Hoi allen, newbe op dit forum.
In het verleden gereden in een D super 5 , 73 en een ID 19 break.
Na jaren zonder oldtimer ben ik weer wat aan het rondkijken.
Ik heb een auto op het oog, maar daar zit geen LPG installatie in.
Op welk bedrag mag ik rekenen om dit nog in te bouwen incl de rdw keuring en aanmelding. (1000?)
Adressen ook welkom.
Merci alvast!
Totaal aantal Berichten: 25624
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
1000 ongeveer. Als je handig bent kan je het ook zelf inbouwen. De installatie kost iets van 600.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Dank, dat is snel.
Ben wel handig, dus ik kan een eind komen wellicht.
Maar moet natuurlijk wel aan wat eisen voldoen. En mijn break is in vlammen opgegaan door foutje/ probleem in lpg installatie.
Dus missch toch beter laten doen
Totaal aantal Berichten: 25624
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ok. Dat is sneu zeg.. De eisen zijn niet geweldig ingewikkeld. Eventueel kan iemand van DS-TT je inbouw controleren en eventueel tips geven.
Deze man bouwt in voor 950 euro:
https://www.tweedehands.nl/auto-onderdelen-accessoires/auto-onderdelen/citroën/autogassystemen-inbouw-lpg-installatie-262474731.html
Hier koop je een pakket:
https://www.lpgonderdelenshopnederland.nl/epages/78327536.sf/nl_NL/?ObjectPath=/Shops/78327536/Categories/lpg_inbouwpakket
tegen de 600 euro.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Ja, ik heb hem 2 jaar gelden zelf in mijn break ingebouwd. Hier op het forum een uitgebreid topic van, ff zoeken, geen idee meer hoet het topic heet. Kostte mij 575 euro bij LPG onderdelenshop. Met zeer duidelijke inbouwinstructie en een weekje werk in de avonduren. Zit er volgens de RDW heel netjes in. Vuldop achter tankklepje, zodanig dat het achterscherm er gewoon af kan zonder dat er iets anders dan normaal los hoeft. Zelf afgesteld en rijdt al 2 jaar probleemloos (7.500 per jaar) EN relatief zuinig (1 op 8,5 gemiddeld, 1 op 9,5 op de lange snelwegrit (5-bak).
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 pret a remettre en route
Dank voor reacties. Heb inmiddels 2 ds bekeken.
1 met LPG, op papier en advertentie erg netjes. Volgens verkoper alleen roest op achterschermen…
1 bonk roest!!
andere hard, maar erg spartaans en slordig gespoten.. geen lpg
Totaal aantal Berichten: 43323
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Tja, een goeie snoek kost een boel geld. Hopelijk vind je een knappe. Op LPG niet bezuinigen: goede spullen kopen en alles netjes afwerken en de boel goed laten controleren en afstellen als je zelf gaat inbouwen is een must. Er zijn er al heel wat afgefikt door onkundig gebeun.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
dat een DS wat kost weet ik wel.
Maar auto van 7500 euro waar al het plaatwerk en deel chassis moet worden aangepakt is geen koopje. Daar verwacht ik meer van.
beter direct een goede basis kopen voor 10 mille
LPG zelf doen?
Zal het overwegen.
Of later door clublid hulp bij afstellen vragen.
Heb helaas ervaring met affikken
http://www.DS-TT.nl heeft een film gemaakt over het afstellen van de LPG:
https://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/228094/
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Dank! Dat is fijn. zie ik dat ik het wellicht wel zelf zou kunnen. weer stapje dichterbij.
Deze week weer naar 2 dames kijken.
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Als je goede LPG spullen zoekt koop deze dan in Polen, klinkt vreemd maar Polen is een echt LPG land waardoor er veel wordt aangeboden tegen scherpe prijzen. Vaak exact (merk) dezelfde spullen zijn zomaar 50% goedkoper, bekijk de onderstaande link maar
https://nagaz24.pl/en.html?currency=4
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973
Totaal aantal Berichten: 25624
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Hier PeetVee:
https://www.citroen-forum.nl/markt/advertentie/10031
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
zag die DS al staan. Mooie dame.
goede prijs als hij echt uit elkaar geweest is. Maar ik wil zelf nog wat klooien aan de auto.
Daar zoek ik ook naar. Hoeft niet meteen mooi.
Langzaam bouwen op goede basis
en ik ga ook idd in polen kijken.
dank voor tip!
Restauratie is door Han S. gedaan en staat beschreven in La Bombe 312; 315 3n 316. Artikel: na 35 jaar weer een DS!
Koppeling is vervangen vlgs. film van DS-TT, met vervanging van alle daarbij genoemde onderdelen.
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Ga je werkelijk zo veel met de DS rijden dat die LPG-installatie zo belangrijk is? Ze rijden fijner op benzine en je houdt ook nog eens een hoop extra bagageruimte over.
ja en nee, wel de bedoeling om toch een 10k per jaar te rijden.
Nu rij ik tussen 15 en 18 per jaar, maar er komt auto naast DS.
Maar met 10.000 km is lpg toch wel fijn.
Het zal geen doorslaggevende factor zijn echter voor de aankoop
fluidphreak schreef:Ga je werkelijk zo veel met de DS rijden dat die LPG-installatie zo belangrijk is? Ze rijden fijner op benzine en je houdt ook nog eens een hoop extra bagageruimte over.