Zou er inderdaad nog niet mee naar de rdw gaan alvorens info te hebben. Een plaatje naast het originele nummer maakt het voor de rdw mannen verdacht. Kans dus op inname kenteken en dan is het een rollende plantenbak. Als je eendengarage dat toe heeft gezegd zou ik daar de wissel laten uitvoeren.
Citroen rolls better then a Rolls!!
Totaal aantal Berichten: 267
Geregistreerd: 15-12-2009
- 2CV Club
- CX 2.2 Pallas
Wat is volgens de RDW de plaats van het chassisnummer?
Citroen 2CV6 1985, Citroën CX Pallas 1976, Nissan Qashqai 2015, Fiat Panda 2010 , Dyane 1968
Meer even niet….
Op bodemplaat voor voorzitting. Dus dat klopt.
Ik heb nog eerder de neiging om dat extra opgelaste plaatje eraf te slijpen. Er desnoods een luikje in te lassen ‘omdat daar een gat in geroest zat’ (gezien de staat vh chassis zeer aannemelijk).
Dan blijven er 2 in staan waarvan 1 vrijwel leesbaar en een nauwelijks
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Totaal aantal Berichten: 267
Geregistreerd: 15-12-2009
- 2CV Club
- CX 2.2 Pallas
Ik zou voor je gaat slijpen eerst de RDW bellen.
Dat van dat plaats chassisnummer vroeg ik omdat bij de kentekengegevens van mijn Dyane uit 1968 staat bij plaats chassisnummer: niet geregistreerd
Daarmee kan je veel kanten op, is trouwens de eerste auto waarbij ik dat tegen ben gekomen.
Citroen 2CV6 1985, Citroën CX Pallas 1976, Nissan Qashqai 2015, Fiat Panda 2010 , Dyane 1968
Meer even niet….
“Hallo meneer de RDW, ik heb dus een oranje eend met kenteken die en die uit het jaar toen en toen en nu is het volgende het geval…”
Ik ga eerst effe een afspraak maken voor een apk bij de garage waar ik hem 2 jaar terug kocht.
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
De RDW heeft bij mij een verkeerd chassisnummer ingeslagen. Vonden ze zelf geen enkel probleem. Ernaast het juiste nummer geslagen, wat overeenkomt met de locatie op de papieren. Ze zeiden zelf dat het niet relevant is dat er ook een ander nummer staat. Het juiste nummer staat op de juiste plek, wat ernaast staat vonden ze zelf niet relevant.
Geen idee of iedere keurmeester er zo over denkt, natuurlijk…
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Helemaal eens met deze redenering. En waarschijnlijk is dat ook de opvatting vd eendengarage waar ik dez eheb gekocht, en zijn keurmeester (collega-bedrijf).
Ik breng de sinaasappel gewoon daarheen. Iets verder rijden maar minder onzekerheden.
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Hangt inderdaad van keurmeester af. Met juiste verhaal en documentatie komt het vaak wel goed maar bij verdachte nummers kan het einde exit zijn.
Gewoon bezoekje bij de eendengarage afwachten. Die heeft dergelijke klussen vast vaker gedaan.
Citroen rolls better then a Rolls!!
Ja terug naar de garage lijkt me het beste inderdaad.
Bellen naar de RDW heeft geen zin. Die kunnen je uit leggen wat de procedure is etc.
Maar je gaat niks horen of dit zomaar goed gaat of mis kan gaan.
Want dat is de crux, wat al gezeg is, hangt van de keur meester af die bepaald.
Ik heb meerdere ervaringen ermee.
Maar bij mij is het altijd goed gekomen.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Ok, doe ik (na de vakantie)!
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
APK staat gepland! Eind augustus.
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Update: de eend is voor de apk bij de garage waar ik hem heb gekocht. Ihkv de diverse projecten die daar gedaan worden laat hij regelmatig een schouw op lokatie doen door de RDW. Bij de eerstvolgende laat hij mijn eend daarin meenemen. Uiteindelijk moet er toch tzt een nieuw chassis onder, dus moet die schouw toch plaatsvinden.
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Helaas het verhaal liep iets anders… ik open even een apart topic.
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Nog geen schouw laten uitvoeren?
Citroen rolls better then a Rolls!!
Nee, zie mijn aparte topic over de eend. Schouwen volgt.
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection