Hallo. Ben even benieuwd of iemand weet met welk aantrekmoment de banjobout van de brandstof bovenop de verstuiver vast gezet moet worden?
CX TurboD I blok in mijn camper.
Wil de koperen ring uitgloeien en weer monteren in de hoop van de dieselstank en het zweten af te zijn!
Grt. Willart
Totaal aantal Berichten: 9360
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Je bedoelt natuurlijk de banjobout bovenop het deksel van de inspuitpomp.
Als het daar lekt gewoon bij een dieselspecialist 2 nieuwe koperen ringen halen en handvast zetten.
Maar vaak wordt de lekkage veroorzaakt door een versleten busje in het deksel.
Bij dezelfde specialist een nieuw deksel scoren.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
of die van de lekleidingen.
maar daar horen origineel geen koper ringen tussen.
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
Bedankt voor de reacties. Ik heb niet zo veel Diesel ervaring. Sleutel altijd aan Benzine auto’s en zo af en toe aan de CX camper motor. Hoewel ik de 2.5TD motor wel steeds beter leer kennen. Ik heb mij hier zo’n 10 jaar geleden aangemeld vanwege een lekke koppakking en de TurboD II plannen.
Het begrip lekleidingen zegt mij niet veel. Ik heb net de kleppen gesteld en een nieuwe kleppendekselpakking gemonteerd.
Is me opgevallen, dat de 4 metalen “blokken” vlak achter dit deksel (kant schutboard) met daarboven op een Banjo bout volgens mij, waar ook die kunststof leidinkjes zitten, aan het zweten zijn.
Is dit dan niet de aanvoer, maar een soort retour? Verklaart dan ook het plastic. Vond ik altijd al vreemd denkende aan een beetje druk.
Willart.
Totaal aantal Berichten: 9360
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Die 4 metalen “blokken” zijn de verstuivers, voor elke cilinder 1.
Deze worden gevoed door de inspuitpomp via een metalen leiding.
Dat kunststof gebeuren is de verzamelleiding van de lekaansluiting op de verstuiver.
Gaat lekken omdat het kunststof veroudert.
Vervangen door een beter exemplaar of door de metalen versie, die garage Hydraulique heeft ontwikkeld.
Vanwege het kunststof juist niet te vast zetten.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Ok. Helemaal duidelijk. Verklaart ook waarom die kunststof leidingen doorgelusd zitten.
Heb alles uiteraard losgehad bij de koppakking klus, maar is 10 jaar geleden
Dan kan het, zoals ik het nu zie, op 3 plekken lekken. Aansluiting onder aan de verstuiver, de metalen aanvoer en de lekleiding dus.
Zal het allemaal droogmaken met remmenreiniger en perslucht en in de gaten houden.
Wat is jullie ervaring? Wat komt het meest voor?
Willart
Totaal aantal Berichten: 25545
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
De retour. Koop de metalen versie.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Mooie upgrade!
Een prijsindicatie? Kan het niet op hun website vinden.
Willart
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
Ik heb deze in het verleden gekocht bij Garage Hydraulique…. Hebben volgens mij geen webshop, maar een jaar of 5 geleden heb ik volgens mij 60 euro betaald of iets in die richting.
Even mailen of bellen!
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa