Totaal aantal Berichten: 71
Geregistreerd: 29-12-2007
- ID/DS DSuper5
- ID/DS ID 21 F break
precies wat ik zeg .
kijk eens goed naar NOS stoterbussen en je zult zien dat ze niet vlak zijn, maar een hele lichte bolling hebben..
citroen DS , what else..
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Ik heb hier nos stoterbussen liggen die helemaal vlak zijn
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik heb er eens even 2 gepakt, NOS, en die zijn vlak. Echt vlak.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Lijkt me stug dat die bol zijn: Ze zijn een klein beetje gedesaxeerd ( zitten uit het midden), omdat ze dan langzaam draaien hetgeen voorkomt dat ze op een plek inlopen en de smering ten goede komt. Het kan best zijn dat er bedrijven zijn geweest die “namaak” bussen maakten met een lichte bolling, want in de 60-70’er jaren waren er veel “tuning” onderdelen te koop: Ik zou die nooit gebruiken want dan draaien ze niet zoals het moet. ( Voor de racerij maakt dat niet uit: Als ze maar na de gewonnen race kapot gingen “waren het goed”.
To err is human, not to err is divine.
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Ik weet wel dat Grossouw ze levert met lichte bolling. Uiteraard geen NOS.
Totaal aantal Berichten: 71
Geregistreerd: 29-12-2007
- ID/DS DSuper5
- ID/DS ID 21 F break
Waterman, heb je er een rechte liniaal of iets tegen gehouden?
Van de winter een 21 gereviseerd met NOS stoterbussen, waren toch echt heel licht bol.
Heeft volgens mij ook met draaien te maken.
Heb vlakke gezien die uit een gereviseerd blok kwamen , maar die hadden duidelijk niet gedraaid.
citroen DS , what else..
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Ik wel, en helemaal vlak…
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Op de vlakplaat gelegd. Moet ik nog een micrometer gaan zoeken ook?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Citroensmgz schreef:Lijkt me stug dat die bol zijn: Ze zijn een klein beetje gedesaxeerd ( zitten uit het midden), omdat ze dan langzaam draaien hetgeen voorkomt dat ze op een plek inlopen en de smering ten goede komt. Het kan best zijn dat er bedrijven zijn geweest die “namaak” bussen maakten met een lichte bolling, want in de 60-70’er jaren waren er veel “tuning” onderdelen te koop: Ik zou die nooit gebruiken want dan draaien ze niet zoals het moet. ( Voor de racerij maakt dat niet uit: Als ze maar na de gewonnen race kapot gingen “waren het goed”.
Vind dit wel interessant ,
Maar zou je ze dan niet eerder iets hol maken,lijkt me dat het ronddraaien dan nog makkelijker gaat.
Of heb ik dit mis.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Als je ze hol maakt dan hamert de nok van de nokkenas erin, dat “glijvlak” moet wel glijden.
To err is human, not to err is divine.
Zo! Dat is een tijd geleden.
Weinig, maar toch voortgang. Voor het blok heb ik alles toch maar nieuw gekocht. Zuigers en en bussen en nieuwe nokken en nokkenas. Dat ligt nu bij een vriend die verstand heeft van blokken. Maar met weinig tijd endat kan nog wel even duren.
Inmiddels heb ik de juiste slotvangers bij het clubmagazijn gehaald. Ik had niet veel zin om de hele deurstijlen te vervangen. Met wat creatief slijp- en laswerk heb ik de slotvangers op de juiste plek gekregen. Portieren werken De gemiddelde DS bezitter kan niet meer naar mijn stijlen kijken. Mij lukt het redelijk goed.
Nog iets verschrikkelijks gedaan. Ik had er een schuifdak bij. Maar dat was een aftermarket ding en ook een project op zich. Daar heb ik iemand anders blij mee gemaakt en een kunstof dakje gekocht. En omdat hij de orginaliteitsprijs niet gaat krijgen, er maar gelijk een Webasto open dakje in gezet.
Het begint toch wel op een auto te lijken.
En gestart met het blok. Ik zal de specialist (en dat ben ik niet…..) vragen of de vlak hol of bol zijn.
Ze zijn wel nieuw, net als de bussen, zuigers en nokkenas
Weer een stukje verder. De motor is inmiddels volledig gereviseerd en ook de kop is gereviseerd en de kop is voorzien van geharde klepzittingen. De oliepomp was ver buiten de toleranties, misschien de oorzaak van de opgevreten nokkenas.
En nu voorzien van een nieuwe koppeling en inmiddels weer geplaatst in de auto. Maar het heeft natuurlijk veel langer geduurd dan de optimist dacht en geheugen laat me zo links en rechts behoorlijk in de steek.
Misschien kan iemand me helpen? Ik heb de carburateur geplaatst maar ik kan niet meer bedenken hoe het asje van de gasklep moet worden gemonteerd. Ik kan het in Haynes niet vinden en ook eindeloos foto’s op internet bekijken helpt me niet verder. Het zweeft nu en als ik de gasstang monteer wordt hij zeker kromgetrokken door het hefboomeffect…....
Heeft misschien iemand een aanwijzing of foto? Mag ook naar .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken) of whatsapp nul6618600672
Ik heb alleen de dikke pakking onder de carburateur geplaatst. Is dit de bedoeling of moet ik aan beide kanten papieren pakkingen plaatsen?
Btw, de nokstoters zijn beoordeeld als volledig vlak
Dit plaatje dien je te monteren.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
en papier aan beide kanten van de formica spacer..
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>