Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Dat idee had ik ook, dus de accu is er al uit om meer en dieper te kunnen kijken.
Heb jij enig idee in elke draadboom die draad moet gaan, uiteindelijk degene die uit het interieur komt. Maar die splits een aantal keren.
Overigens moet de draad er wel zijn, want de verlichting heeft ooit wel gewerkt
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Beide draden volgen hetzelfde pad de draadboom in, dus de stekker die er wél is is wat dat betreft een goede gids. Maar ik kan later vandaag nog wel even in de ‘bouwtekening’ neuzen waar ongeveer dat zou moeten zijn.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Thanks, dat is een goede tip! Dan weet ik in elk geval waar de draad vandaan moet komen als die op dezelfde plek de draadboom in gaat als de andere.
Uiteraard heb ik daar al gekeken. Dat naar mijn idee 2 opties over, of moet nog beter kijken.
De enige andere optie die ik kan verzinnen is dat de draad dan op een andere stekker is aangesloten waardoor er nu helemaal geen losse draad te zien is…
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
vaak wordt ie misbruikt om de koelfan op aan te sluiten.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gevonden!
Uiteraard de laatste die ik vanuit de draadboom controleerde. Helemaal naar onderen gevallen en onherkenbaar qua kleur, lees zwart.
Na schoonmaken overigens wel weer geel.
Goed dus maar aangesloten, accu terug, contact aan en in de achteruit versnelling.
En jahwel, we hebben weer oranje licht onder de bumper!
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Arjan Verkade schreef:Uiteraard de laatste die ik vanuit de draadboom controleerde.
Logisch. Immers: als je gevonden hebt wat je zoekt houd je meestal op met zoeken en dus is dat wat je zocht altijd het laatste waar je naar gekeken hebt…
Maar: mooi dat het weer werkt!
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Haha!
Je heb helemaal gelijk zo staat het er, maar ik bedoelde de laatste draad van de draadboom.
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Bij het rijden met constante snelheid rond de 2500 rpm voel je de motor een beetje inhouden.
Is dat een standaard kwaaltje (bij een injectie)?
Bij accelereren loopt het allemaal mooi vloeiend, dus alleen bij constant rijden. Bij 2500 rpm in 3de versnelling zit je zo net ronden de 50 km/h. Iets wat in de praktijk in het Nederlandse verkeer nogal eens voorkomt.
De extra luchtschuif is bij koude motor open, daar blaas ik er dan makkelijk doorheen.
Bij warme motor kan ik met wat moeite er net doorheen blazen, is dat acceptabel of kan dat voor dergelijke problemen zorgen.
Ik heb de drukopnemer al geprobeerd te wisselen, maar met mij reserve exemplaar slaat de motor niet aan of blijft niet lopen. Als ik daaraan zuig denk ik dat het membraam gescheurd is.
Uiteindelijk dus niet kunnen wisselen.
Voor de volledigheid:
123 ontsteking, nieuwe bougiekabels van bougiecord, nieuwe bougies, isolatorpijpjes ok, kleppen diverse keren gesteld, nieuwe blauwe Bosch bobine.
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Arjan Verkade schreef:Bij het rijden met constante snelheid rond de 2500 rpm voel je de motor een beetje inhouden. Is dat een standaard kwaaltje (bij een injectie)?
Nee.
Injectoren schoon? Co- gemeten? Brandstofdruk gemeten?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Injectoren zijn 2 a 3 jaar geleden gereinigd en getest, het spuitbeeld was goed.
Co, of dat gemeten is weet ik niet zeker. Zal ik dan een keer laten doen.
Brandstofdruk is enkele jaren geleden gemeten, was toen ok na afstellen. Als ik zo’n metertje had kon ik dat wel even opnieuw doen.
Nog andere puntjes?
Is valse lucht voor dit nog zo’n dingetje?
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Arjan Verkade schreef:
Is valse lucht voor dit nog zo’n dingetje?
Ja, zeker zelfs.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
De slangen heb ik al gecontroleerd. Sommige vervangen door andere gebruikte exemplaren.
Het is nergens gescheurd, maar het meeste zit zonder slangen klemmen. Ik vraag me af of het soms niet net te los zit, als het een tijdje zit dan zit het wel weer aardig vast geplakt.
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Het kan ook elders lekken. Zoals pakkingen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Het enige wat ik zo snel kan bedenken zijn de pakkingen van de inlaat buizen, of zijn er meer?
Ik denk dat die pakkingen ook nieuw zijn, er is een hele motorpakking set ingegaan toen het blok eruit was.
Wat niet direct een garantie is dat het niet lekt, maar het is in niet erg oud.
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Alles kan stuk gaan of los komen te zitten, ook die pakkingen! En ook de rubbers tussen de buizen kunnen gaan lekken. Doe eens een test met remmenreiniger rond alle aansluitingen. Vind je het zelf niet zo 1,2,3? Breng het ding naar de garage voor een d-jetronic testcyclus, een beetje specialist heeft een goede 4-gas tester en d-jet testkast.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste