Hallo nu heb ik mijn originele sleutel met knopjes recht op de grond laten vallen en hij doet het natuurlijk niet meer.
Hij doet de deuren nog open en toe maar wil de auto niet meer starten.Nu wil ik vragen aan iemand die er meschien al iets van weet wat ik kan doen of ik echt een nieuwe moet gaan laten maken.
Groetjes bjorn
Chip van de startonderbreker in je sleutel is kapot of verdwenen (als de sleutel uit elkaar gevallen is kan ie er tussenuit geschoten zijn). Ik weet niet of iedere garage zomaar een nieuwe sleutel kan maken of dat dit percee door een Citroën dealer gedaan moet worden. De nieuwe startonderbreker chip zal moeten worden gekoppeld aan de auto.
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Goed zoeken op de plek waar je je sleutel hebt laten vallen. Zoals eerder gezegd; misschien is je transponder eruit gevallen. Het zwarte chippie praat met je startonderbreker maar heeft niets van doen met je deuren. Die gaan open met de knopjes en het groene printplaatje. Het zijn dus twee losstaande systemen in één sleutel.
Mocht je de transponder kwijt zijn, dan kun je een nieuwe in je sleutel zetten. Citroen kan die software matige koppelen aan je startonderbreker. Zo hoef je niet de sloten te veranderen, alleen de code.
Misschien is je sleutel anders, het principe is echter hetzelfde.
Xsara Picasso 1.6i 16V, 2006
RogerM schreef:Goed zoeken op de plek waar je je sleutel hebt laten vallen. Zoals eerder gezegd; misschien is je transponder eruit gevallen. Het zwarte chippie praat met je startonderbreker maar heeft niets van doen met je deuren. Die gaan open met de knopjes en het groene printplaatje. Het zijn dus twee losstaande systemen in één sleutel.
Mocht je de transponder kwijt zijn, dan kun je een nieuwe in je sleutel zetten. Citroen kan die software matige koppelen aan je startonderbreker. Zo hoef je niet de sloten te veranderen, alleen de code.
Misschien is je sleutel anders, het principe is echter hetzelfde.
DANK U WEL VOOR DE HELP.ECHT TOP VAN JULLIE!!
bjorn 37 schreef:RogerM schreef:Goed zoeken op de plek waar je je sleutel hebt laten vallen. Zoals eerder gezegd; misschien is je transponder eruit gevallen. Het zwarte chippie praat met je startonderbreker maar heeft niets van doen met je deuren. Die gaan open met de knopjes en het groene printplaatje. Het zijn dus twee losstaande systemen in één sleutel.
Mocht je de transponder kwijt zijn, dan kun je een nieuwe in je sleutel zetten. Citroen kan die software matige koppelen aan je startonderbreker. Zo hoef je niet de sloten te veranderen, alleen de code.
Misschien is je sleutel anders, het principe is echter hetzelfde.
DANK U WEL VOOR DE HELP.ECHT TOP VAN JULLIE!!
Weet je soms niet hoeveel ik daar mag aan spenderen want ik weet het niet en de ene garage is toch zeker de andere niet hoor hier op het platteland.
Groetjes
FastFred schreef:Chip van de startonderbreker in je sleutel is kapot of verdwenen (als de sleutel uit elkaar gevallen is kan ie er tussenuit geschoten zijn). Ik weet niet of iedere garage zomaar een nieuwe sleutel kan maken of dat dit percee door een Citroën dealer gedaan moet worden. De nieuwe startonderbreker chip zal moeten worden gekoppeld aan de auto.
MERCI.TOP!!!
...dit soort software dingetjes is echt iets voor de vakgarage. Je hebt er specifieke tools en kennis voor nodig.
Succes!
Xsara Picasso 1.6i 16V, 2006
Dat kan wel eens prijzig zijn. De garage moet sowieso de apparatuur hebben om de nieuwe startonderbreker chip te koppelen aan de auto. Veelal zijn dat voornamelijk de Citroën dealers die dat kunnen.
Ik durf zo niet te zeggen of een nieuwe startonderbreker chip los besteld kan worden of dat je een geheel nieuwe sleutel krijgt.
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
ja, die kun je los bestellen bij citroen. het ding heeft gewoon een code en die moet gekoppeld aan je startonderbreker in de auto. de sleutel zelf blijft ongewijzigd. het gaat om die bug die erin zit. dat het geld kost (of zelfs serieus geld) was de reden dat ik zei: “zoek eerst effe goed op de plek waar de sleutel gevallen is”. Overigens heeft TS nooit kenbaar gemaakt of de sleutel geopend is door het vallen en zo de bug verloren is.
Xsara Picasso 1.6i 16V, 2006
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011
- Xsara Picasso 16-16v
Als je de reservesleutel nog hebt, dan lezen ze hier de code van, dit hebben ze zelfs bij een sleutel bar, die blokjes kosten haast niks,
Mijn ouders (84 en 89) hebben net een ‘nieuwe’ C2 1.1 Prestige. Ze rijden overigens dit jaar al 45 jaar Citroën…
Reservesleutel voor het contact is zoek, maar ze willen wel graag een tweede sleutel hebben. Begrijp ik nou dat een gemiddelde sleutelboer met de originele sleutel een werkende kopie kan maken? De ene Citroënboer (Motorhuis Kerketuinen) zegt dat het kan en zo’n €60 ex kost, de andere in Forepark doet extreem moeilijk…
Hebben jullie tips voor hen?
AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93
Totaal aantal Berichten: 9402
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Elke Citroën-dealer kan op basis van het VIN een reservesleutel leveren. Kost inderdaad het genoemde bedrag, niet zo zeer de kosten van de reservesleutel zelf, maar meer door het opnieuw inleren van beide sleutels. Er wordt dus geen kopie van de bestaande sleutel gemaakt v.w.b. de startblokkeringscode, maar beide sleutels krijgen een nieuwe code.
Iemand in het bezit van de oude reservesleutel en met kwade bedoelingen krijgt de auto niet meer gestart.
De C2 uit onze vloot heeft begin van dit jaar ook een nieuwe reservesleutel gekregen.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Dank, René
AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93