De carburateur zit er weer op, maar helaas.. hij loopt nog steeds niet lekker stationair. Als ik er een beetje remreiniger bovenin spuit loopt ie even lekker. Wat zegt dat?
Valse lucht of mengsel te arm.
Griemer schreef:De elektrische afsluiter is inmiddels overleden, te stevig aangedraaid, afgeknapt.
Ik lees verhalen over het afknippen van het pennetje zodat ie niet meer afsluit, dan kun je er toch net zo goed een boutje in draaien of op een andere manier afsluiten? Als ik de afsluiter er uit heb en de motor laat lopen terwijl ik het gaatje met de vinger afdicht, is er niets aan de hand. Ik merk ook geen ‘nadieselen’
Hij liep toch gewoon weer goed?
Die zwarte dikke pakking is een isolator die moet er gewoon tussen en aan iedere kant daarvan moet een papieren pakking.
De pakking vlakken moeten brandschoon zijn en heel mooi vlak.
Let er op dat de pakkingen zeer precies passen en niet één gaatje blokkeren.
Die magneetspoel van dat afgeknipte/gebroken pennetje kan je er gewoon indraaien(is het afgebroken stukje er uit?) en dient gewoon als afdichting en ziet het er weer origineel uit.
Gr. Wim.
wim V8 schreef:
Let er op dat de pakkingen zeer precies passen en niet één gaatje blokkeren.
De pakking ziet er zo uit zie hier. De papieren pakkingen hebben precies dezelfde vorm.
Welke gaatjes bedoel je dan?
Okè, als ze precies passen is het goed.
Maar hij liep toch weer goed? Met je vinger op t gaatje.
Is alles supervlak? Carburateur voet en zo? ivm valse lucht.
Ik dacht idd dat ie goed liep, maar helaas. Volgens mij is de voet goed vlak.
Wat is nog meer verdacht in zo’n geval?
Verdachten zijn dan vaak stationairsproeier en al de kanalen die daar bij horen inwendig in de carburateur.
Dus carb demonteren, alles er af halen, je kan of carb.huis koken in Dasty(let op met kunststof delen) of ultrasoon (laten)reinigen.
en probeer vóór het reinigen alle kanalen alvast door te prikken zover als kan met één adertje van een fietsremkabel of iets dergelijks om vuil al een beetje los te maken.
Bestel een pakkingset en eventueel een revisieset en acceleratiepompmembraam.
Alles wat ik hiervoor adviseerde is natuurlijk al gecontroleerd en/of uitgesloten.
Heb je echt 25 voor een pakking betaald?
https://lepatron.nl/product/voetpakking-dik-weber-carburateur/
Gr. Wim.
Je kan even wat kruipolie of wat remreiniger op de voetpakking spuiten als ie stationair draait.
Water kan ook eventueel.
Als ie dan beter loopt is waarschijnlijk de carburateurvoet wat krom (valse lucht)
Nou,voetpakking moet zijn volgens mij. Dan de stationair sproeier maar eens bekijken. Waar vindt ik die? Ik zie er er meerdere als ik boven in de carburateur kijk
wim V8 schreef:Verdachten zijn dan vaak stationairsproeier en al de kanalen die daar bij horen inwendig in de carburateur.
Dus carb demonteren, alles er af halen, je kan of carb.huis koken in Dasty(let op met kunststof delen) of ultrasoon (laten)reinigen.
en probeer vóór het reinigen alle kanalen alvast door te prikken zover als kan met één adertje van een fietsremkabel of iets dergelijks om vuil al een beetje los te maken.
Bestel een pakkingset en eventueel een revisieset en acceleratiepompmembraam.
Alles wat ik hiervoor adviseerde is natuurlijk al gecontroleerd en/of uitgesloten.
Heb je echt 25 voor een pakking betaald?
https://lepatron.nl/product/voetpakking-dik-weber-carburateur/Gr. Wim.
Pff ik stop er mee.
Breng m maar naar een garage.
Haha , naar de garage.. die zien me aankomen met zo’n ding
Haha , naar de garage.. die zien me aankomen met zo’n ding
Carburateur-handboek van de Visa
Misschien kan iemand er nog iets mee http://www.judweggis.ch/pdf/citroen-vergaserhandbuch.pdf