idd, rechten was bij een ander forum, sorry
Wellicht toeval, maar na Oldenhage en Kaandorp, heb ik deze week ook een brief van mijn Citroën dealer gekregen dat ze verder gaan als Euro Repar Citroën dealer. Is een kleine dealer, gecombineerd met Renault in 1 pand/werkplaats. 1 monteur, 1 servicebaliepersoon en 1 verkoper voor Citroën. En iets van 3 monteurs in Renault uniform
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Oldenhage is er trouwens zelf uitgestapt.
het staat hen natuurlijk vrij om Citroen te repareren, alleen onderdelen moeten ze zelf opsnorren, denk ik
Totaal aantal Berichten: 43271
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
j.witkop schreef:alleen onderdelen moeten ze zelf opsnorren
Dat moesten ze toch al en deden de meeste ook al om snel aan goede spullen te komen waar nog iets op te verdienen valt.
Wat erger is is de manier waarop Citroën Nederland omgaat met garagebedrijven die van dealer naar niet-dealer gaan, al dan niet op EIGEN verzoek.
Citroën Nederland stuurt na het aflopen van de dealerovereenkomst namelijk een brief aan ALLE klanten van zo’n bedrijf. Niet alleen aan klanten met een Citroën, maar ook aan klanten die met een ander merk bij zo’n (net ex-) dealer komen. Sterker nog, men stuurt die brief ook aan mensen die toevallig in het postcodegebied wonen en eens een sleutelhangertje of onderdeeltje hebben gekocht. Heel vreemd is ook dat Citroën Nederland kennelijk zonder overleg een heel klantenbestand jat en lukraak brieven gaat lopen sturen. Hoezo AVG-wetgeving..? Als je die brief leest denk je bijna dat de toko failliet is. O ja in die brief zetten ze dan ook nog dat je met je citroen naar een andere garage moet.
Broodroof is het.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
even ter verduidelijking::
Ik kan me niet vinden in de Topic-titel.
Het blijft voor een ieder mogelijk, mits je aan een pakket strenge en hoge regels voldoet, CER (Citroen Erkend Reparateur) te blijven. Ook mijn gewaardeerde collega uit Limmen.
Het zijn bij hem andere factoren die hem hebben doen besluiten ZELF te stoppen. Tot nu toe is het een intentie om…
Ook ik heb besloten te stoppen als CER. Ik ben ondernemer en wil geen franchise ondernemer worden, ofwel een marionette pop te zijn. Eigenschap van een onderneming / ondernemer is dat je werkt om geld te verdienen.
Mijn verhaal op mijn Facebook pagina gaat over mijn teleurstelling in de PSA directie die de menselijke kant totaal vergeet, luchtig verteld dat het de standaard procedure is en er een standaard briefje uit is gegaan.
Afspraken van, we doen het in overleg worden vergeten en er is zonder mijn medeweten mijn klantenbestand misbruikt.
Ik ben dus niet gedwongen te stoppen, wel gedwongen nu maatregelen te nemen
en hoe nu verder? Als Euro Repar…. onderdeel van PSA een garage concept waarbij ik vrijwel alle mogelijkheden van Citroen nog steeds heb. Denk aan de Diagbox, met updste mogelijkheden en het bestellen van originele onderdelen
Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115
Totaal aantal Berichten: 66
Geregistreerd: 06-11-2014
- (Grand) C4 Picasso Exclusive 2.0 EB6V
Dank voor de hulptroepen!
Ik denk dat ik de 800x600 verkeerd begrepen heb. 600 hoog! Ik had 800 hoog )
Zo moet het werken, klein maar nog leesbaar.
Groet!
Ronald
C4 Picasso 2.0 Exclusive 2008 / km stand 115.000 (Duitse import bij ca. 74.000 km in september 2016)
Totaal aantal Berichten: 66
Geregistreerd: 06-11-2014
- (Grand) C4 Picasso Exclusive 2.0 EB6V
oldenhage schreef:even ter verduidelijking::
Ik kan me niet vinden in de Topic-titel.
Beste @Oldenhage,
Dank voor de verdere uitleg.
Ik had de topic titel gekozen omdat het, misschien te emotioneel, zo voelde.
Uit de reacties blijkt dat ‘gedwongen’ niet zo goed gekozen was. Maar het staat er
en ik kan het nu niet meer aanpassen.
Gelukkig is het inmiddels wel een zinnig topic gebleken ))
Vriendelijke groet,
Ronald
C4 Picasso 2.0 Exclusive 2008 / km stand 115.000 (Duitse import bij ca. 74.000 km in september 2016)
Je kunt het eerste bericht gewoon aanpassen. Boven het eerste bericht staat de topictitel.
Totaal aantal Berichten: 66
Geregistreerd: 06-11-2014
- (Grand) C4 Picasso Exclusive 2.0 EB6V
Dank! Mijn gebrek aan forum ervaring!
Inmiddels heb ik de topic titel aangepast!
C4 Picasso 2.0 Exclusive 2008 / km stand 115.000 (Duitse import bij ca. 74.000 km in september 2016)
Totaal aantal Berichten: 1787
Geregistreerd: 29-07-2003
- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
oldenhage schreef:
en hoe nu verder? Als Euro Repar…. onderdeel van PSA een garage concept waarbij ik vrijwel alle mogelijkheden van Citroen nog steeds heb.
Mooi!
Nu nog even de banner hier op de site ( laten ) aanpassen
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial 1982 Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 2024 Noir Perla Nera
Ik snap de hint.
Bij deze aangepast.
Totaal aantal Berichten: 1787
Geregistreerd: 29-07-2003
- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial 1982 Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 2024 Noir Perla Nera