Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Met een nieuwe koppeling rijdt ‘t al veel beter. Ik heb wel gemerkt dat de bedrading naar de radio niet helemaal klopt, dus die moet er nog een keer uit om ‘s even te kijken hoe dat verbeund is. Maar dat zal wel niet zo heel spannend zijn.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Penny Lane schreef:....Maar dat zal wel niet zo heel spannend zijn.
Famous last words
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Ja, och. Ik denk dat ik al weet wat er fout gaat: er is bedrading afgekoppeld die daar warschijnlijk voor de finesses heeft gezorgd. Maar aangezien alle voedingen al buiten de BSI liggen, kan het met een pin-out ernaast nooit erg moeilijk zijn om dat te corrigeren.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Bij mij is er een extra plusje afgetakt, ergens bij de BSI vandaan. Volgens mij een permanente. Is duidelijk achteraf gedaan. Ik vind het wel vreemd, aangezien ik geen fabrieksradio had en er wel isostekkers in zaten. Dat moet dan toch gewoon gewerkt hebben met welke aftermarketradio dan ook?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Ja, dat is bij mij ook en die lag los achter het dashboard met een niet-afgetapete stekker te wachten op kortsluiting. Ik heb dat er herstelbaar uit geklust. Het enige wat ik nog niet weet is op welke manier de Parrot, die er ook in zit, invloed heeft op het schakelen van de radio. Maar dat is uit te vogelen (haha).
En anders maak ik daar een Norwegian Blue van. I heeft eigenlijk helemaal geen zin om achter ‘t stuur bereikbaar te zijn
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Die sluiting heb ik dus wél gehad, om exact die reden..
Ook al heb ik een mediaspeler met Bluetooth handsfree, voor die incidentele keer bellen achter het stuur heb ik een headsetje in het handschoenvakje liggen. Veel fijner. Muziek streamen doe ik dan wel weer graag draadloos.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Het zou ook nog kunnen dat die Parrot de versterker en de display van de radio nog een tijdje ‘live’ houdt als je het contact afzet (totdat die papegaai zelf op stok gaat). Ik heb geen bal verstand van dergelijke moderniteiten, dus zeg het maar…
Als dat klopt, zou eigenlijk alleen het permanent gevoede gedeelte van de radio (klok, geheugen etc.) nog fout geschakeld zijn. Ik zal eens kijken of dat niet domweg aan de geschakelde voeding hangt.
Kan ook nog zijn dat die twee voedingen verwisseld zijn en die handsfree toestand daarom ook niet meteen met het contact uitschakelt.
Maar goed. ISO audiostekkers zijn niet principiëel moeilijk, dus daar is prima uit te komen. Eventueel zonder handsfree.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Ik ben blij dat ik de papagaai uit mijn bussie geklust heb. “Because the parrot appears to be quite dead sir”
Die bleek hele rare invloeden op mijn radio te hebben (oh no, it’s just asleap)
Ennuh: de 205jes op stok zetten? Of heb je de ruimte inmiddels vol?
Hoewel je ze natuurlijk ook gunt waar ze voor gemaakt zijn: kilometersvreten.
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Die 205’s moet je gewoon wegsmijten, ouwe meuk.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Ik kocht er een keer een modelletje van. Vind ik leuk: modelletjes van de auto’s die ik heb gehad. Ik mis alleen nog een Starlet III en een Mazda 626, maar dat terzijde. Die modelautohandelaar merkte op dat je de 205 ‘ook nooit meer zag’.
Ik weet niet hoor. In de Randstad misschien? Hier in de omgeving kun je je niet keren zonder dat er een 205 langs komt. Ik ben bang dat als daar een gespot/gepost draadje voor zou zijn ik er zo 5 of 6 per dag kan plaatsen
Op zich is weggooien wel de manier om ervoor te zorgen dat ze over een paar jaar ineens ook bijzonder worden. Maar ze zijn nog veel te goed om weg te gooien en hier in de omgeving zijn ze zelfs nog bijna populair. Daar mag dus gewoon iemand anders nog een poosje lol aan beleven.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Kan ook best dat de 205 nu het GS/A-BX-syndroom heeft. Zolang er veel troep rondrijdt worden ze als klassieker nog niet écht gewaardeerd. Het bestand moet opgeschoond.
Overigens zat ook bij mij de plus/geschakelde plus omgewisseld, maar dan in de adapterkabel van ISO naar radiospecifiek. Onthield dus geen instellingen en ging niet vanzelf uit.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Weet je dat zeker, van dat verloop?
Ik heb uiteindelijk met ‘n mega-verkouden harses die berlingo hier ‘s onder dak gezet om onder het ‘genot’ van een kop Hotcoldrex vier keer zo lang als normaal te doen over het uitvlooien van het radioprobleem.
Ik had die radio, een basic Pioneer, met verloopkabel er aan vast volledig operationeel uit de 205 geplukt en ook zo weer op de ISO-stekkers van de Berlingo geprikt. Dat ging dus niet goed. Eerst heb ik de Parrot er tussenuit gehad; dat ging op dezelfde manier niet goed. Daarna voor de lol een oudere Pioneer van de stapel gepakt en die met z’n eigen (ouder type) verloop op de ISO-stekkers gezet. Daarbij trad dezelfde fout op… Dus heb ik de beide voedingskabels op het verloop maar eens verwisseld en… Klaar! En met dezelfde actie op de te plaatsen radio werkt alles nu normaal!
Ik ben nog niet zo zeker dat het probleem in het verloop zit. Het lijkt erop dat dat in de ISO-bekabeling van de Berlingo zit, want het gebeurde met twee verschillende verlopen waarvan ik al wist dat die in andere auto’s wél juist werken. Ik heb dit in andere types auto met Pioneer radio’s ook nog nooit gezien. Vreemd, maar wel opgelost.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Mijn vrouw kan je een ‘hot toddy’ aanraden: heet water met een scheut whisky en een schep suiker.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Die ken ik met cognac. Maar een plan lijkt ‘t me wel
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Twee nieuwe Hankooks op de achteras en uitgelijnd. We zijn bijna klaar. Het rijdt nu in ieder geval alweer als ‘n nieuwe
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!