Totaal aantal Berichten: 388
Geregistreerd: 01-09-2009
- 2CV 2cv6
- ID/DS DS21 pallas
Toch maar eens een topic openen van m"n DS.Begin dit jaar gekocht.Het is een DS21 half automaat met airco, lpg en een webasto kachel in de kleur gendarmerie blue, geen idee wat de code daarvan is met een okerkleuri interieur. Hiervoor ook een DS gehad maar door teveel werk is die verkocht, toen een CX GTi maar een DS kreeg ik niet uit m’n gedachten dus bij deze de DS21. Is het ook mogelijk om van m’n smartphone (samsung) ook foto’s toe te voegen.
Om foto’s te plaatsen moet je eerst een online foto album openen. Bijv Flickr. Daarin kun je per foto een hyperlinkje maken en die kun je in een nieuwe reactie hier op het forum plaatsen.
Ben wel benieuwd ook naar de ervaringen. Een DS met goed werkende airco lijkt me ideaal, zonder is een DS wat mij betreft te heet voor de hedendaagse zomermaanden.Zeker in een donkere kleur. Is die Webasto een standkachel? Gekke combi: zowel een auto voor de tropen als de ijstijd.
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Totaal aantal Berichten: 388
Geregistreerd: 01-09-2009
- 2CV 2cv6
- ID/DS DS21 pallas
Dan ga ik dat eens proberen,foto’ horen er wel bij.Airco werkt goed, maar DS heeft wel last van koel problemen.Daar ben ik wel mee bezig.De webasto kachel was voor mij niet belangrijk, maar goed zit erop. Misschien haal ik die er nog wel af. Zien we later wel.
Totaal aantal Berichten: 388
Geregistreerd: 01-09-2009
- 2CV 2cv6
- ID/DS DS21 pallas
Totaal aantal Berichten: 388
Geregistreerd: 01-09-2009
- 2CV 2cv6
- ID/DS DS21 pallas
https://www.flickr.com/photos/164096328@N03/shares/2Z8M0P. Geen idee of dit de goede manier is maar het geeft wel een beeld van de DS.
Dat is in elk geval 1 foto. Mooie voiture. De chauffeur zit dus koel, maar de machinekamer heeft het iets te warm… Hoe ‘goed’ moet ik me die airco voorstellen? Komt er als bij een moderne auto ijskoude lucht uit de roosters?
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Totaal aantal Berichten: 388
Geregistreerd: 01-09-2009
- 2CV 2cv6
- ID/DS DS21 pallas
Om te vergelijken met de moderne auto’s gaat denk ik te ver, de lucht die door de roosters van de airco stroomt is in mijn beleving best wel koud.
Misschien weer eens laten controleren.
Je kunt er een thermometer in houden, bij moderne auto’s moet die op de koudste stand op ongeveer 5 gr zitten.
Overigens vind ik dat er bij moderne auto’s grote verschillen zijn in de beleving, afh vd hoeveelheid lucht (inblaassnelheid) en de temperatuur, de wijze van mengen, de droogte ervan en de verspreiding in het compartiment. Ik heb een grote moderne Zweed en van alle auto’s die ik gereden heb is die onovertroffen in klimaatbeheersing onder zowel hele koude als zeer warme omstandigheden. Vergeleken met die Zweedse kwaliteit zijn moderne PSA-auto’s echt stakkers…
Een Ds wordt natuurlijk nooit iets moderns maar als je de ergste hitte eruit kunt krijgen is dat winst en ik fantaseer nog steeds nu en dan over inbouw ervan.
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Totaal aantal Berichten: 388
Geregistreerd: 01-09-2009
- 2CV 2cv6
- ID/DS DS21 pallas
Dat is wel een goed idee, ga ik maar eens kijken wat dan de temperatuur is. Zal inderdaad niet te vergelijken zijn met de moderne auto’s. Volgens de papieren is het al een tijd geleden dat de airco
ggecontroleerd, geen idee of daarna nog iets is gedaan. De koeling is nog wel iets om naar te kijken. Er komt zo zachtjes aan wel weer een koelere periode aan, dus dan maar eens proberen op te lossen.
Totaal aantal Berichten: 388
Geregistreerd: 01-09-2009
- 2CV 2cv6
- ID/DS DS21 pallas
Heeft er iemand tips om de nieuwe grijze strip van de voorruit op z’n plaats te houden. Bij mij lukt het op de een of andere manier lukt.De strip blijft niet op ruit zitten.In de strip zitten natuurlijk nog niet de vorm van de voorruit.
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
welke strip bedoel je?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 388
Geregistreerd: 01-09-2009
- 2CV 2cv6
- ID/DS DS21 pallas
Het gaat om de grijze rubberstrip, inmiddels kreeg ik te tip om het rubber met tape aan de carrosserie te bevestigen.
Bedoel je met grijze rubberstrip het grijze ruitrubber dat om de voorruit zit? En hoe bevestig je dat dan met tape aan de carrosserie? Ik ben erg nieuwsgierig…...
Rinus
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ziet er netjes uit op de foto
Enig idee hoe het komt dat het een DS 21 uit 74 is? Staat zo op kenteken, maar werden toen al een tijdje niet meer geleverd.
Heb je foto’s van het mototruim met airco?
De airco vraagt veel vermogen van de motor en geeft zelf ook veel warmte, dat helpt niet om de boel koel te houden.
Totaal aantal Berichten: 388
Geregistreerd: 01-09-2009
- 2CV 2cv6
- ID/DS DS21 pallas
Bij deze DS is de motor omgebouwd van 20 pallas naar een 21 pallas, ook de airco is aanpakt omdat de 2 condensors bij de bumper versleten waren. Toen hebben ze de condensor voor de radiateur geplaatst met de fan daar weer voor. Deze wijze geeft waarschijnlijk het probleem met de koeling.Tevens is er een expansievat opgezet maar geen injectie.
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Je geeft het zelf al aan dat er iets voor de radiateur zit.
Misschien een idee om het airco systeem leeg te laten halen en de condensator tijdelijk te verwijderen. Dan zal je met rijden merken of de boel wel koel blijft.