Het verwonderd me telkens weer hoeveel beter/soepeler de BX rijdt als ik na euro 95 te hebben gereden weer Super plus 98 aan de Duitse pomp heb getankt. Die is daar pakweg net zo duur als aan deze kant van de grens de euro 95.
Ligt dat nou echt alleen aan het octaangehalte of is er verder nog verschil is samenstelling. Misschien zelfs verschil tussen Nederlandse benzine en Duitse benzine?
Misschien alcoholvrije benzine?
Ik vind BP Ultimate wel lekkerder rijden, ook in ID/DS en zelfs Picasso van 2000.
Geen ethanol en 98 RON
De centrale vergrendeling werkt plotseling niet meer. Waar kan ik het beste (het eerste) zoeken?
Wel lastig als je achterklep niet meer open kan
Totaal aantal Berichten: 324
- BX 14 Deauville "Het Kasteel"
- AX 1.1i Volcane
Ik zou zeggen:
- Zekeringenkast
- Kiekert (zit bij de BX volgens mij onder de middenconsole)
Koen.
Voor de deur:
1993 BX 14 Deauville “Het Kasteel” GZ-TT-15 (236dkm)
1995 AX 1.1i Volcane LF-JG-33 (209dkm)
Totaal aantal Berichten: 3680
- C5 2.0 16v HDi Break
De BX break heeft een verticale gleuf in de achteklepbekleding om de vergrendeling in geval van een defect handmatig te kunnen bedienen. Had de berline dat niet?
Eveneens ben ik tevens ook.
Totaal aantal Berichten: 9068
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gebruikte je ook de afstandsbediening of alleen het slot in de deur? In het laatste geval, de deur is ook de ‘verzender’ naar de andere deuren.
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Nee ze heeft geen afstandsbediening. Net terug van paar dagen Vlieland dus even niet meer naar gekeken.
Merk nu dat de radio ook niets doet dus waarschijnlijk een zekering? De vraag is waardoor die er dan uit ligt
Je kunt de achterklep inderdaad van binnenuit openen. Na zowat 30 jaar BX-en een ontdekking
Het euvel was de zekering. De vraag is wel waardoor die het heeft begeven.
Zowel Haynes als het instructieboekje vermelden dat daar een 30 A zekering hoort te zitten. Er zat echter eentje van 10 A. Die heb ik er ook maar weer ingezet en alles functioneert weer.
Ze staat te koop.
Wat extra foto’s. Om een of andere reden krijg ik niet meer foto’s bij de advertentie geplaatst.
Ze is verkocht.
Mijn kinderen zijn zowat opgegroeid op de achterbank van diverse BX-en maar het BX-loze tijdperk is nu aangebroken.
Sweet memories.
Er mag een slotje op…....