Homemade Externe ECU chip.
Om makkelijk van chip te wisselen is dit een super oplossing. zeker chiptuners zijn er heeeeeeel blij mee
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap
En dat moet voor een BX 16 klepper zijn? Of kan het op elke auto gebruikt worden?
There’s always something going wrong, that’s the only guarantee.
ik heb dit op mijn 16V gemaakt, maar in feite kan het op elke auto met een ECU
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap
als ik zoiets in mijn picasso zou willen, wat word je er dan wijzer van?
als je bv regelmatig naar het circuit gaat, of voor vakantie, kan je er een andere chip in drukken die beter is afgestemd voor die bepaalde functie. ik heb het gedaan omdat ik het wou uitproberen en het gewoon makkelijk is als ik er een andere chip in wil voor bepaalde doeleinden. Puur omdat de motor dan beter staat afgestemd op de manier waarvoor je de auto wilt gebruiken.
Gebruik je de auto voor alleen dagelijks woon-werk verkeer is het eigenlijk niet intressant.
Daarbij wil ik ooit nog eens een turbo gaan monteren, en dan kan ik makkelijker een aangepaste chip erin drukken als de kosten op dat moment te hoog worden. Het beste is dan natuurlijk een VEMS, Emerald of ander stand-alone managment systeem. Een kompleet programeerbaar ECU systeem dus.
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap
Ik vind het erg leuk gevonden en ben zeer nieuwschierig naar hoe alles in de praktijk uit zal pakken.
Schijt aan originaliteit.
Lelijke Eend schreef:Ik vind het erg leuk gevonden en ben zeer nieuwschierig naar hoe alles in de praktijk uit zal pakken.
Ik rijd er al een hele poos mee, en heb nog nooit problemen gehad
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap
Is het ook practisch om (vaak) van chip te wisselen ?
Schijt aan originaliteit.
Kun je ook tijdens het rijden van chip wisselen??
Test
Dan is ie stuk!
Spanning moet er af lijkt me.
René van Maren schreef:Dan is ie stuk!
Spanning moet er af lijkt me.
Ik denk het ook. Als ik me niet vergis gaat het om een CMOS ic, wat best gevoelig is voor plotselinge pieken….Dus erin en eruit ijdens het rijden lijkt mee ook niet wat. Daarom stond er een wink achter mijn vraag, omdat het dus een grapje was
Test
waar is mijn bril?
René van Maren schreef:
waar is mijn bril?
Heb jij die dan?
Test
Ja een lichte, maar dat ding zwerft ergens
We gaan weer ff ontopic!
als ik hem eruit haal doe ik dat met de accupolen eraf en effe met me handen op de carrosserie tegen statische spanning, gewoon voor de zekerheid
maar het kan ook gewoon wel als je het contact maar niet aan heb staan. dus geen stroom op de ECU hebt.
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap