Schuifdak plots geblokkeerd
roelfoubert
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 26-07-2018

Gepost: 11 augustus 2018 08:49 PM

Bij het sluiten van het elektrisch schuifdak van mijn citroen zx bleef de ruit steken op een kleine spleet. Nu krijgen we er geen beweging meer in. De zekeringen zijn getest en zijn in orde. wanneer de bediening ingedrukt wordt, hoor ik dat de motor van de wagen precies moeite doet om de energie te leveren.
Iemand die weet wat het probleem zou kunnen zijn?

Profiel  
 
FastFred
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2025
Geregistreerd: 28-06-2012

Gepost: 11 augustus 2018 09:30 PM
  [ # 1 ]

Kun je de ruit een handje helpen door te duwen of iets? Klinkt alsof het schuifdak vast zit.

Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
roelfoubert
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 26-07-2018

Gepost: 11 augustus 2018 09:32 PM
  [ # 2 ]

Ik kan het dak een beetje bewegen maar niet meer dan een cm.

Profiel  
 
FastFred
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2025
Geregistreerd: 28-06-2012

Gepost: 11 augustus 2018 09:50 PM
  [ # 3 ]

Ik weet dat mijn ZX, met elektrische ramen, ook altijd het toerental van de motor wat deed zakken als ik beide ramen tegelijkertijd open of dicht deed. Misschien is de motor van het raam stuk?

Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
roelfoubert
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 26-07-2018

Gepost: 11 augustus 2018 10:10 PM
  [ # 4 ]

als de motor stuk is zou ik eerder denken dat het toerental niet zakt.

Profiel  
 
FastFred
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2025
Geregistreerd: 28-06-2012

Gepost: 11 augustus 2018 10:46 PM
  [ # 5 ]

Ja, dat is waar… Enige andere wat ik me bedenken kan is dat het dak toch echt ergens klem zit en niet open wil.

Is het een schuifdakje of een klepje?

Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
25trd
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 12 augustus 2018 10:33 AM
  [ # 6 ]

Veel daken van betere kwaliteit hebben een handmatige stand, soms moet je dan ergens een imbussleutel insteken en ronddraaien, dan kan je handmatig het dak open/dicht doen. Soms zitten deze verstopt…

MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Profiel  
 
_Razkin_
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 577
Geregistreerd: 30-03-2005

Gepost: 12 augustus 2018 09:11 PM
  [ # 7 ]

Mocht je een af fabriek raam hebben, wissel dan de schakelaar eens uit met de schakelaar van het raam dat het snelst opent en sluit.

De ramen worden rechtstreeks gevoed via de schakelaar en dat kost vroeg of laat de contacten van de schakelaar. Het is ook de reden dat in 99% van de gevallen de schakelaar verantwoordelijk is voor het moeizaam openen en sluiten van het rechter raam.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook