal dan maar weer ouderwets borstelen.

Likkie verf.

Dan wat gaatjes gemaakt.

Bochtje wat ruimer gemaakt.

En dan, in het kader van prioriteiten, kunnen er geen lelijke schokbrekers aan mijn mooie achteras gehangen worden Smile

Het dikke gedeelte is origineel blauw en het staal lijkt wel RVS, in ieder geval kaal, glimmend metaal.

Nou ja. Niet denken maar borstelen…

En na het ontvetten.

Er maar voor gekozen om het blauwe zwart te maken het het RVS gedeelte eerst maar grijs te spuiten.

En dat was mijn dag. Komende dagen snel door met de binnenkant zodat volgend weekend de bodem erin kan.

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4864
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 17 juni 2018 09:14 PM
  [ # 302 ]
Ree schreef:

Beetje slijpen. En het hoekje omhameren.

Hoe zet je nou precies de strip op die plek om? Heb je een mal gemaakt of hamer je die volledig uit het handje?
Of heb je hem een beetje ingeslepen aan de onderzijde?

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 17 juni 2018 09:25 PM
  [ # 303 ]

Eerst de vouwlijn aan de onderkant tekenen met een stift. Dan een zwaar gewicht bovenop en met hamer en beitel slaan langs de lijn. Daarna het zware gewicht onderop langs de lijn en met een hamer omslaan.

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
RonK.
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-03-2004

- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
Gepost: 17 juni 2018 10:29 PM
  [ # 304 ]

very good,.................. goed bezig

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 19 juni 2018 08:48 PM
  [ # 305 ]

Een loos uurtje tussen werk en eten. Nog even genieten van het gebrek aan een bodem.

Hoedenplank geborsteld.

Ook het dak geborsteld. Praktisch betekent dat het roest weghalen waar geen teer zit, en het teer uitsmeren waar dat wel zit.

Ik laat het teer zitten. Het beschermt perfect tegen roest en het is niet te doen om het te verwijderen. Daarnaast houdt de primer erop, dus ik vind het prima.

Dan verder met het handje schuren en ontvetten.

Hier zie je na het ontvetten mooi waar het teer zit, en waar niet.

Heb een busje leeg gespoten. Het mag hier en daar wat dikker, maar had geen zin om een nieuwe open te maken.

Het komt onder drumplaat, waar vulling op komt waar het hemeltje over gaat. Het hoeft ook niet perfect te zijn, maar lekker fris is wel zo lekker. Vanaf hier dreigt het in het rood zetten van de binnenkant een overzichtelijk klusje te worden.

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
kfc_ice
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 326
Geregistreerd: 02-08-2007

- Traction Avant 11 BN
- C4 (2004-heden) 1.4-16v Ligne Prestige
Gepost: 22 juni 2018 07:04 PM
  [ # 306 ]

Ree,
Het papier van de metalen houders voor de baleinen alles eruit peuteren.
Je kan in de handel touw kopen die er mooi terug inpast.
Zo heb ik het toch gedaan.

Eigen bezit: C4 1.4(‘07), Traction 11B (‘53), Saxo VTS 1.4(‘02)(verkocht)
Familie bezit: ZX d1.9(‘95), Berlingo d1.6(‘10), C3 d1.6(‘09), C3 d1.9(‘11)
Schoon-Familie bezit: Mehari (‘73), 2PK (‘58), 2PK (‘60), 2PK (‘86), 2PK-besteleend (‘73) Vele 2PK chassis + onderdelen.

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 22 juni 2018 09:51 PM
  [ # 307 ]

Ja, ook in de houders voor de baleinen? Daar zit het papier er nog zo mooi strak en klem in en is helemaal onbeschadigd. Ik vind het eigenlijk wel goed zo. Ben bang dat ik nieuw touw hier nooit meer zo netjes krijg.

Nou ja, vandaag nog wat aan het borstelen, schuren, ontvetten en spuiten geweest.

Het is allemaal wat dun gespoten omdat ik met mijn laatste spuitbus bezig was. Morgen komen er weer nieuwe, dan kan ik het eventueel wat dikker in de primer zetten. Nu roest het metaal in ieder geval niet meer aan.

