Totaal aantal Berichten: 15706
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
De tent lijkt wel een 100% kopie van een Camplet, wat grappig.
Totaal aantal Berichten: 17405
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Wow!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Goh wij hadden vroeger Rapido vouwwagens, de eerste had net datzelfde gordijnstofje.
Wel te gek dat je dat op de kop tikt, zou ik ook niet verder gekeken hebben wat er nog te koop stond. Ben beetje jaloers nu….
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 6330
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Het feit dat je deze parel achter een nota bene bruine CX gaat hangen maakt het allen maar nog fraaier!
furriegurrie schreef:Twee hondjes en een elektrisch takeltje? Dan kun je hem aan de dissel optakelen terwijl je die hondjes op zijn plek houdt. Als ie staat rij je hem in de hoek. Of heb je daar niet genoeg hoogte voor? Je kunt van die 2 er natuurlijk ook 1 op maat gemaakte maken…
Er waren al enige ideeën die in m’n hoofd borrelden, maar ik vond niets echt een mooie oplossing. Ik had weinig zin om allerlei extra poespas te kopen, het moest toch handiger kunnen. Het idee van het hondje triggerde vooral het verplaatsbare van het geheel: Ik heb gewoon een brug waarmee ik 3 ton kan heffen, wellicht kan ik daar wat mee bereiken..
En zo geschiedde. De brug mag het zware werk doen, de vouwwagen op hoogte brengen. Het ding kantelen om z’n as is, zoals bij elke aanhanger, niet veel werk. Met een beetje huisvlijt werd een hondje geklust, nou ja, ik heb hem ‘De Superhond’ genoemd. Het spanbandje op de foto’s is alleen bedoeld om de Superhond op z’n plek te houden. De zwenkwielen zijn voorzien van rem (op wiel en tegen draaien) en je kantelt hem prima op die wieltjes. Rem d’r af en je duwt de hele boel zo in de hoek. Omgekeerd gaat eigenlijk net zo makkelijk, waarbij je voor het kantelen effe de zwenkwielen goed moet zetten en op de rem natuurlijk
Werkt prima, en zo kan ik dus in m’n eentje als het moet de vouwwagen kantelen en verplaatsen.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Dat is ook mooi huisvlijt die as uit het midden zetten, beter nooit teveel gewicht achter de as, al mag hij de wagen ook niet naar beneden drukken.
Waarom de rem op de hondjes gebruiken? Lopen de wielen toch niet mee bij het naar boven zetten?
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Nou, dat is geen huisvlijt van mij, de gaten voor twee as posities waren reeds voorzien.
De positie op de foto, is de originele. Of de voorste positie huisvlijt is, of origineel, weet ik niet.
Ik zet de vouwwagen met de brug op een bepaalde hoogte, zet de wielen op de rem en duw vervolgens het laatste stuk rechtop. Bij het terughalen net zo: eerst stukkie trekken, dan landt ‘ie op de brug en dan kantelen. De brug beweegt niet zo subtiel omhoog/omlaag dus op deze manier heb ik meer controle over het geheel.
Komend weekend gaan we proefkamperen, de foto’s volgen
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Porno.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 9435
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Op naar het Loo?
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 7807
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Houdt die parasol en loungeset het vol op snelwegtempo?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
René Jongejan schreef:Op naar het Loo?
Nou, ik was wel van plan daar morgen effe langs te gaan. Lui als ik ben heb ik geen zin om dan die vouwwagen af te koppelen, dus wellicht ga ik wel als setje
2d schreef:Houdt die parasol en loungeset het vol op snelwegtempo?
Ik vernam dat op het moment overal files staan, dus het kan wel denk ik..
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Dat ziet er zo vet uit
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Totaal aantal Berichten: 25614
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Nielsje schreef:
Porno.
[polygoon stem] Ik weet nog goed… toen in 1973..
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Wim,
Disciplus Simplex
Totaal aantal Berichten: 1286
Geregistreerd: 30-04-2006
- 2CV 2cv6 special
Eigenlijk ontbreekt nog een imperiaal.
*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*