Bij welk toerental komt het trillen? Als het het vliegwiel is, dan zou je de trilling ook kunnen opwekken in stilstand, door gewoon gas te geven..
Hoe zijn je motorsteunen? en is het alleen bij trekken (gas geven), of ook bij uitrollen?
Overigens begrijp ik niet helemaal wat je gedaan hebt met ‘een gaatje boren’. Ik ken de handboeken niet van voor tot achter, maar ik kan me niet heugen dat dat ergens beschreven wordt.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 27931
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Geen trillingen bij stevig optrekken?
Ik gok dat het een combi van alles bij elkaar is, vaak is alles iets versleten.
Zoals gezegd, motor en baksteun (3 stuks totaal) zijn een verdachte. Maar zeker bij de turbo modellen komt er ook vaak speling op de aandrijfassen en dat voel je erg goed, ook op hoge snelheid.
het is ook bij stilstand wanneer de bak niet mee draait. het zit echt in de motor die geheel is gereviseerd.
vliegwiel is gebalanceerd door gewicht weg te nemen door een gaatje te boren op zwaarste punt.
bak steun is nieuw, zij steun is erg goed, onder steun is ook ok
Totaal aantal Berichten: 43306
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Enkel het vliegwiel balanceren is vrij zinloos. Je moet alles balanceren. Dus ook de krukas. Zuigers op gelijk gewicht brengen, drijfstangen uitwegen, enz enz.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
pietjan schreef:het is ook bij stilstand wanneer de bak niet mee draait. het zit echt in de motor die geheel is gereviseerd.
vliegwiel is gebalanceerd door gewicht weg te nemen door een gaatje te boren op zwaarste punt.
bak steun is nieuw, zij steun is erg goed, onder steun is ook ok
waaron zou je een vliegwiel balanceren als dat fabriekaf al gedaan is????
het vliegwiel is aangepast voor een sensor, er zijn 35 gaten in geboord
Totaal aantal Berichten: 9435
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
pietjan schreef:zitten er in turbo modellen dikkere radiateuren..?
Yep, alle turbomotoren in de CX, dus zowel de benzine- als de diesel-versies, hebben een speciale radiateur.
Deze is heel simpel te herkennen, heeft namelijk aansluittuiten die haaks op de rijrichting staan.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
en deze zijn dan ook dikker…?
Totaal aantal Berichten: 9435
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Of ze ook echt dikker zijn weet ik niet, maar het zijn wel de radiateuren met het grootst mogelijke VO (verwarmend oppervlak), namelijk 27 dm2.
Hier een heel draadje over Turbo-radiateuren https://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/192282
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
de cx is weer wat verder, trilling kwam door verkeerde motorsteun uit een 4 bak die er bijna hetzelfde uitziet als die van een 5 bak maar het rubber zit 1 cm meer naar binnen waardoor hij de motor naar binnen drukte, nu goeie 5 bak steun gemonteerd en probleem opgelost.
kleppendeksel was krom, heb hem gevlakt met de slijptol en is nu lek vrij.
auto laten afstellen en rijdt perfect.
bij het inveren van de voorkant is er een piep te horen, iets in de voortrein moet worden gesmeerd, maar wat? zowel rechts als links..
pietjan schreef:de cx is weer wat verder, trilling kwam door verkeerde motorsteun uit een 4 bak die er bijna hetzelfde uitziet als die van een 5 bak maar het rubber zit 1 cm meer naar binnen waardoor hij de motor naar binnen drukte, nu goeie 5 bak steun gemonteerd en probleem opgelost.
kleppendeksel was krom, heb hem gevlakt met de slijptol en is nu lek vrij.
auto laten afstellen en rijdt perfect.
bij het inveren van de voorkant is er een piep te horen, iets in de voortrein moet worden gesmeerd, maar wat? zowel rechts als links..
bussen vervangen van de draagarmen
de auto heeft maar 53000 km en er zit geen speling op de bussen, ze lijken me niet versleten.. of toch? smeren niet mogelijk?
ben nog steeds bezig het probleem van het verkeerd aangeven van de km teller. ik heb uitgerekend dat de teller nu mph aangeeft, ik moet vermenigvuldigen met 1,7. km, delen door 1.63 geeft mph. zou het een engelse of amerikaanse bak kunnen zijn?
ik heb dus een turbomotor + bak gebouwd in een ‘78 auto. oud dashboard type 1 nieuw type bak type 2?
ik heb de kleppen gesteld maar hoor ze toch nog een beetje tikken, iemand een idee waarom dat is? had ze eerst staan op 0.15-0.20 en heb ze een week late gezet op 0.20-0.25 omdat de cx op lpg loopt dus iets ruimer. het gaat om een 2.5 turbo 1