Totaal aantal Berichten: 1059
Geregistreerd: 03-11-2006
- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Gisteren is mijn Prestige getaxeerd op 13.5k.
Achtergronden:
- origineel NL auto
- ik ben 2e eigenaar en al vanaf 1992 in bezit
- origineel en roestvrij
Taxateur gaf aan dat hij het een erg mooie auto vond, met enkele gebruikssporen. Leuke is ook dat naar mate je een auto langer hebt ie meer waard wordt omdat je de auto over die periode hebt onderhouden en het dus geen auto ‘voor de snelle handel’ is.
Taxateur had het nodige vooronderzoek gedaan om aan de prijs te komen. Van origine is hij mn bekend met engelse auto’s en DSsen.
mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI
Totaal aantal Berichten: 7580
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Leuk, eer van het onderhoud! Welke taxateur heb je ingeschakeld?
Totaal aantal Berichten: 1059
Geregistreerd: 03-11-2006
- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Kan iemand mij het onderdeelnummer geven van een startmotor voor mijn 2500i Prestige?
Als ik het onderdeel zoek op kenteken dan krijg ik allerlei verschillende startmotoren aangebonden met 9, 10 of 11 tanden. Met een vermogen van 1,1 tot 1,3 kwh en prijzen van 50 euro tot 300….
mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Waarin niet je oude reviseren.
Heb je altijd de goede.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 1059
Geregistreerd: 03-11-2006
- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Dat zou ook kunnen. Moet ik op zoek naar een specialist. Ik dacht dat simpelweg een nieuwe kopen makkelijker is.
mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI
Totaal aantal Berichten: 1059
Geregistreerd: 03-11-2006
- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Revisie kost tussen de 100 en 150 euro.. Ik heb inmiddels een gereviseerd op de kop getikt.
mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI
Totaal aantal Berichten: 1059
Geregistreerd: 03-11-2006
- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
De startmotor heb ik weer ingebouwd. Een boutje - waar de dynamo aan vast zit - moest ik helaas doorslijpen.
Mijn oog viel op een homokineethoes (links wielzijde) die kapot is. Welk moet ik bestellen als ik een goede kwaliteit wil? Ik kan me herinneren dat er kwaliteitsverschillen zijn.
mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI
Totaal aantal Berichten: 7580
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Dat is dan weer het vervelende aspect van werken aan de auto: je ontdekt meteen weer iets anders. Het mooie van het werken aan de auto: je bent ziet op tijd dat er iets mis is. Geen idee overigens welke je het beste kunt bestellen.
Totaal aantal Berichten: 1059
Geregistreerd: 03-11-2006
- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Inderdaad, je ligt onder je auto. Bezig een bout los te snijden en dan zie je dat je ashoes wel heel erg vet is….
mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI
Totaal aantal Berichten: 1059
Geregistreerd: 03-11-2006
- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Inmiddels mijn startmotor vervangen. Dat ging goed. Daarvoor heeft de auto wel enige tijd schuin gestaan (voorwielen van de grond - kont op de grond).
Nu doet de automaat echter vreemd bij koude motor. Er zit veel slip in de koppelomvormer. Na 2 kilometer rijden is alles weer normaal.
Gedachte is natuurlijk dat ergens transmissieolie is weggelopen tijdens het schuin staan. Als ik de olie pijl staat deze ook onder het niveau.
Ik weet echter niet zeker hoe ik moet pijlen. Ik heb nu gepijld na een ritje met warme motor. Ik kan daarover even niets vinden.
Heeft iemand ideeën?
mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI
Meen mij te herinneren, dat je moet peilen met draaiende motor.
CITROEN C5 1.8 Break 2001.
Eerder,
CX Athena 1981,CX Athena LPG 1981, CX 2000 1975, CX 2000 Athena 1985, CX 2400 IE Automatique 1982, XM Break type1, GS 1200 1974, BX 1400 1988, BX Break 1.6 TGI 1991GSpecial 1979,C5 2.0 Exclusive,C5 Break 1.8 2001, DSuper 1974, Ford Taunus 17M Super 1964.
DSuper 1971, G Special Break 1972.
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Bij een automaat staat mij dat ook bij. Handbak niet.
Totaal aantal Berichten: 1059
Geregistreerd: 03-11-2006
- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Ja, wp-boek zegt dit ook. Probleem is opgelost.
mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI
Totaal aantal Berichten: 1059
Geregistreerd: 03-11-2006
- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Het ene probleem is nog niet opgelost of er is wel weer een ander….
Last van benzine lucht na het tanken na het plaatsen van een nieuwe vlotter… vermoeden was dat de afdichting zou lekken. Dus losgehaald, schoon geborsteld, nieuwe rubbere afdichting, extra afdichtingskit (benzinebestendig) en weer gemonteerd. Volgetankt. De benzinetank lekt nu niet meer…. maar het stroomt er werkelijk uit. De afsluitring verder aangedraaid. Helpt niet.
Maar weer losgehaald, maar ik kan geen fout vinden. Ik vind de rubber ring wel eigenlijk te groot, maar het is een orgineel. Ook de extra kit blijkt allesbehalve benzineproof te zijn.
Klote.
Inmiddels maar een s begonnen de tank af te tappen en daarna de zooi maar eens er onderuit halen, hoewel ik niet weet wat ik daarmee opschiet.
(O ja, mijn 84-er heeft al dubbele inspectieluikjes in de kofferbodem. Dat schijnt uniek te zijn voor een serie 1)
mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
is die nieuwe vlotter wel vlak?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>