5 van de 34
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
   
Waterman’s Heckflosse: onderhoud!
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 08 juli 2018 10:35 AM
  [ # 61 ]

Tegen de tijd dat het er uit moet verkoop ik de restanten van dat ding aan de opkoper Laughing

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 12 juli 2018 01:28 PM
  [ # 62 ]

Vandaag weer eens een langere rit kunnen maken met de heckflosse, de eerste rit met het complete isolatiepakket op z’n plek. Het verschil is echt groot. Bij 100 km/h is het gewoon stil in de auto en bij 140 kun je nog steeds prima een gesprek voeren of muziek luisteren. Het valt nu ook op dat het minder warm in de auto wordt én dat het windgeruis heel erg meevalt. Van de week nog even de achterste motorsteun vervangen..

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 12 juli 2018 03:09 PM
  [ # 63 ]

mooie klus ! en netje uitgevoerd !
scheelt in elke auto.

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 12 juli 2018 08:04 PM
  [ # 64 ]

Een van de leukste dingen aan het kopen van een “nieuwe” klassieker vind ik nog altijd dat je dan weer opnieuw oud papier kunt verzamelen. Foldertje hier, boekje daar. Helemaal fijn. Uurtjes op ebay, marktplaats enz enz.. en kijk dan eens wat voor leuks je kunt vinden..

En zo krijg ik al een aardige verzameling:

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 13 juli 2018 09:24 AM
  [ # 65 ]

leuk, draagt bij aan het plezier !

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 13 juli 2018 10:34 AM
  [ # 66 ]

Ik ben gek op papier en juist bij een merk als Mercedes bestaat er ontzettend veel papier. Het zoeken naar dat ene boekje, die ene folder of dat inlegvel in een of andere vage taal maakt het extra leuk Smile

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 15 juli 2018 10:13 AM
  [ # 67 ]

Gisteren de Flosse bij Oldenhage op de brug gezet en preventief een vers koppelingetje in de auto gezet. Ik ga er mee op vakantie en in de alpen wil je geen gezeik natuurlijk. De koppeling voelde wat versleten aan: de boel greep erg laat aan en dat rijdt ook niet fijn. Op de grond een koppeling doen kan wel, maar is eigenlijk niet echt grappig, fysiek-technisch. Ik word ook een ouwe lul hé Laughing Dus heb ik Johan omgekocht met een doos koekjes en wat oud papier en zo mocht de wagen op de brug. Dat sleutelt natuurlijk super fijn en in 4 uurtjes zat de boel weer in elkaar. Bij een DS was ik altijd 8 uurtjes bezig voor ie weer reed dus zo’n Mercedes is nog niet zo’n verkeerde wagen om aan te beunen. Het zit super logisch en doordacht in elkaar en is zo gemaakt dat iedere boer het zelf kan fixen.

Dus gingen de citro-chef en de benz-beun aan de slag, geheel in stijl natuurlijk:

Bakkie er af:

Nou, die plaat was wel op dus…

vliegwiel was gelukkig nog helemaal prima. Het scheelt als je een koppeling vervangt voor ie gaat slippen:

verse spullen:

gelijk een “new old stock” originele steun er onder natuurlijk:

En hoppa de boel weer in elkaar:

Vanmorgen heb ik nog even het koppelingspedaal afgesteld en ik moet zeggen: het rijdt echt beter zo’n verse koppeling.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
JKER
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1381
Geregistreerd: 31-10-2005

- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
Gepost: 15 juli 2018 10:34 AM
  [ # 68 ]

Dat is het voordeel van de achterwielaandrijvers.
Bij een Kadett-C had ik (nu ook ‘een dagje ouder’) vroeger dat er ook in 3 kwartier eronderuit liggen.

Veel plezier in de Alpen straks!

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4913
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 15 juli 2018 12:46 PM
  [ # 69 ]

Lijkt me een eitje bij zo’n Mercedes Yuri, er zit niks in de weg, hebbie goed bekeken.

Ik heb een paar weken geleden de koppeling van mijn MX5 vervangen, maar daar zit van alles wat weg moet, de uitlaat moet weg en de bak zit aan de achterkant aan een brug vast die aan de andere kant aan het differentieel zit en dat moet allemaal los en opzij.

En op mijn rug liggend onder het vehikel, maar wel leuk, ik houd van sleutelen en het moet ook niet te makkelijk worden.

Veel plezier gozer met je vakantie in dit rijdend paleisje.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 15 juli 2018 08:34 PM
  [ # 70 ]

De mooiste koppelingsklussies waren de Saab 99/900 en de D-kadett: die hadden een prise-as die je er uit kon trekken en een deksel in het koppelingshuis. Koppeling vervangen zonder de versnellingsbak uit te bouwen in een uurtje. Those were the days.

Han: respect dat jij nog op je rug onder een MX5 kruipt om een koppelingetje te doen. Ik deed het op de brug en heb al een dag nodig om bij te komen Laughing

Voor de vakantie nog ff klepjes stellen en dan gaan we maar gewoon op pad denk ik…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4913
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 15 juli 2018 09:04 PM
  [ # 71 ]

Ik neem er de tijd voor Yuri en gelukkig heb ik een lichaam waar veel mensen van 40 jaloers op worden. Ik was wel moe ‘s avonds, maar had er verder helemaal geen problemen mee.

En het leuke is dat de MX5 weer heerlijk rijdt, koppelt en schakelt.

Je moet wel het juiste gereedschap hebben en gelukkig heb ik een echte garagekrik met zo’n vorkplaat en daar haal je zo een bak mee onder de auto vandaan. Zo’n MX5 bak weegt toch nog 40 kg.

Ik hoop nog wel even te kunnen blijven sleutelen en op snelle motoren rijden.

Profiel  
 
DS23IE pallas
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 176
Geregistreerd: 02-05-2006

- C5 1.6Hdi
Gepost: 15 juli 2018 09:32 PM
  [ # 72 ]

Ford 12M had ook een prise-as die er uit kon om de koppelings plaat te wisselen zonder de bak eraf te halen.

Profiel  
 
GW-tje
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005

- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Gepost: 16 juli 2018 08:39 AM
  [ # 73 ]

Ik vind dat op zich wel een goed idee, om naar GJO te gaan. Ik moet nog een bak uitwisselen van de Retro Peugeot 309. Ik doe dan ook gelijk een verse koppeling met drukgroep en de hele rataplan.
Doos koekjes is niet zo’n probleem, maar die papieren…....welke papieren, Yuri?

Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 16 juli 2018 09:52 AM
  [ # 74 ]

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4913
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 16 juli 2018 12:30 PM
  [ # 75 ]

155 euro maar? Ik was aan onderdelen meer dan 400 euro kwijt (inclusief bakolie).

Profiel  
 
 
5 van de 34
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook