Hoi,
Paar weken geleden is het contact slot van mijn DS overladen, een origineele welke ik er 2 jaar geleden ingebouwd heb. Inmiddels zit er alweer een andere gebruikte in. Voor de lol ben ik me toch eens gaan verdiepen in het contactslot en wat eventueele alternatieve zijn.
Er zijn nieuwe op de markt voor veel geld en volgens de verhalen zijn die slecht, meestal gaat het electrische gedeeltle stuk. Klopt dat? Nu vroeg ik me af of het niet mogelijk is het electrische gedeeltle van een origineel slot over te zetten is op zo’n nieuwe, weet iemand dat toevallig? Op de foto’s die ik gezien heb van zo’n nieuw slot lijkt het haast het zelfde te zijn als het origineele.
Weet iemand toevallig of het slot cylinder van de DS uit 1970 gelijk is aan die van de 2cv en dyane? Sleutels lijken wel gelijk vormig.
Groet,
Mathieu.
Weet ik niet maar in het laatste geval wordt het hele verhaal een stuk goedkoper!
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Ik heb het slot cilinder uit het slot gepeuterd en heb ergens op internet voor 8 euro een slot cilinder gekocht ( zie https://www.autodoc.nl/febi-bilstein/1882350 ) waarvan het op de foto leek dat ik het zou kunnen gebruiken om in een slot van een DS te bouwen. Inmiddels wat aan het draaien, boren vijlen etc geweest en inmiddels kan ik het slot rond krijgen met het nieuwe slot cilinder. Nu moet ik nog proberen de verbinding tussen de slot cilinder en het electrische gedeelte te fabriceren, maar dat kan ik pas doen als ik thuis ben. Mocht iemand nog een kapot slot van een DS of 2cv hebben liggen dan neem ik het graag over om verder te kunnen experimenteren.
Groet,
Mathieu.
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Een contactslot voor een DS van na 1969 kost ongeveer 240 euro. Dat valt toch vreselijk mee?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Maar is dat een nieuw geproduceerd slot of een goed gebruikt slot?
Aan de hand van alle verhalen over de nieuw geproduceerde variant zoek ik nu ook een oplossing voor een haperend origineel die er hoogstwaarschijnlijk al sinds de fabriek in hangt…!?
C’est une voiture du ministre !
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Een goede gebruikte kopen…..
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 465
Geregistreerd: 29-12-2010
- GS/GSA GS Club
- GS/GSA GSA Club
- GS/GSA GS Confort
- GS/GSA GS Pallas
- GS/GSA GS 1220 Club
Je kunt het elektrische deel losnemen van het mechanische, dus onafhanklijk vervangen. Dat geldt in elk geval voor de originele contactsloten. Deze zijn op diverse modellen gebuikt, noem het maar AMI, GS, SM steeds hetzelfde slot met andere contactbezetting.
Mathieu, als je even op p 82 of 83 van mijn project IDylle kijkt (een paar weken geleden geplaatst) dan vind je daar antwoord op je vraag in woord en beeld. Succes!
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection