Bij het sluiten van het elektrisch schuifdak van mijn citroen zx bleef de ruit steken op een kleine spleet. Nu krijgen we er geen beweging meer in. De zekeringen zijn getest en zijn in orde. wanneer de bediening ingedrukt wordt, hoor ik dat de motor van de wagen precies moeite doet om de energie te leveren.
Iemand die weet wat het probleem zou kunnen zijn?
Kun je de ruit een handje helpen door te duwen of iets? Klinkt alsof het schuifdak vast zit.
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Ik kan het dak een beetje bewegen maar niet meer dan een cm.
Ik weet dat mijn ZX, met elektrische ramen, ook altijd het toerental van de motor wat deed zakken als ik beide ramen tegelijkertijd open of dicht deed. Misschien is de motor van het raam stuk?
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
als de motor stuk is zou ik eerder denken dat het toerental niet zakt.
Ja, dat is waar… Enige andere wat ik me bedenken kan is dat het dak toch echt ergens klem zit en niet open wil.
Is het een schuifdakje of een klepje?
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
Veel daken van betere kwaliteit hebben een handmatige stand, soms moet je dan ergens een imbussleutel insteken en ronddraaien, dan kan je handmatig het dak open/dicht doen. Soms zitten deze verstopt…
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Mocht je een af fabriek raam hebben, wissel dan de schakelaar eens uit met de schakelaar van het raam dat het snelst opent en sluit.
De ramen worden rechtstreeks gevoed via de schakelaar en dat kost vroeg of laat de contacten van de schakelaar. Het is ook de reden dat in 99% van de gevallen de schakelaar verantwoordelijk is voor het moeizaam openen en sluiten van het rechter raam.