Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Tja.. lpg, ik weet het niet hoor..voor 10.000 km per jaar zou ik lekker op benzine blijven rijden. Ok, dat kost wat meer, maar het motortje vind benzine lekker, de kofferruimte blijft in tact en je houdt je mooie auto wat origineler zonder al die lelijke gaten en lpg-troep.
Mijn moderne wagen rijd ik op lpg. Daar boeit de originaliteit niet en met 30.000 km per jaar is benzine onverstandig. Omdat diesel vies is en in een vrachtauto of boot hoort is lpg dan een aardig alternatief. Een verbetering is het zeker niet en in een ds al helemaal niet. Ik heb diverse ds’sen op lpg gehad en reed met enkele daarvan meer dan 100.000 km op gas voor ik ze verkocht. Ging prima behoudens de gebruikte koprevisies en lekke verdampers, aansluitingen en afstelsessies, maar een benzine gestookte snoek heeft meer power en rijdt gewoon fijner. Inmiddels ben ik qua klassieker “van het gas af” en dat bevalt erg goed.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Mijn DS heb ik gekocht met LPG erin maar dat vind ik eigenlijk jammer. Op benzine rijdt het fijner (als je tenminste het mengstuk er even afhaalt) en ik mis de kofferruimte en de originaliteit. Af en toe speel ik met het idee om die LPG-installatie eruit te halen. Een voordeel van LPG is wel dat het iets milieuvriendelijker is.
Ik heb ook spijt dat ik m’n CX ooit op LPG heb laten zetten. Vandaar dat ik het vroeg.