Totaal aantal Berichten: 43263
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Afvlakken van stoterbussen zou ik niet doen. Gaan daarna snel weer gaar omdat ze niet hard genoeg zijn.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Grossouw in Amstelveen levert (ruil) stoterbussen die iets bol gevlakt zijn ( daardoor gaan ze roteren) en daarna opnieuw gehard zijn.
Ook levert hij (ruil) nokkenassen die opnieuw geslepen zijn en daarna gehard zijn.
Prijs viel mij erg mee.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
owkee bedankt voor de tip. nog tips om de bussen te verwijderen, heet stoken?
ff iets anders, foto’s toevoegen kan alleen via foto Bucket of zoiets? en de topic wil ik aanpassen aan in “revisie 2.0”. hoe werkt dat?
ps: waterman; leuke avatar waar heb je die vandaan? ik heb ook nog een leuke…
Totaal aantal Berichten: 43263
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Veel kruipolie, geduld en beleid krijgt de bussen los.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
nog over de stoterbussen… die zijn toch door en door gehard heb ik ergens gelezen in t forum? en ik kwam her volgende tegen op een gerenomeerd citroen revisie bedrijf;
Stoter bus DS (korteslagmotor) revisie: contactvlak met nokkenas wordt bewerkt (afgedraaid en daarna geslepen) zodat alle beschadigingen weg zijn, wordt tot slot superglad gelept dit is mogelijk omdat de stoterbus door-en-door hard is
Totaal aantal Berichten: 43263
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Naar mijn ervaring is ie niet hard genoeg en dient de stoterbus na iedere bewerking opnieuw te worden gehard.
Het bol slijpen en opnieuw harden is de enige manier.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 7769
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
heinrich schreef:ff iets anders, foto’s toevoegen kan alleen via foto Bucket of zoiets? en de topic wil ik aanpassen aan in “revisie 2.0”. hoe werkt dat?
Voor redactiefoto’s wordt Flickr gebruikt, dat gaat prima. Aanpassen van eerder gemaakte posts is echter niet mogelijk.
Je openingspost kun je wel wijzigen, en daar kun je dan ook de topictitel aanpassen. Succes!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
waterman schreef:Naar mijn ervaring is ie niet hard genoeg en dient de stoterbus na iedere bewerking opnieuw te worden gehard.
Het bol slijpen en opnieuw harden is de enige manier.
bedoel je dat de bus pakweg een halve mm onder het oppervlak minder hard is?
Totaal aantal Berichten: 43263
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Klopt. Ze zijn niet door- en door gehard. Dat slijpen problemen geeft is al enige tijd bekend.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
zo ff het een en ander gemeten… de krukas is goed beetje axiale speling, moet erbij zeggen dat ik alleen de onderste axiaallagers tegengekomen ben… ik heb begrepen dat bij verschillende merken/motoren dit normaal is maar nieuwe setjes bestaan uit vier stuks. onder en boven dus… dat is en beetje vreemd. de lagertappen en drijfstanglagers hebben nog de originele maat.
de nokkenas ziet er goed uit. moet de kopere bus in het blok ook gecheckt worden en eventueel vervangen?
er komen nieuwe zuigers en bussen in dan maar gelijk 2100( is een DY3 2L) welke koppakking moet er dan op gewoon van de DY?
hoe zit t met de carb? ik heb een gereviseerde liggen en t gaat om een halfautomaat, kan er toch ook grotere sproeiers in zetten? iemand idee welke maat?
de kop heb ik gedemonteerd, de kleppen kunnen geslepen worden net als de zitting, denk ik, laat ik over aan revisiebedrijf. de kleigeleiders hebben een beetje speling, sommige net te veel. dus ook nieuwe klepgeleider. de veren ga ik nog testen of sterk genoeg zijn.
tips zijn welkom!
heinrich schreef:zo ff het een en ander gemeten… de krukas is goed beetje axiale speling, moet erbij zeggen dat ik alleen de onderste axiaallagers tegengekomen ben… ik heb begrepen dat bij verschillende merken/motoren dit normaal is maar nieuwe setjes bestaan uit vier stuks. onder en boven dus… dat is en beetje vreemd. de lagertappen en drijfstanglagers hebben nog de originele maat.
de nokkenas ziet er goed uit. moet de kopere bus in het blok ook gecheckt worden en eventueel vervangen?
er komen nieuwe zuigers en bussen in dan maar gelijk 2100( is een DY3 2L) welke koppakking moet er dan op gewoon van de DY?
hoe zit t met de carb? ik heb een gereviseerde liggen en t gaat om een halfautomaat, kan er toch ook grotere sproeiers in zetten? iemand idee welke maat?de kop heb ik gedemonteerd, de kleppen kunnen geslepen worden net als de zitting, denk ik, laat ik over aan revisiebedrijf. de kleigeleiders hebben een beetje speling, sommige net te veel. dus ook nieuwe klepgeleider. de veren ga ik nog testen of sterk genoeg zijn.
tips zijn welkom!
nog iemand tips op bovenstaande? ook wat kleppenseals ?
Vanaf een bepaalde datum schrijft het WPH voor alleen de onderste axiaal lager schalen te vervangen. Maar alle 4 vevangen uit het setje kan geen kwaad. Let op dat de axiaal speling in het NL WPH verkeerd vertaald is.
Nokkenas lagers in het blok zijn niet eenvoudig te vervangen en blijven eigenlijk altijd gewoon zitten
Koppakking is idem, goed idee om 2100 van te maken
Klepveren nog nooit gehoord dat die niet meer goed zijn.
Je carb vraag weet ik niet.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
welke pakkingset moet daar dan bij? Gewoon een DY 20 set of moet er een losse koppakking bij van een DX2? ik heb gezien dat de pakkingsets van een DX en DY toch wel verschillend zijn maar weet dit niet zeker.
Ik dacht dat alleen DX4 en DX 5 ( 2300) een andere pakking hebben en dat 2100 en 2000 zelfde pakking hebben.
Maar misschien voor de zekerheid even Chyparse in Almere bellen, daar haal ik mijn pakkingsets altijd.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Totaal aantal Berichten: 43263
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Koppakking 20/21 is gelijk.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste