Totaal aantal Berichten: 9
Geregistreerd: 08-10-2006
- (Grand) C4 Picasso Grand Picasso THP Intensive
Hoi mn zoon is voor het eerst met zn BX naar Frankrijk. Hij staat nu met een lekkage in zn hydrolische systeem. Hij heeft een foto gemaakt van het lek. Wie weet wat er dan vervangen moet worden. hij is al 4 citroen garages afgegaan, maar ze willen/kunnen niet helpen omdat de BX niet meer ondersteund wordt in FR. Ik probeer op afstand (zit gewoon in Vlaardingen NO) hem te helpen. Weet iemand welk onderdeel diit is op de foto??
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Is de retourslang van de drukregelaar naar het voorraadvat.
Welk type BX betreft het?
Voor nood kan de slang iets ingekort worden en eventueel tijdelijk verlengd worden met een stuk andere slang d.m.v. een stukje pijp o.i.d.
Staat niet echt druk op.
Blijft wel een noodreparatie, want lang niet alle slangmaterialen zijn langdurig bestand tegen LHM.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Stuk 8 mm benzineslang en klemmetjes halen, bij bouwmarkt stukkie pijp 8 mm halen, slan afknippen, stuk benzineslang er aan beunen en klaar.
Of de ANWB bellen ..
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 9
Geregistreerd: 08-10-2006
- (Grand) C4 Picasso Grand Picasso THP Intensive
Beste René en Waterman. Erg bedankt voor jullie snelle reactie. Ik heb mn zoon jullie berichten doorgestuurd. Hij gaat het proberen te fixen, anders moet ik zelf even gaan helpen. Ik heb hem dit fotootje nog even gestuurd zodat hij kan zien hoe de reparatie eruit moet zien.
Als de slang lekt op de dikke aansluiting dan is de slang vaak gescheurd aan het einde. Op de aansluiting is die slang ongeveer 11mm binnenmaat. Dan moet je een 11 mm slang hebben of zo, maar het probleem is dan de overgang naar 8 mm, want de rest van die slang is 8 mm.
Als de slang “onderweg” lekt dan is de waterman methode ideaal.
In principe is benzineslang prima, maar te nood kun je rubberslang gebruiken. Ik ben zo eens 1000 km terug gekomen met een stuk waterslang ertussen, die was nadien wel helemaal hard en begon van binnen aangetast te worden, maar de vakantie heeft er niet onder geleden, en ik had nog 2 meter reserve erbij.
Misschien kun je ons precies vertellen waar het lekt ? Je zou kunnen voerwegen van hieruit een stuk slang en een verloop op te sturen als dat nodig is.
To err is human, not to err is divine.
Totaal aantal Berichten: 9
Geregistreerd: 08-10-2006
- (Grand) C4 Picasso Grand Picasso THP Intensive
Hi, ja ik heb hem al gevraagd te kijken waar het lek zit. Desnoods rij ik zelf maar even naar Fontainebleau. Daar staat de auto. Van 11 naar 8 mm is te doen denk. daar verzin ik wel wat op. Je zegt benzineslang is beter dan rubber. Benzineslang is toch ook rubber? of bedoel je plastic slang?
Groet Eef
Met benzineslang kan ie gewoon op vakantie, met een “gewone” slang komt ie thuis.
Fontainebleau is niet ver, ik zou een buisje 8, een verloop 11-8 ( of 12-8 ) een stuk slang 8 mm , een stuk slang 11 of 12 mm en een dubbel setje slangklemmen meenemen en het gaan repareren, leuk avontuur. Vergeet ook niet een paar liter LHM mee te nemen ?
De LHM wordt snel ruim over de 60 graden als je langdurig rijdt. De druk is lekker laag, maar er gaan wel een paar liter per minuut door die slang. LHM is niet agressief, maar tast net als olie en benzine sommige rubbers en plastics aan. Ik ben toen gewoon met waterslang thuis gekomen, maar dat houdt het niet lang. Een rubber met weefsel is meestal wel goed, maar de temperatuur moet ie ook kunnen hebben. Hydrualiek slang is te stug, die krijg je niet dicht of over de “bobbel” bij de dikke aansluting.
