2 van de 34
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
Waterman’s Heckflosse: onderhoud!
gjvdh
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 809
Geregistreerd: 12-05-2006

- ID/DS DS 20 Pallas BVH
Gepost: 27 juni 2018 05:36 PM
  [ # 16 ]

Mooie auto man. Sleutelt het een stuk makkelijker als je het vergelijkt met een DS?

Profiel  
 
RonK.
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-03-2004

- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
Gepost: 27 juni 2018 06:50 PM
  [ # 17 ]
gjvdh schreef:

Mooie auto man. Sleutelt het een stuk makkelijker als je het vergelijkt met een DS?


En een kleur wat je bij de plaatselijke bouwmarkt zo in een potje en een rollertje uit het vak kan trekken

Laughing Smile

 

Profiel  
 
vtske
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1890
Geregistreerd: 03-02-2012

- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
Gepost: 27 juni 2018 07:58 PM
  [ # 18 ]
gjvdh schreef:

Mooie auto man. Sleutelt het een stuk makkelijker als je het vergelijkt met een DS?


Of een SM?

September1978-Juli1989) 2CV6, Acadiane (Service wagen), Visa Club 650 2x, Visa Super X, Visa 11RE, Visa Chrono, GSA Pallas 5V 2x, CX Reflex, CX 2400 Pallas 2x, CX 2500 Diesel 2x, AX 3D TZS,BX 16 TRS 3x,BX TRD 1x, BX 19D 1x, BX 19RD Break 2x, BX TRD Turbo, Augustus1989-tot-Augustus1990 AX 14 D 3D, AX 11RE 3D Cituningkit. Prive Sept1990-tot-heden) Ford Taunus Coupe 1300, Renault 5 1200 3D, BMW 315, Hyundai S Coupe 1500, BX TRD Turbo, AX 11 TRE 5D, Saxo 15D SX 3D, Xsara 19D SX Break, Saxo VTS 14
3D, Peugeot 307 14 HDI 2x, C4 Exclusive 16 EHDI 112 pk EGS6, C4 Grand Picasso 16 EHDI 115 pk man6.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 27 juni 2018 10:13 PM
  [ # 19 ]

Ja. En nee. De constructie van de hele auto is erg doordacht en heel erg solide uitgevoerd en overzichtelijk. Je kunt overal vrij makkelijk bij en je haalt onderdelen makkelijk uit elkaar. Er zijn ook minpunten: ik was gewend dat je voor een DS en SM eigen geen hefbrug nodig hebt. Dat is bij een Mercedes zoals deze wel anders. Het ding heeft bv 20 smeerpunten, allemaal onder de wagen. De achteras is nogal een ingewikkeld ding en alleen van onderen te bereiken, evenals de versnellingsbak, aandrijfas enz enz. Dus die brug die mis ik nu enorm. Verder schrijft Mercedes-Benz nogal wat speciaalgereedschap voor. Heel veel reparaties gaan best wel zonder maar het juiste speciaalgereedschap maakt het vaak veel makkelijker. Dan loont het dus om iets te kopen.

Wat wel een heel erg groot voordeel is is de beschikbaarheid van onderdelen én van kennis. Vrijwel alles is te koop, vaak zelfs binnen 24 uur via de officiële dealer. Daarnaast bestaat er Mercedes-Benz Classic die ontzettend veel kennis hebben en het hele klassieker gedoe vanuit de fabriek regelen. Kost soms minder dan bij de Brezan en soms ontzettend veel. Nieuwe remtrommels voor een 220s uit 1960 nodig? Geen probleem, hebben we liggen. Voor 1100 euro. Per stuk….achterasrevisie voor je 300SL “vleugeldeur”? Kan met originele onderdelen, van Mercedes, leverbaar via de dealer. Kosten? 30.000 euro. ex btw dus…

Mijn auto is simpel en overzichtelijk, onderdelen zijn vriendelijk geprijsd en snel leverbaar. Maar “even” de voorwielophanging reviseren en juist uitlijnen? Dat doe ik liever bij een ds dan bij dit type mercedes…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
gjvdh
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 809
Geregistreerd: 12-05-2006

- ID/DS DS 20 Pallas BVH
Gepost: 27 juni 2018 10:41 PM
  [ # 20 ]

Mooie vergelijking. Erg leuk om te lezen. Ontzettend gaaf dat de onderdelen nog gweoon te krijgen zijn

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4923
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 27 juni 2018 11:43 PM
  [ # 21 ]

Mooie machine Yuri! Heeft deze ook nog de pendelasconstructie?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 28 juni 2018 10:59 AM
  [ # 22 ]

Er zit een soort pendelas onder ja. Bij Mercedes noemden ze dat een “eingelenk pendelachse”.

Iets beter dan de oorspronkelijke pendelas met twee hoog liggende draaipunten en voorzien van een compensatieveer.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4923
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 28 juni 2018 01:07 PM
  [ # 23 ]

Het is best wel een bijzonder systeem en daar moet heel wat denkwerk aan vooraf zijn gegaan. Dat scharnierpunt ook dichtbij het midden, stukken beter dan de kever pendelassen.

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11772
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 28 juni 2018 02:13 PM
  [ # 24 ]

Als ik het goed begrijp heeft de W110 een compensatieveer en de W111 en later de W108 een Boge Hydromat hydraulische compensatiedemper. Maar wat ik niet gemakkelijk kan vinden: wat is het verschil in werking?

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 28 juni 2018 03:00 PM
  [ # 25 ]

Een Hydromat is een ding wat zijn eigen rijhoogte kan vasthouden. Een niveauregelende schokdemper. Gebruikt men ook op de RangeRover Classic. Probleem is dat ie 1000 euro kost..

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11772
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 28 juni 2018 03:04 PM
  [ # 26 ]

Er wordt verondersteld dat een W108 met een gewone compensatieveer toch een ander weggedrag gaat vertonen (dit werd kennelijk gedaan toen de Boge hydromat een tijdlang niet leverbaar was), dat maakte me nieuwsgierig naar het verschil. Maar dat kan er natuurlijk ook om gaan dat iemand graag die Hydromat verkoopt Rolling Eyes

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 28 juni 2018 03:20 PM
  [ # 27 ]

Het maakt wel uit. De auto met de hydromat stuurt strakker en helt minder over. Ik heb een w108 v8 gereden met én zonder en je voelt het wel.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 29 juni 2018 08:03 AM
  [ # 28 ]

The torture never stops… Laughing

Ik had bij de aankoop al gezien dat-ie niet helemaal fris meer was en gelukkig dinsdag al een nieuwe besteld. Die lag gisteren klaar en dat was geen dag te vroeg want onderweg naar huis pleurde die uitlaat er bijna onder vandaan Laughing

Vers uitlaatje er onder, schone olie en een vers oliefiltertje er in en gaan.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6319
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 29 juni 2018 09:22 AM
  [ # 29 ]

Gelukkig was het maar 28 graden, ideale temperatuur om op de oprit een uitlaat te vervangen Very Happy .

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7791
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 29 juni 2018 09:23 AM
  [ # 30 ]

Ja, dan zijn alle passingen lekker ruim Smile

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
2 van de 34
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook