Die witte had ik al een keer gezien geloof ik ja, ziet er niet uit maar als het technisch oké is kun je’t altijd mooier maken. En ‘t is geen geld natuurlijk.
Rolautomaten is toch het mooist natuurlijk, en het veiligst.
Je kunt ze zo nieuw kopen bij de materialenhandel voor een eurotje of 30 per stuk, dan heb je in ieder geval de buitenste stoelen “covered” op je achterste rij.
Als die van de voorste rij wel op de gewone break bevestigingspunten vast moeten zitten wacht je dus de klus om de platen die vooraan de wielkasten zitten te verwijderen omdat je anders niet bij de ruimte voor de rolautomaat kunt, denk dat alleen originele CX automaten passen.
Zelf heb ik de moeren waarmee die platen vastzitten uitgeboord (gaan dus door de wielkast heen, en na 20 jaar krijg je die “no way” weer los) en daarna met 8mm moeren en veerring weer vastgezet, na een paar keer door de modder rijden krijg je ook dat nooit meer los .
Heb helaas geen foto’s gemaakt van die operatie… , en heb het op een zaterdagmiddag op de brug bij Renard gedaan zodat ik overal goed bijkon en toegang had tot eventueel benodigd gereedschap.
De verhalen die je hebt als je CX rijdt….
Zelf droom ik er stiekum van om gewoon een dubbele rij VIP voorstoelen in m’n Witje te hebben…
dan hier nog een keer hele mooi cx veel plezier ermee :thumbsup
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl

Totaal aantal Berichten: 1745
- C1 Ambiance
- CX Gti
Heb mijn site ff quick & dirty geupdate (moet toch eens fatsoenlijk leren bouwen met dreamweaver en php) en de foto’s zijn dus ook verplaatst.
Dus nu via mijn site naar CX gaan, of rechtstreeks via:
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”

- C1 Ambiance
- CX Gti
Morgen is het zover en ga ik onze Familiale ophalen. Johan Oldenhage heeft de distributieriem + spanrol vervangen. Hiervan is geen historie, dus maar geen risico genomen. Verder zijn alle vloeistoffen ververst, waardoor dit mij weer een hoop werk scheelt. Ik heb nog zat te doen Verder istie weer gekeurd tot 30 maart 2007, dus kan mijn vrouw weer vooruit.
Op de terugweg zoals gezegd langs Tresbeau voor de 6 achtergordels.
Morgen zal ik weer wat foto’s maken en op mijn site zetten. Hopelijk is het morgen mooi weer.

Totaal aantal Berichten: 6503
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Komt de Familiale ook naar Zuid-Limburg zondag?
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

- C1 Ambiance
- CX Gti
Nee, ik denk het niet. Wil ook nog een beetke weekend thuis hebben en mijn vrouw zal nog in haar nieuwe auto willen rijden
Mulder schreef:Komt de Familiale ook naar Zuid-Limburg zondag?

- C1 Ambiance
- CX Gti
Gisteren de Familiale dus opgehaald. Alles van een leien dakje. Het enige is dat ik nog wat onderdelen van de vorige eigenaar moet ophalen; hij moest werken. Maar gelukkig was Johan er die alles geregeld had.
Toen verder naar Trèsbeau waar 2 familiale’s stonden op het ‘sloopterreintje’. Van een daarvan heb ik de 6 gordels uitgesloopt en dat was een eitje. Vandaag heb ik 2,5 ervan al gemonteerd, waarbij het enige vervelende een beetje overgebleven ML in een boutgat was. Morgen de rest.
Ik heb in ieder geval al wat foto’s online gezet op mijn site. Ik heb ook wat foto’s gemaakt van de bevestiging van de familiale gordels voor geïnteresseerden. Die mail ik dan wel op verzoek.
Het enige vervelende was dat toen ik bij Trèsbeau aankwam het oliedruklampje met warme motor brandde bij laag stationair toerental Dat deed hij weer niet toen ik wegreed na afkoelen, maar toen ik thuis aankwam weer wel. Nu hoop ik dat het de drukzender is. Heeft iemand dit eerder meegemaakt met een ‘oude’ 2 liter motor? Dat zou ik graag horen.

Totaal aantal Berichten: 1412
- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Laat die stickers zeker zitten, want ze maken deze auto uniek!
Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.

Totaal aantal Berichten: 841
- XM Turbo C.T. Ambiance "Musketier"
Leuke is…‘k werk voor de NOS haha!!! ‘k Zal eens rondvragen of ze de CX kennen!
Groets Ruben
See, buy, fly C5 V6

- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Zorg jij er dan ff voor dat de NOS straks een C6 gaat aanschaffen?

Totaal aantal Berichten: 841
- XM Turbo C.T. Ambiance "Musketier"
cxfanatic schreef:Zorg jij er dan ff voor dat de NOS straks een C6 gaat aanschaffen?
Hahaha! Ze zijn druk aan het re-organiseren. Zelf werk ik voor NOB, maar we hebben de NOS als klant. Studio Sport, NOVA en Journaal.
Het leuke wèl is…er staat héééél veel Citroën op de parkeerplaatsen! Vooral Xantia en C2! Hier en daar een CX en een paar XM’s.
Maar ‘k zal de C6 eens voorstellen Mailtje rondsturen ofzo
See, buy, fly C5 V6

- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Ach, anders kunnen ze die over twee jaar goedkoop oppikken. Want de C6 gaat natuurlijk als een gek afschrijven.

Totaal aantal Berichten: 1724
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
cxfanatic schreef:Laat die stickers zeker zitten, want ze maken deze auto uniek!
stickers zijn er later opgeplakt voor een film van Harry Mulisch. De echte NOS wagens, ik meen dat ze er drie hadden hebben hun eigen historie. Er rijd er nog 1 rond met de instrumenten aan boord, maar zonder uiterlijke kenmerken. Er si er ooit 1 total loss geraakt, voor een uitzending vanuit een sporthal hadden ze de auto opgetakeld aan het plafond, maar niet goed genoeg…. die is dus naar beneden gestoord..
Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115

- C1 Ambiance
- CX Gti
Update over de gordels: Ik ben er nou achter dat de Familiale gordels van de stoeltjes niet hetzelfde zijn als de breakgordels, terwijl ik dat eerst wel dacht. Ik ben bij Beau geweest en die heeft flink wat kratten vol met CX gordels. De familiale gordels die ik eruit heb gesloopt hebben een kortere metalen bevestigingsstrip aan de rolautomaat zitten dan de breakgordels. @2Black: Beau zei ook dat de bevestiging bij een break heel erg lastig is en anders dan bij een Familiale, net zoals jij zei.
Mogelijke alternatieven:
Ik weet niet in hoeverre de Halfords gordels passen:
http://www.halfords.nl/NL/Auto/Catalog/ProductDetail.htm?productId=203005
Je zou de lange strip van de Breakgordel kunnen inkorten en een nieuw gat kunnen boren om de gordels pas te maken. Je moet ook opletten met de stand van de gordel. Dat bepaalt mede of hij wel of niet wil deblokkeren.
2Black schreef:Die witte had ik al een keer gezien geloof ik ja, ziet er niet uit maar als het technisch oké is kun je’t altijd mooier maken. En ‘t is geen geld natuurlijk.
Rolautomaten is toch het mooist natuurlijk, en het veiligst.
Je kunt ze zo nieuw kopen bij de materialenhandel voor een eurotje of 30 per stuk, dan heb je in ieder geval de buitenste stoelen “covered” op je achterste rij.
Als die van de voorste rij wel op de gewone break bevestigingspunten vast moeten zitten wacht je dus de klus om de platen die vooraan de wielkasten zitten te verwijderen omdat je anders niet bij de ruimte voor de rolautomaat kunt, denk dat alleen originele CX automaten passen.
Zelf heb ik de moeren waarmee die platen vastzitten uitgeboord (gaan dus door de wielkast heen, en na 20 jaar krijg je die “no way” weer los) en daarna met 8mm moeren en veerring weer vastgezet, na een paar keer door de modder rijden krijg je ook dat nooit meer los.
Heb helaas geen foto’s gemaakt van die operatie…, en heb het op een zaterdagmiddag op de brug bij Renard gedaan zodat ik overal goed bijkon en toegang had tot eventueel benodigd gereedschap.
De verhalen die je hebt als je CX rijdt….
![]()
Zelf droom ik er stiekum van om gewoon een dubbele rij VIP voorstoelen in m’n Witje te hebben…
Soms zou je denken dat CX’en uit Frankrijk komen….
Elke uitvoering van een auto schijnt door een andere commissie met bureaucraten te zijn gemaakt, en dus zijn onderdelen niet uitwisselbaar.
In ieder geval werkt het bij je Ernst… toch?
Zou goed kunnen dat Halfords gordels in een Familiale werken, bij de break heb ik twijfels omdat de achterbankzitting heel hoog ligt en je daardoor problemen hebt met de lengte van het losse deel waar je de gordel inklikt. Het roldeel past in ieder geval in een berline.