Goedeavond allemaal,
vraagje misschien kan iemand mij de goede kant op wijzen.
ik ben op zoek naar het chassis nr van me Citroën rosalie 8u5 fourgon? het zou ergens bij de voorveer moeten staan??
ik heb wel het type plaatje van de carroserie en het motor plaatje.
alvast bedankt voor de tips!!
Totaal aantal Berichten: 1278
Geregistreerd: 30-04-2006
- 2CV 2cv6 special
Rechtsvoor al eens gekeken? Kan door de jaren heen best wel eens moeilijk leesbaar zijn geworden.
*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*
Hangt er ook vanaf uit welk land je Rosalie komt. In Frankrijk was het “typeplaatje” genoeg, daar werden tot lang na de oorlog geen chassisnummers ingeslagen, werd pas in 1981 verplicht. (Citroen was daar wel eerder bij als 1981) Bij export naar Nederland of Belgie werden de nummers er lokaal ( aan het Stadionplein of Ijzerplein) door de importeur ingeslagen als dat niet op de fabriek gebeurde.
To err is human, not to err is divine.
Totaal aantal Berichten: 10280
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Toen ik mijn traction uit 1938 naar Nederland reed gaf de douane bij Goirle mij en setje matrijzen en een hamer. Mocht ik het zelf inslaan.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
bedankt voor de reacties,
heb vanavond nog aan het zoeken geweest maar zie aan beide kanten op het frame langs de motor niets staan, misschien zit het verder net onder de carrosserie? was bij me Peugeot 201 ook.
zou het voor de RDW het volgende genoeg zijn om een kenteken aan te vragen,
-Franse grijze kaart
-type plaatje op de carrosserie met over een komende nummers naar de grijze kaart
-motor type plaatje
Totaal aantal Berichten: 403
Geregistreerd: 30-04-2007
- Overig 350 NDP
- Berlingo 1.6 hdi multispace
- Overig 450 NYDP ( in onderdelen)
Misschien even bij de Patan informeren ?
http://www.patan.nl
Totaal aantal Berichten: 10280
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Nee. Het nummer moet ook ergens ingeslagen zijn. Anders is omkatten wel erg makkelijk….
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Zoals al eerder is aangegeven staat er waarschijnlijk geen chassisnummer ingeslagen. Hier op een Franse site het zelfde probleem bij Citroen 5HP, er staan wel nummers ingeslagen maar die komen niet overeen.
Even naar beneden scrollen, staan wel een paar foto’s op.
In dat verhaal van de amicale staat dat tot en met de Rosalie Citroen de voiture op motornummer inschreef. Dat chassisnummer kwam er pas aan het eind van de productiestraat bij, als de auto verkocht was. ( Dan werd het typeplaatje gemaakt en in de auto gezet !, niet ingeslagen). Tot in de jaren 80 werden de chassisnummers ingeslagen aan het eind van de productielijn. Tegenwoordig veel vroeger, want het is de uniek identifatie van het voertuig, ook voor de productie. Daar staat trouwens ook dat in Frankrijk voor ALLE auto’s een ingeslagen chassisnummer bij de technische controle gecontroleerd moet worden vanaf 1 januari 2011, ook de “ancetres” an dat levert nogal wat problemen op.
Nu even over je probleem: Je hebt een Rosalie met alle papieren, maar blijkbaar zonder chassisnummer.Als je Rosalie alleen maar in Frankrijk op kenteken gestaan heeft is dat logisch Bij de RDW is dat een probleem. Dan heb je een paar oplossingen: Je vraagt bij de RDW aan of zij er een chassisnummer in slaan: Dat doen ze regelmatig, want je bent niet de enige met dit probleem. Overigens slaan ze niet meer maar graveren dat. In principe is de fabrikant of zijn vertegenwoordiging ) Citroen Nederland) ook gerechtigd het chassisnummer in te slaan, maar of ze dat willen doen is een andere vraag. Als het erin staat voor de controle moet het ook goed zijn.
To err is human, not to err is divine.
Totaal aantal Berichten: 43276
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
In NL mag alleen de RDW inslaan of her-inslaan.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
alle,
bedankt voor het mee denken!! ik zal het ook nog bij Patan navragen.
maar ik denk dat het beste is dat ik een afspraak maak met de RDW om hem te laten schouwen.
misschien vind ik laten nog wel een nummer ergens onder, was bij me Peugeot 201 ook, maar die is nog ouder dus eigenlijk wel raar dat daar wel een chassis nummer in staat toch?
Totaal aantal Berichten: 109
Geregistreerd: 24-10-2010
- C4 (1928-1932) torpedo
- Traction Avant 11B Familiale
- XM 2.1 td break sx
- C6 (2005-2012) 2,7 HDIF V6 EXCLUSIEF
- CX concorde
Mijn ac4 had ook geen chassisnummers, naar keuring geweest en toen afspraak gemaakt voor herinslag en alsnog goedgekeurd. Is formaliteit en geldkwestie. Maar vooral niet zelf gaan klooien met inslaan.
Ik heb een b12 uit 1924/1925
En geen type plaatje en geen chassis nummer ....dat is pas een uitdaging voor een kenteken te krijgen
En nergens iemand die me kan helpen
Wat heb je wel? Papieren met chassisnummer? Motornummer?
Als je wel iets weet kun je documentatie aanvragen bij “Citroen Heritage” en daarmee naar de RDW?
To err is human, not to err is divine.
Al gebrobeerd maar ze konden me niet helpen motornummer was niet te herleiden enige wat ik kan oude kenteken zichtbaar laten en lekker zo gaan rijden na restauratie
Totaal aantal Berichten: 43276
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
De mannen van “ chateau deux chevau” in Beesd hebben ook zoiets aan de hand gehad en opgelost. Neem eens contact op zou ik zeggen. Was volgens mij ook met een b12
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste