Geweldig! Ongetwijfeld zal hij superstil worden, stiller dan origineel.
Totaal aantal Berichten: 43271
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Superstil, dat zou tof zijn ja Ik denk dat dat nooit gaat lukken: de motor draait 5000 toeren bij 130 km/h…
Maar hij zal vast wel iets stiller worden.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 2114
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Ik heb dezelfde soort materialen en werkwijze toegepast op mijn Fiat 242 en dat scheelt echt wel.
Geen oordoppen meer nodig
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
In de Axel ligt een noise canceling hoofdtelefoon, dat helpt ook prima om 140 te kruisen
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Maar, mooi en net werk. Klasse. Dit zijn van die rotklussen die achteraf erg dankbaar zijn.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 43271
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Het is een enorme rotklus ja. Ik had allemaal malletjes gemaakt van papier en karton en dat uitgesneden op de dreunplaatjes. Maar dan moet je daarna die zelfklevende rotzooi dus op z’n plek krijgen. Zonder dat het ergens aan blijft plakken. Grrrrr….
Ik ben erg benieuwd of het écht zin heeft. De grote vlakken zijn allemaal perfect gelukt maar achter het dashboard kun je gewoon niet overal bijkomen. Ik ben benieuwd hoeveel negatieve invloed dat allemaal heeft.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 1802
Geregistreerd: 25-06-2007
- BX 19 GT
- Traction Avant 11BL
Je hebt er wel vaart achter zeg, deze auto moet binnen een maand helemaal watermanproof zijn? Goed bezig!
Naar dat laatste ben ik ook benieuwd, laat maar weten wat het resultaat is. Ik zou tzt ook best meer isolatie her en der willen toepassen in allerlei auto’s, maar ik weet van tevoren dat het niet gaat lukken om alles dekkend te krijgen. Geldt dan dat alle beetjes helpen, of is het alles of niets..?
Totaal aantal Berichten: 43271
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
MWH.C schreef:... Geldt dan dat alle beetjes helpen, of is het alles of niets..?
Ik heb begrepen dat je de plaat als eerste moet ontdreunen en dat hoeft niet 100% dekkend te zijn.
Verder moet de auto gewoon fit zijn binnen 3 weken. Ik wil er mee door Oostenrijk half augustus. Er moet dus even goed gang worden gemaakt. Alles goed nalopen en dat kon geen kwaad bleek weer eens…
Vanavond was ik dus met een beetje prutsonderhoud bezig aan de heckflosse. Zie ik ineens benzinelekkage bij de Solex carburateur. WTF..?? Aanvoerpijpje losgetrild uit de carburateur..het lijkt wel een DS.. Zucht. Pijpje schoongemaakt en met locktite teruggezet, klaar.
Bij nadere beschouwing bleek ook de carburateur zelf los te staan. Toen was ik het zat en heb ik de gereedschapset gepakt en ben ik alle bouten, moeren en klemmen gaan nalopen. En ja hoor… Waarschijnlijk is er het e.e.a. losgetrild door die r*k motorsteunen van meyle. Inlaatspruitstuk vastgezet, uitlaatspruitstuk vastgezet, carburateur en dynamo nagetrokken…
Nu zit alles weer vast, maar als er op de Brennerpas iets uit elkaar lazert ben je natuurlijk flink de bok…
Inmiddels heb ik ook voor de versnellingsbak een originele steun besteld.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 43271
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
vandaag isolatietestdag. Met de geïsoleerde heckflosse naar m’n werk.
De motorkapisolatie moet er wel in, maar nu al is het een stuk aangenamer bij 130 km/h. Mind you, dat armetierige motortje draait dan al bijna 5000 toeren.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Wat een gave tellerbak
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Totaal aantal Berichten: 1381
Geregistreerd: 31-10-2005
- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
levensgevaarlijk: de A4 als racebaan…..
waterman schreef:maar nu al is het een stuk aangenamer bij 130 km/h. Mind you, dat armetierige motortje draait dan al bijna 5000 toeren.
Dat was toen heel gebruikelijk, topsnelheid gehaald in de hoogste versnelling bij een toerental boven die waarbij het maximum vermogen afgegeven werd en een hoogste 4e versnelling als “prise directe”.
Misschien kun je er een achteras van een later W110-230 of uit een W111 of zelfs een W112 in leggen? Die zullen vast een lagere overbrengingsverhouding in de achteras hebben.
To err is human, not to err is divine.
Totaal aantal Berichten: 43271
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Een achteras van een 200d heeft al een betere overbrenging zelfs: 3,9 tegen 4,1 van nu. Lager dan 3,7 wil je niet gaan, daar kom je vermogen voor tekort.
Probleem: vind maar eens een achteras waarvan je op voorhand weet dat ie goed is. (lees: niet jankt)
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 43271
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Zo’n heckflosse uit de jaren 60 is niet de stilste wagen, helemaal niets als je uit een ’74-er S-klasse komt mét velours. Dat zo’n heckflosse een rumoerige wagen is komt hoofdzakelijk door twee dingen, te weten de korte eindoverbrenginmg waardoor de motor op snelheid veel toeren (en dus herrie) maakt én de afwezigheid van serieuze geluidsisolerende materialen.
Het eerste oplossen is lastig, het tweede oplossen is relatief eenvoudig zelf te doen. Dus bestelde ik een heleboel isolatiespullen en ging in aan de slag met het isoleren van mijn mercedes 190c.
Eerst maar ff de boel leeghalen..
Om te beginnen moest het schutbord goed worden ontdreund, net als de vloeren van de auto. Dat was een lastige klus. Veel hoekjes, gaatje, steuntjes. Maar met de juiste spullen en geduld is het gelukt om een flinke hoeveelheid anti-dreunmatten aan te brengen op de juiste plaatsen.
Daarna heb ik geluidsisolerende matten aangebracht op de bodem en de tunnel:
Over de dempende matten heb ik dan weer het oudere materiaal gelegd zodat het er enigszins origineel uit blijft zien.
Daarna was de motorkap aan de beurt. Hiervoor heb ik een door mercedes-benz voorgesteld pakket besteld. Op de motorkap zat niets vanuit de fabriek op dit schrale instapmodel.
Nu zit dit er op, ruim 3 cm dik:
Daarna de dorpels en de rest van de cabine: de vloerpanelen achterin, de dwarsbalken en de doos onder de achterbank. Hiervoor ook weer eerst anti-dreunmatten en daarna een laag dempend materiaal zoals men in de fabriek gebruikte.
En nog effe een foto van de gereedschapjes en andere troep die handig zijn bij deze klus:
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-03-2004
- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
Mooi werk, het zal best een hele slok schelen ,...…
Het nadeel van die dreunplaat vind ik altijd dat het zo godsgruwelijk vast gaat zitten, je kan er daarna mocht het ooit nodig zijn helemaal niets mee dan, alleen eruit bikken