Succes,
To err is human, not to err is divine.
Totaal aantal Berichten: 9
Geregistreerd: 08-10-2006
- (Grand) C4 Picasso Grand Picasso THP Intensive
Hartstikke bedankt voor je adviezen. Ik ga ermee aan de slag morgen.
Zonen van pakweg 18 moeten hun eigen problemen leren oplossen, Eef! Ik zou hem alleen de adviezen doorsturen.
Meer zakelijk: moderne universele brandstofslang kan veel hebben en zelf rijd ik al jaren met stukken van dat soort slang ertussen. Het verloop in diameter, wat fabrikanten alleen maar doen om het de amateur moeilijk te maken, is inderdaad een probleem. Hopelijk zit de lekkage niet aan een van de uiteinden, zodat de maat van het slechte stuk overal hetzelfde is en het aanbrengen van een stukje pijp eenvoudig. Succes!
Totaal aantal Berichten: 129
Geregistreerd: 31-01-2017
- Jumper jumper3 euro 4 2.2hdi puma
in de buurt van Fontainebleau heb je een norauto die hebben een en ander om die nood oplossing op te lossen
https://www.google.be/maps/search/Norauto/@48.5216288,2.3778643,10z/data=!3m1!4b1
ps norauto = auto 5
De kans dat de slang lekt op de omcirkelde plaats op het plaatje bij het eerste bericht is niet zo groot, omdat de slang daar heel dik is. Het lijkt zo omdat dat het laagste punt is, maar in werkelijkheid zit het lek waarschijnlijk hoger, dus meer naar het vat toe. Als je zoveel LHM bijvult dat het systeem na starten weer functioneert, kun je de slang waarschijnlijk ergens zien sproeien. (Misschien is het zelfs een andere retourslang, die tegen de afgebeelde slang staat te plassen, waar de LHM dan langs loopt.)
Totaal aantal Berichten: 9
Geregistreerd: 08-10-2006
- (Grand) C4 Picasso Grand Picasso THP Intensive
Ok bedankt voor het advies over plaats van lekkage in de slang. Helaas komt de auto nu niet meer op druk. Moet eerst ontlucht worden. Ik denk dat de hele slang vervangen moet worden. Hoop nog dat de onwillige fransen dit willen doen. De wegenwacht zou nu onderweg zijn naar de patient. Anders ga ik vlg week toch maar even langs met slangen klemmetjes en tussenstukjes. Het valt wel op dat die franse Citroen dealers totaal niet willen meedenken.
Totaal aantal Berichten: 129
Geregistreerd: 31-01-2017
- Jumper jumper3 euro 4 2.2hdi puma
Citroen dealers om het even waar
enkel verkopen ja !!!!
zelden nog met de nodige kennis van depannages (Macyver toestanden)
Het kan zijn dat er nu lucht zit in de aanvoerslang van het vat naar de hogedrukpomp. Dan komt hij inderdaad ook na vullen van het vat niet omhoog. Aangezien het erg moeilijk is een scheurtje in een slang te vinden als het systeem niet op druk is, moet na (gedeeltelijk) vullen die aanvoerslang vat-pomp bij het vat worden losgemaakt en geheel worden gevuld en weer aangesloten. Het geeft een knoeiboel, maar dat moet maar even. Als je daarna start komt de auto waarschijnlijk omhoog en kun je hopelijk meer zien.
Totaal aantal Berichten: 9
Geregistreerd: 08-10-2006
- (Grand) C4 Picasso Grand Picasso THP Intensive
Ok dat ga ik doen, en daarna toch ook ontluchten op de drukregelaar neem ik aan.
Nee, dat gaat allemaal vanzelf.