Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008
- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Ik geloof dat ik op zijn minst ging proberen de binnenkabel van de handrem te gebruiken
Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110
Gas geven met de handrem
Heb het eens met een oude T2 bus gehad, gelukkig heeft die een automatische choke, met de hand opgezet en aan een slakkengang voort, moest maar kilometer of tien en geen snelweg.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
handremkabel is te dik
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
En bovendien lag de handremkabel thuis in de schuur.
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Nadat alles weer in orde was bleek het gas toch wat soepeler te gaan dan voorheen. Er kwamen ook wel wat ijzerdraadjes uit de buitenkabel, de wegenwacht heeft de boel ‘schoongeveegd’ door de nieuwe kabel er een paar keer doorheen te duwen. Het gaspedaal staat nu wat te hoog, maar dat is nog wel af te stellen. Meteen maar even geprobeerd: ja, een C35 kan 110 halen (120 op de teller). Na vijf tellen was ik de herrie beu, dus met 90 weer verder.
De website Mister-Auto zegt de gaskabel nog deze week af te leveren. Die heb ik dus maar besteld, samen met een nieuwe riem voor de dynamo. Die laatste is zodanig gerekt dat die bijna de bumpersteun raakt, bovendien lijkt die iets te klapperen. Een kijken of ik nu binnenkort de boel ontvang of dat er toch een ‘helaas, niet op voorrad’-mailtje komt.
Ze hebben ook de startmotor in twee versies (9 tands en 12 tands). Geen idee welke ik zou moeten hebben. Ongeveer €160 euro. Is dat interessant t.o.v. revisie?
Totaal aantal Berichten: 2123
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Kan het zijn. Ik was ook zoiets kwijt voor de nieuwe. Maar die blijkt dus geen langere draadeinden te hebben aan de achterkant waar de bevestiging voor het hitteschild op vastgemaakt kan worden. De revisie was 120 euro. Die heb ik er nu weer in zitten en de “nieuwe” (blijkt ook een gereviseerde Valeo te zijn met test rapport in de doos) zit weer in zijn doos en onder in de bergruimte van de camper.
Probleem met een nieuwe is zeker weten dat je een juiste te pakken hebt….als je je huidige reviseert is het zeker het juiste type.
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Op de foto’s zie ik geen draadeinden - maar ja, of die fotootjes op websites altijd kloppen? Maar je hebt gelijk, met de eigen motor weet je in elk geval dat het past. Dan staat het busje wel even zonder startmotor. Eind deze maand ga ik er nog een weekje mee op pad, durf het eigenlijk niet aan om de revisie voor die tijd te doen. Eens kijken of ik een revisiebedrijf in de buurt van mijn huis of werk kan vinden.
Totaal aantal Berichten: 2123
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Vaak is het vandaag brengen en de volgende dag klaar. Je zou ze eerst even kunnen bellen anders.
Dan kunnen ze adhv type enzo vast e.e.a. checken qua levertijden.
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Via Mister-Auto een nieuwe gaskabel besteld. Die zit er nu in. Past toch net iets mooier dan de ANWB-reparatie. En toen ook maar eens gekeken wat ik nou eigenlijk in de schuur had liggen. Een gaskabel - die er niet heel goed uit zag. Een handremkabel waar drie draadjes uit de kabel aan het rafelen zijn - die afgeknipt, de kabel loopt daarna weer netjes door de buitenkabel zo lang het duurt. En een koppelingskabel, die op een knik in de buitenkabel na eigenlijk best netjes is en soepel loopt. Het hele spul in de ruimte van de gastanks gelegd, samen met de kabel die de wegenwacht gemaakt heeft. Heb ik een volgende keer in elk geval iets bij de hand voor een noodreparatie.
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
En een fotootje van de nieuwe gaskabel. Compleet met de nippels en het rare bevestigingsding met veer (aardig wat kracht nodig om die in te drukken en te verdraaien zodat je de kabel onder de motorkap in z’n houder te krijgen). Het klipje waarmee de pedaalhoogte/vrije slag is in te stellen op het geribbelde busje aan de motorzijde zit er niet bij, dat is dus een ding om zuinig op te zijn.
Ik ben eigenlijk helemaal verbaasd dat zoiets nog daadwerkelijk leverbaar is en gewoon na een paar dagen in huis.
Totaal aantal Berichten: 2123
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Dat is een andere dan ik heb….maar in hoeverre bij mij e.e.a. origineel is?
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Die van mij is uit 85, de versie met het Fiat dashboard. Geen idee of dit soort dingen ook door de jaren heen zijn veranderd.
Totaal aantal Berichten: 2123
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
De mijne uit ‘78, origineel geleverd met 2.2 diesel ipv de 2.5 die er nu in zit. Geen idee of de dieselpomp bij dit blok of het oude hoort.
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
De kilometerteller een kleine 1.500 km verdraaid in een week tijd, waarvan de helft aan de verkeerde kant van de weg. Een volledig probleemloos weekje vakantie in het zuiden van Engeland. Via binnenweggetjes in meerdere korte etappes richting de New Forest voor de Beaulieu autojumble. Via snelwegen weer op weg naar huis. De temperatuur rond 90 graden, net er onder op de binnenwegen, net er boven op de snelweg. Geen koelvloeistof hoeven bij te vullen. Met de nieuwe gaskabel is het gaspedaal opeens veel soepeler, veel beter te voelen wanneer het ‘op’ is op lange of steile hellingen. Dat is erg prettig rijden, dat had ik jaaaaren eerder moeten doen. Mezelf nooit gerealiseerd dat de gaskabel de oorzaak was van het stroeve gaspedaal. Ook fijn om te merken dat de accu’s een paar dagen kamperen zonder stroom goed doorstaan - en fijn om te merken dat het gasverbruik van het koelkastje dan toch mee valt. Ook fijn: na de laatste grote beurt lijkt de auto wat minder brandstof nodig te hebben. En enigszins onverklaarbaar: ik kan de tank wat verder leegrijden voordat er er problemen ontstaan met de brandstoftoevoer in bochten en op hellingen. (ik moest altijd na uiterlijk 35 liter de boel weer volgooien, dat is nu 40 liter). Nog lang niet dat ik de tank kan ‘droogrijden’, maar het wat toenemende actieradius is heel prettig.
Enige puntje van aandacht blijft een lekkage bij de voorruit. Ik had het rubber aan alle kanten doorgespoten met WD40, dat helpt, maar toch lag er na een echte hoosbui toch weer wat water onder de rubbermat in de cabine. Op den duur is dat natuurlijk funest. Ik kan alleen niet ontdekken waar het binnenkomt, dan zit er een dashboard in de weg.
Ik zou het raam er even uithalen, vlotte kans dat wat krokanterie in de sponning zit.
Is dat het geval dan zsm repareren, de hele sponning opnieuw maken is een flinke klus.