Tja, ik kan me niet voorstellen dat er van fabriekswege een ovaal gat in heeft gezeten.
Bij de mijne was het gat ook ovaal en zat er nog veel meer speling op dan bij de jouwe.
Uiteindelijk heb ik het gat opgeboord en er een nylon busje in geperst om zo een speling te krijgen die net niet voelbaar is.
Slim bedacht Douwe! Dat kan ik ook nog overwegen. als het alleen een ander stangetje is dan kan dat wel, maar als het beide wordt… ik kan me niet zo goed voorstellen dat het de lagerkap is omdat die nog in de groene fabriekslak zat en overduidelijk de laatste gebruiksjaren is vervangen.
Inmiddels nog wat retourleieidngwerk gefixeerd in de originele beugels en rubbers en deels gesteggeld met moderne tie-wraps. Het ziet er zo eigenlijk best overzichtelijk uit (zolang de boel niet onder de zwarte meuk zit). Waarbij een grijs ipv zwart chassis ook meewerkt.
Untitled by , on Flickr
En het linker schutbord. Leidingloop zeker niet 100% conform origineel maar dat kon ook niet omdat deze leidingset dat qua lengte niet toeliet. Ik heb trouwens heel veel fotoreportages, wpb en eigen foto’s vergeleken: er bestaat veel variatie…
Untitled by , on Flickr
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
En toen was ik min of meer ook aan de voorste wiellagerblokken toe. Vette hap… Voordat ik ze ga schoonmaken: hoe te beoordelen?
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Je moet em aan het draaien krijgen en dan luisteren of het zoemt ( niet Goed). Verder zoals elk lager. Geen zware moment tijdens draaien.
Zet er ook meteen nippels in! Zie onze film op DS-TT.nl
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Nippels: mais oui, bien sur monsieur! Heb ik op mijn andere break ook gedaan. Met chirurgische precisie. Met het lagerblok eruit natuurlijk helemaal fluitje van een cent.
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Begonnen met montage achterdraagarmen. Remankerplaten er weer op:
Untitled by , on Flickr
Beschermkapje er weer op (alles gestraald en nieuw gelakt):
Untitled by , on Flickr
En de rest weer bij elkaar gezocht voor deze rechter naaf. De keerring is nieuw. Een borgplaatje staat op de boodschappenlijst:
Untitled by , on Flickr
Nog even en deze dame is weer in staat om op eigen benen te staan, toch een symbolisch moment! Bovendien kan ik mijn brug dan ook weer eens voor de andere leden van het wagenark inzetten…
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Dat is geen half werk!
Welk vet ga je erin doen ?
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
Het vet dat Jansen mij adviseert…
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
En dat is ..?
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
Weet ik nog niet, ik laat het je binnenkort weten!
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Graag! Ik ben benieuwd
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
Oei, dat vet moet ik nog even naar kijken. Blauw vet van Mobil geloof ik.
We zijn wat tijd verder. Moest even een toilet verbouwen en intussen ook niet met de DS stil gezeten, ik zou niet durven…
Ik heb n.a.v. die speling op het stangetje vd hoogteregeling voorzijde stbilisatorstang het oog van de bovenste lagerschaal opgeboord, daar een stalen busje dat ik nog had in gedreven, en die weer opgeboord tot 2/10 mm meer dan het bronzen busje vh stangetje. Nu geeft hij de beweging adequaat door aan de HR.
Untitled by , on Flickr
En verder: “ik heb een potje met vet….” Na een paar keer scheppen met een lepel in de MS Vet (noem het uitsteken, dat spul is beretaai als het op kamertemp is) bedacht ik ineens dat het blik waarin het geleverd is wel eens inductiegevoelig zou kunnen zijn. Dus hup, dat hele blik op de inductieplaat naar 120 graden gebracht. En dat werkte perfect. Van daaruit in de mengbeker en vol blaffen maar!
Untitled by , on Flickr
als je dan die-hard staat te spuiten dan heb je wel wat vetnevel in de atmosfeer…
Untitled by , on Flickr
maar als dit dan het resultaat is:
Untitled by , on Flickr
maakt dat veel goed. En dit:
Untitled by , on Flickr
Untitled by , on Flickr
Untitled by , on Flickr
Untitled by , on Flickr
Untitled by , on Flickr
en tot slot het gat vd vorsnep (tbv slinger):
Untitled by , on Flickr
Dit was dus de reden dat ik eerst alle bekleding erin gelijmd wilde hebben (maar onder het (onder)tapijt luikjes in de bekleding en isolatie heb tbv volspuiten holle ruimtes) en met de montage van remmen nog even gewacht heb…
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Knap werk!
Als MS vet taai is bij kamer temp, hoe goed is de capilaire werking van het vet ?
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
morgen U allen; WOW wat is dat dan weer, ? wij zijn in de jaren 70-tot heden opgevoed met gewone tectyl van Valvxxxx. maar dit heb ik nog nooit gezien zeg ! echt waar , is dit vet ? zoals frietvet? of wat moet ik me daarbij bedenken? die mist die ik zie hangen in de werkplaats doet me wel huiveren ! als die aanslag gaat landen, dan heb je een mooie silikolonie, als je dan ooit weer iets wilt spuiten dan heb je een probleem. hoe kom ik meer te weten van dat vet? enfin, een fijne dag maar weer ! gr mrep
hydropneumatic driving has its ups and downs….....
Totaal aantal Berichten: 65
Geregistreerd: 25-12-2012
- C5 2.0i 16v Exclusive automaat
Zie hier: http://www.mikesander.nl/