Totaal aantal Berichten: 9
Geregistreerd: 08-10-2006
- (Grand) C4 Picasso Grand Picasso THP Intensive
OK thanx!
Totaal aantal Berichten: 43270
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Als de wagen niet meer omhoog komt dan volg je de volgende procedure:
- zorg dat het vat van voldoende lhm is voorzien
- zet de rijhoogtehendel in de laagste stand
- draai de ontlastschroef op de HD-regelaar max 1 slag los. (Sleutel 12, let op NIET DE BOUT HELEMAAL UIT DRAAIEN! )
- start de motor
- laat de motor een paar minuten stationair draaien
- zet de ontlastschroef dicht, terwijl de motor nog draait
- zet de rijhoogtehendel in de rijstand
- de wagen komt omhoog als het goed is.
- is de rijstand bereikt, dan zet je de hendel in de hoogste stand en controleer je met draaiende motor of het LHM niveau juist is.
Veel succes!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 43270
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Rougefurio schreef:Zonen van pakweg 18 moeten hun eigen problemen leren oplossen, Eef! Ik zou hem alleen de adviezen doorsturen.
Zonen van pakweg 18 die met een bx op vakantie gaan moet je ondersteunen en stimuleren. Het samen oplossen van een probleem versterkt de vaardigheid in samenwerken, is goed voor de ouder/kind relatie én zorgt er voor dat ie ook volgende keer nog met een ouwe wagen op pad durft en geen lening gaat afsluiten voor een C1.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Bij het gebruik van een half citaat, gaat de goedbedoelde strekking van het geheel verloren. Jammer.
Groet, Jan
Graag sluit ik me aan bij frankgoud. Ik schreef het omdat Eef zich al richting Frankrijk wilde begeven. Mijn advies luidde: geef hem de hier verkregen tips door en laat het hem (eerst) zelf proberen. Ik ga er maar van uit dat het een kwestie van slecht lezen is en geen boosaardigheid.
Hallo Eef, ik neem aan dat je zoon niet al drie dagen lang naast zijn BX kampeert. Waar zat het probleem precies, en is het al opgelost? We zijn nieuwsgierig!
Totaal aantal Berichten: 9
Geregistreerd: 08-10-2006
- (Grand) C4 Picasso Grand Picasso THP Intensive
Hij heeft de BX uiteindelijk toch door de (franse) ANWB van de camping laten vervoeren naar een garage 80!! km verderop. Daar is een tijdelijke reparatie, zoals boven voorgesteld met stukje slang en verbindingsstuk gerepareerd. (190 euro) Hij is vervolgens goed naar huis gekomen. Toch prettig geregeld. Eenmaal thuis lag er de volgende dag weer een grote plas groenen LHM op de straat. Snel naar de garage in Vlaardingen gereden. Helaas geen BX monteur. Mocht de BX wel op de brug zetten. retourslang van aansluiting remservo lekte volop. Ik heb dit zelf kunnen repareren. Volgende dag gaat zoon en BX met vriendin naar Ede gereden naar een camping aldaar.
Toen hij de straat uitreed zag ik al een spoor van vloeistof achter de auto gaan. met bijvullen LHM is hij op de camping aangekomen.
Uiteindelijk heeft hij contact gezocht met de Snoekfabriek in Arnhem, die hem ter plekke de kleine Octopus hebben gerepareerd.
Ik denk dat mijn advies is als alles weer thuis is hier in Vlaardingen, om zowel grote als kleine octopus te laten vervangen, mits deze nog nieuw te koop zijn. Wel weer fijn om te weten dat de medewerker van de Snoekfabriek zo vriendelijk was om de BX ter plekke te herstellen. Wat een behulpzame man!
Dank ook voor jullie hulp en adviezen hier op het forum!
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
eoordt schreef:
Toen hij de straat uitreed zag ik al een spoor van vloeistof achter de auto gaan. met bijvullen LHM is hij op de camping aangekomen.
Heel verstandig en tevens goed voor het milieu
Je verliest wel je remmen als je je hydrauliek kwijt bent…
Anyway, goed dat hij alles in 1x laat/gaat aanpakken!
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Wijze les: mijd campings!
Een systeem onder druk zoekt de zwakste plek, en die is er bij een oude en afgeladen BX altijd. Alle slangen nieuw is daarom inderdaad het beste. Wel krijg je waarschijnlijk Poolse imitatie octopussen, die van mindere kwaliteit zijn dan het niet meer verkrijgbare origineel. Alles is echter beter dan dertig jaar oud rubber.
Totaal aantal Berichten: 9371
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
eoordt schreef:om zowel grote als kleine octopus te laten vervangen
Ook daarin kan de Snoekfabriek wel iets in betekenen voor jouw zoon.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008
- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Dat kan zeker :p
Toevallig dat hij in de buurt stond en ik het wel leuk vind om ANWBer te spelen.
Ik vond het een ontzettend leuke BX trouwens!
Bijzondere uitvoering en uitzonderlijk netjes.
Zeker de moeite waard om preventief een antiroestbehandeling te geven (juist omdat er nu nog niets aan zit).
Wat de octopussen betreft;
De grote is momenteel niet meer te koop, maar aan reproductie wordt gewerkt en de nieuwe worden in october verwacht.
De grote octopus leek mij nog wel in orde hoor,
De kleine was vooral het probleem, alle lekkages in dit topic omschreven waren aan de kleine octopus ik heb ook het advies gegeven die te vervangen.
(Op de brug een stuk makkelijker dan op de camping)
Die heb ik ingekort zodat hij er weer mee thuis kan komen vandaag.