Heb ik weer, lampje vervangen, dacht simpel toch, gaat om rechter koplamp (als je voor de auto staat links), Tijdens het loshalen schoot er een veer af die de lamp vasthoudt, krijg er deze met geen mogelijkheid erop, moet onder er in haken en boven ergens achter klemmen, zodat het lampje blijft zitten. Voor nu maar even met ducktape vastgezet, je ziet ook niets en kan er moeilijk bij, ook al spiegel geprobeerd, maar gaat je hand voor….
Totaal aantal Berichten: 828
Geregistreerd: 13-05-2005
- (Grand) C4 Picasso 1.2 Pure Tech
- C2 Furio
- DS 4 Airdream 1.6 eHdi
- 2CV Special
Je hebt vast een smartphone….. Zit daar geen camera op, maak je eerst wat foto’s van de situatie. Daarna kijk je live mee naar het gat om te monteren. Telefoon eventueel vast zetten met een stuk tape…
Helaas hebben wij het besluit moeten nemen om het 16de Lindetreffen niet door te laten gaan, ivm wateroverlast op het terrein. Volgend jaar,4de weekend juni 2025, gaan wij een nieuwe poging doen.
Live meekijken is lastig, je hand zit voor het “gat”, mocht iemand dit kunnen en in de buurt van Heerhugowaard wonen, hoor ik het ook graag, Gr Richard
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011
- Xsara Picasso 16-16v
Kijk eerst hoe het aan de andere kant zit, of neem daar een foto van, dan zie je hoe het zit, dan even blind werken, even friemelen, ha ha ha ,
Gisteren al gedaan, maar te grote handen, hahaha, dus ....
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
Er vanuit gaande dat het bij een C5 hetzelfde is als bij mijn auto…
Die ‘veer’ is geen veer, wellicht wel van verenstaal gemaakt. Het is een buigzame klem, hij ‘scharniert’ aan de onderkant en schuift/klemt vast aan de bovenzijde en tegelijkertijd drukt hij de koplamp op zijn plaats.
Je dient dus eerst de koplamp, zonder stekker, op zijn plaats te drukken, daarna de klem/veer eroverheen, deze klemt/schuift vast aan de bovenzijde, dit is een gepiel en dan de stekker er weer op.
Met ietwat dikke vingers kan het inderdaad lastig zijn, zeker als er weinig ruimte is om te friemelen.
Succees!
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Allen, klopt dit is wat ik bedoel de buigbare klem, deze klap je (blijkbaar) weg en zou hij onderop moeten blijven zitten, bij mij is hij helaas los geraakt, of zat al los. Het gaf waar je met je handen in moet en de ruimte tussen de motor en dit gat is (te) klein voor mijn handen. Ben nu maar aan het kijken of ik niet de bumper eraf kan halen en dan de koplamp, zodat ik de klem onderop weer kan vastzetten, maar moet ik even uitvogelen of je de koplamp dan ook los krijgt…
Mocht iemand nog een ander idee hebben, hoor ik dit ook graag uiteraard of dat iemand hem erop kan krijgen, met een kromme tang (die ik heb is te klein)....
...als je ervoor naar Middenbeemster wilt rijden, ben je welkom. Ik zet ‘m erop zonder dat je bumper eraf hoeft. Is het zoiets?
Xsara Picasso 1.6i 16V, 2006
Uiteindelijk is het mij gelukt met alle tips en laatste afbeelding, Thanks allemaal!,,
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
helemaal goed!
Altijd fijn als iets zelf lukt, al is het iets relatief simpels…
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Zeker fijn, maar ook als je hulp van leden forum krijgt, Gr Richard
Mij ook een keer gebeurd. Daarna het veertje verkeerdom teruggezet en daarna niet snappen waarom het lampje niet past…
Nu:
C5 2.0i-16v type 2 (2005)
C4 Cactus 1.6 blueHDI shine 100 (2014)
Voorheen:
CX Break Reflex
BX 1.9 D Deauville
BX 1.4 Deauville
Berlingo 600 D
Peugeot 205 Generation
Xantia 2.0i-16V Millésime
C3 1.4 Exclusive