Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Erg interessant, want dat is in ieder geval niet wat mij mondeling is verteld bij het RDW.
Hoe dan ook, die wet en regelgeving is inderdaad geldig, alleen wordt daarin wel weer verwezen naar bijlage IV, waarin, via allerlei (europese) regelgeving geregeld is wat er gebeurt als die overschrijding van 20% er is. Er staat volgens mij in dit stuk wetgeving niet dat het kenteken aangepast dient te worden, er staat alleen dat het voertuig in geval van overschrijding van iets in de lijst van a t/m z moet voldoen aan die waslijst aan documenten in bijlage IV. Dat is toch echt iets anders dan het gestelde, en sluit niet uit dat datgene wat de RDW heeft verteld klopt.
http://wetten.overheid.nl/BWBR0025798/2017-05-07#BijlageIV
Het zijn mij wat teveel europese saaie documenten, maar mocht ik zin krijgen om ze te lezen en uit te puzzellen wat het nou precies zou beteken voor je kenteken, dan zet ik het hier wel neer.
Op zich is dit stuk wetgeving vermoedelijk wel de bron van de verwarring.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
ben inmiddels al wat verder. auto rijdt, ben nu aan het afstellen met tuner studio. benzine doet het goed, lpg moet nog beter.
wat nog vreemd is is dat mijn km teller niet goed aangeeft, ongeveer 30 procent te laag. de auto zelf is een 2L 4bak uit 78, de nieuwe motor die er in zit is een 2,5 L turbo met 5 versnellingen, zou dit qua tellerkabel overbrenging moeten matchen?
Totaal aantal Berichten: 27931
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Doet je diravi het wel normaal?
Anders moet je misschien een andere splitter op de bak monteren.
deriva doet het goed, kabels zitten ook in goede gaten. de teller kabel lijkt een directe verbinding naar de bak zonder versn of vertraging, andere splitter, wat doet die anders?
Totaal aantal Berichten: 27931
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Er zijn verschillende splitters met verschillende overbrengingen.
Bij mij heeft er eens een verkeerde in gezeten, de snelheid liep heel snel op en de diravi ging te vroeg zwaar sturen.
er lijkt geen overbrenging in de splitter te zitten, of toch wel? hoe herken ik de veschillende splitters? hoeveel splitters zijn er…?
Totaal aantal Berichten: 27931
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Er zijn stalen en kunststof exemplaren.
In een GTi Turbo zit standaard een kunststof versie.
Verder is het een kwestie van draaien en tellen denk ik…
Ik weet niet precies hoeveel er zijn, ik dacht iets van minimaal 3 stuks gehoord te hebben.
toch vreemd omdat de ingang van het blokje waar de teller op zit volgens mij direct is, zit geen vertraging of versnelling in…
misschien matchen de turbo bakken niet met de 1e serie tellers..?
de auto doet het steeds beter, hij gaat als een raket.
benzine gaat goed, lpg nog iets beter afstellen maar rijdt al heel goed.
binnenverlichting en cigarette aansteker werken nog niet, weet iemand waar ik moet zoeken..?
nog te doen: kleppendekselpakking vervangen, soms drupje olie op uitlaat..
Totaal aantal Berichten: 6160
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Toch benieuwd welk merk/type LPG installatie erin zit.
De stelling van Sans-Pareil over het troep zijn van alle LPG installaties deel ik absoluut niet.
lpg tech, Poolse firma
inmiddels 2000km gereden met de cx. op en neer naar Tsjechie op de heetste dagen van de eeuw. ging goed, geen storingen.
motor werd boven de 150km p/u wel warm, maar het was dan ook heet buiten. er zit een nwe radiateur in, een gewoon model, niets speciaals, zitten er in turbo modellen dikere radiateuren..?
wat nog wel ontbreekt is een luchthappertje welke ik wel zie op de gti modellen.
wel lekt er een druppeltje olie langs het kleppendeksel op de uitlaat, ondanks dat er een nwe pakking op zit. iemand een idee hoe dit op te lossen, bekende kwaal? beetje vloeibare pakking toevoegen aan de bestaande pakking?
enige probleem is nu: motor trilt meer dan mijn 24 carb. ik heb zo het vermoeden dat er onbalans is ergens, misschien vliegwiel? alhoewel ik dat wel zelf heb gebalanceerd (zonder de drukgroep,) met een as door het price lager, langzaam rondgedraaid en gaatje geboord totdat hij niet meer naar beneden draaide.
de motor raakt pas in balans wanneer ik boven de 160 km p/u (op de duitse snelweg) rij, dan wordt hij stil en rustig.
iemand een idee waar de trilling vandaan zou kunnen komen?
lastig verhaal kan van alles zijn, aandrijfas? uitlijnen? balanceren? etc…