


















Totaal aantal Berichten: 1819
Geregistreerd: 13-05-2007
- (Grand) C4 Picasso Exclusive, Panoramadak, 18 Inch Atacama velgen
Ik sluit me aan bij Rougefurio
C4 Picasso 2.0 16v Exclusive automaat AL4.
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).
@Rob71:
Is nu duidelijk of de auto op goede hoogte staat en heb je die einddempers erin laten zetten?
Xsara Picasso 1.6i 16V, 2006
Auto is inmiddels bij de garage gecontroleerd. Uitlaat heeft een tik gehad, maar is niet kapot. Ook de ophanging is goed.
Ik overweeg voor volgend jaar wat extra hulpveren te laten plaatsen, zodat we veilig een vouwwagen kunnen meenemen op onze tocht.
Grt. Rob
Citroen Xsara Picasso 1.8i-16V Exclusive
Prima natuurlijk als jij ermee kan leven. Maar ik zou die einddempers/aanslagrubbers er wel onder zetten (zie mijn eerdere foto’s). Met een volle kofferbak en een vouwwagen aan de trekhaak (max kogeldruk=80kg) begeef je je wederom in de onderste regionen van je veercomfort. Die aanslagrubbers zitten er niet voor niets onder. Nu loop je kans dat je de binnenkant van je wielkasten raakt of andere ongewenst ongein.
Enfin, zonder weer in een oeverloze discussie te treden: Xsara P’s hebben veelal de neiging door te hangen op een bepaalde leeftijd. Wie zegt dat dat niet zo is, houdt info achter. Ik zou er zeker hulpveren onder zetten. Leeg zal het allemaal wel, maar zodra je de koffer vol hebt, twee kids op de achterbank en een vouwwagen weet ik met aan zekerheid grenzende stelligheid dat je uitlaat wederom errrrg dicht op dat asfalt komt.
https://www.auto-onderdelenexpert.nl/swag-2140363
edit: nadeel van de constructie die Citroen bedacht heeft, is dat naarmate de vering verder indrukt, de schokbrekers meer op z’n donder krijgen én minder effectief zijn. Daarom hebben ze wellicht die extra aanslagrubbers verzonnen.
Xsara Picasso 1.6i 16V, 2006