Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Nieuwe pijp eronder, airco gevuld. Ik heb ‘t zelf nog niet geprobeerd, maar ‘t schijnt dat het certificaat voor Jägermeister-transporten nu weer gewoon haalbaar is.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Jägermeister-transporten? Vaag zie ik dan een T1 paneelbus of een 911-beemer 3 door mijn hoofd spoken.
Altijd leuk ,een Airco die koud word
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 2114
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Denk dat je ijs- en ijskoud wordt
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Nou was de signalering van een open deur altijd al een beetje een dingetje bij deze berlingo, waardoor je vaak met knipperende binnenverlichting rondrijdt en de centrale vergrendeling niet werkt, maar nu is dat systeem gewoon defect. Je kunt de auto nog wel afsluiten met een rondje eromheen en gewoon de sleutel gebruiken. Ouderwets dus. Ik denk dat ik eerst maar eens moet gaan kijken wat de BSI daar zelf allemaal van vindt: met een beetje mazzel kan die me vertellen welke actuator weigerachtig is.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Heb je al eens nieuwe deurcontacten gestoken? Die dingen gaan kapot maar kosten gelukkig maar paar euro
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Voor zover ik kan zien heeft deze Berlingo niet zozeer standaard deurcontacten in de vorm van een drukknopje in de deurstijl, maar ik zal er nog eens naar op zoek gaan.
Het ziet er naar uit dat het signaal ‘deur gesloten’ vanuit het slot moet komen om dan via zo’n veelverguisde ronde multiconnector aan de auto door te worden gegeven, waar draadbreuk in de slang naar de deur veel voorkomt, en dan naar de BSI die ook bovengemiddeld van muiten houdt. De CV móét dan ook wel een zwak punt van zo’n Bertje zijn Maar een dezer dagen zal ik ‘m dat wel ‘s leren.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
oei zijn ook geen leuke systemen in het slot
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Het is opgelost. Portiergreep LV afgesteld en nu werkt het wel.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Penny Lane schreef:
Ik ben nog niet zo zeker dat het probleem in het verloop zit. Het lijkt erop dat dat in de ISO-bekabeling van de Berlingo zit, want het gebeurde met twee verschillende verlopen waarvan ik al wist dat die in andere auto’s wél juist werken. Ik heb dit in andere types auto met Pioneer radio’s ook nog nooit gezien. Vreemd, maar wel opgelost.
Derk
Heeft volgens mij niets met Pioneer te maken, maar met een eigenaardigheidje van ‘moderne’ Peugeots ergo Berlingo’s. Die eigenwijze dingen hebben blijkbaar de voeding omgekeerd zitten.
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
En leuk zo’n Berlingo, maar ik heb nu een 205 in de kleur van mijn eerste Berlingo
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
graddus schreef:Heeft volgens mij niets met Pioneer te maken, maar met een eigenaardigheidje van ‘moderne’ Peugeots ergo Berlingo’s. Die eigenwijze dingen hebben blijkbaar de voeding omgekeerd zitten.
Alfa’s hebben ‘t ook. Zo kwam ik uiteindelijk op het idee: van het Alfa Romeo forum. Het is vreemd, maar als je het weet is het ook verder geen probleem natuurlijk.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Rare jongens, die Romeinen.
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
De Berlingo wilde niet meer fatsoenlijk op gas lopen. Dat bleek uiteindelijk te liggen aan een gare injector. Aan een nieuwe schijnt, voor het gebruikte AG SGi systeem, moeilijk te komen te zijn, maar ik heb een gereviseerde weten te achterhalen. Met die injector erin loopt het ding weer als een trein. Het vermogensverlies op gas is nu ook vrijwel weg. Omdat het een soort van common rail systeem is klopt dat natuurlijk ook wel: met een brakke injector zal de raildruk wel achtergebleven zijn. En dat er één cilinder niet jofel meedoet merk je ook wel.
Hoe dan ook: ça marche alweer.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 6313
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Dat valt toch weer mee. Vaak is het echt vrij lastig om aan spullen voor een AG installatie te komen. Hoe heb je vastgesteld dat er een injector lek was?
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Uit laten lezen bij de gasboer. Die vervolgens blijkbaar dan weer niet gemakkelijk aan die injector kon komen…
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!