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
Aard
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 156
Geregistreerd: 22-01-2009

Gepost: 22 juni 2018 09:58 PM
  [ # 308 ]

In de houders van de baleinen het papier lekker laten zitten. Het ziet er nog perfect uit op de foto’s en ik denk dat je er nog uitstekend in kunt spijkeren…..

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 22 juni 2018 10:06 PM
  [ # 309 ]

En het ruikt niet muf, in tegenstelling tot de andere stukken die ik er wel uit getrokken heb.

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 23 juni 2018 06:00 PM
  [ # 310 ]

Weer een paar spuitbusjes primer gescoord.

Nu is het overal goed genoeg gedekt.

De bodem is er een paar keer in gegaan om te passen en meten. Hier en daar nog een millimetertje bijgeslepen, met name bij de ronding voor, die is net iets te strak om de bodem helemaal naar voren te kunnen plaatsen.

En dan ligt ie als gegoten. Ook de bodem voor onder ligt mooi.

En naar achter.


Voorkant vast zetten.

En dan langzaam naar achter werken. Ondertussen veel hameren zodat het strak aansluit.

Morgen de achterrand en hopelijk aan de tunnel beginnen.

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
ed-gs
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 162
Geregistreerd: 30-05-2008

Gepost: 24 juni 2018 10:11 AM
  [ # 311 ]

Nou dat gaat lekker! Het lijkt wel een TGV!
(Traction à Grande Vitesse)

Check even of je schokbrekers nog goed werken. Vaak is de olie veel te dik geworden en gaan ze veel te zwaar. Zou ook de scheuren in je carrosserie kunnen verklaren. Was bij mij het geval.
Het aantal lasjes waarmee de V-verstijvers aan de bodem vast zitten lijkt me wat weinig. Misschien nog een paar lasjes erbij zetten?

Profiel  
 
briard
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 140
Geregistreerd: 27-10-2012

- Traction Avant 11 BL 1953
- CX 25tri automatic serie2 break
- C5 break
Gepost: 24 juni 2018 11:56 AM
  [ # 312 ]

De scheuren in de carrosserie ontstaan door versleten achtersilentblocs.
Daarna volgen de schokbrekers omdat ze dan alle klappen op moeten vangen.

Profiel  
 
ed-gs
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 162
Geregistreerd: 30-05-2008

Gepost: 24 juni 2018 11:59 AM
  [ # 313 ]

Ah, oké,
mijn schokbrekers waren zo stug geworden dat ze eigenlijk niet meer inveerden.
De schokken van het wegdek worden dan direct doorgegeven aan de koets.
Lijkt me veel erger dan versleten silentblocs, maar goed…

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 24 juni 2018 07:52 PM
  [ # 314 ]

Mijn schokbrekers voelen nog goed. Ik ga ze in eersten instantie terugplaatsen.

Maar goed. Eerst vandaag verder gegaan met de achterkant.

Dan begint het aardig wat uurtjes later ergens op te lijken.

Dit scheurtje is inmiddels ook vanzelf dicht getrokken en kan vastgezet worden.

De bodem zit er echt erg mooi in. cool grin

Dan tijd om de tunnel te prepareren. De vervanging ziet er anders uit dan het origineel, maar de stoelgaten zitten op de juiste plek.

Lekker wat gaatjes geknipt.

En er zit verf, daar waar gelast moet worden. Dat moet er ook af…

En dan in de de primer waar wel mee gelast kan worden.

En dan even genieten van hoe mooi het past.

Hij kan nog niet vast. Eerst de ondergrond in de primer en de lasnaden waar ik niet meer bij kom in de nadenkit. Dat is mijn plan voor komende week zodat volgend weekend de tunnel erin kan.

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 25 juni 2018 05:44 PM
  [ # 315 ]
Ree schreef:

Eerst de ondergrond in de primer…

Nee, eerst nog even genieten van de mooie voorkant, onder.

Dan de ondergrond schuren en ontvetten.

En dan mag hij in de primer.

Ree schreef:

...en de lasnaden waar ik niet meer bij kom in de nadenkit.

Dan kan de kitspuit te voorschijn komen.

Want hier komen we straks nooit meer bij en je wil geen zuurstof in de lasnaden.

Daar kan de binnenkant van de tunnel straks komen.

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
 
21 van de 45
« Eerste  < Vorige 19 20 21 22 23 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook