Dat is niet uw druklager, dat zit namelijk aan de andere kant van die hevel tegen de drukgroep aan.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Link van de drukgroep dat je besteld hebt aub? (zelfstellende? vergeten op 0 te zetten?)
Volgens onderdelen site is het de gewone. Zal straks bij mijn wrak eens kijken hoe kort de slag is.
@ Paso, de foto die ik bijvoegde is om te laten zien hoe ver de hevel staat voor hij pas weerstand krijgt. Het druklager zit inderdaad tegen de drukgroep.
@ KiteFlupke, dank als je even wil kijken hoe de slag bij jouw hevel is; dan heb ik een indicatie!
Ik heb de onderdelen besteld voor het juiste type motor; zou dus goed moeten zijn lijkt me; hier de link:
https://www.autoonderdelen24.be/spares-search.html?keyword=826213
Het product nummer is 826213 en ik heb de Valeo set genomen. Voor zover ik weet is de koppelingskabel zelfstellend, die is nu dus te lang en hangt slap, naar mijn idee omdat de slag van de hevel zo kort is…................
DS & Xantia break excl lpg 2.0
Totaal aantal Berichten: 10260
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Is de plaat niet verkeerd om gemonteerd?
Edit: Probeer ook eens of hij ontkoppelt! Bij een nieuwe set is de diafragmaveer veel platter dan wanneer de plaat versleten is. Dan heb je automatisch meer vrije slag op de hevel.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
De koppelingsplaat heb ik met de iets dikkere zijde van het vliegwiel af gemonteerd; dus richting drukgroep; zo stond het in de Haynes.
DS & Xantia break excl lpg 2.0
Totaal aantal Berichten: 10260
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Heb je mijn aanvulling gelezen?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
sorry; niet gelezen!
Ik heb de aandrijfassen er nog niet in, dat zal ik dan eerst moeten doen denk ik. En maar hopen dat ze er dan weer niet uit moeten later.
Maar goede tip ga ik naar kijken!
DS & Xantia break excl lpg 2.0
Totaal aantal Berichten: 10260
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Wat je ook kunt doen: Een tripoide blokkeren. Een versnelling inschakelen, iemand de koppeling laten intrappen (na een eventuele procedure voor de zelfstellende kabel) en dan kijken of de andere tripoide vrij kan draaien. En ook of hij niet vrij draait als de koppeling losgelaten wordt.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
heY,
In bijlage mijn foto van mijn 1.9D, heeft ondertussen er weer 30D km onder zitten.
Volgens mij heb je dezelfde ontkoppelingskabel gekocht als ik… Rommel (Art. Nr.: GCC3106 Fabrikant: TRW heb ik van rommel kabel)
Trap de koppeling zacht in en voelt wanneer hem pas “pakt”. Dit is veel te laat dat hij de gaffel mee bedient. Enigste oplossing is een moer M8 nemen, gleufje in slijpen en tussen de grijze PVC en het kabel einde prutsen.
Succes.
Dank voor je nakijken en foto!
De kabel had ik een jaar geleden vervangen en heb hem dus hergebruikt, raar dat hij eerst wel goed was?
Maar hoe dan ook; dat oplossen door die M8 met gleufje lijkt me een goede, ga ik doen en kijken hoe de bediening dan gaat. En zo te zien heeft jouw hevel ook niet zoveel slag!
DS & Xantia break excl lpg 2.0
foto oude drukschijf? Volgens mij is die een pak dunner als de nieuwe en zo komen de vingerveren hoger te zitten. Dan is de slag van de gaffel anders, meer
Het kan ook zijn dat ik een M10 moertje hebt gebruikt Denk M8…
Nog 2 uur prutsen en hij rijdt weer als een zonnetje
haha; ik hoop dat die twee uurtjes gaan lukken
De foto is van de nieuwe koppelingsplaat en drukgroep.
DS & Xantia break excl lpg 2.0
Totaal aantal Berichten: 10260
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
KiteFlupke schreef:foto oude drukschijf? Volgens mij is die een pak dunner als de nieuwe en zo komen de vingerveren hoger te zitten. Dan is de slag van de gaffel anders, meer
Het kan ook zijn dat ik een M10 moertje hebt gebruikt Denk M8…
Nog 2 uur prutsen en hij rijdt weer als een zonnetje
Dat is een veel gemaakte denkfout. De veren komen juist hoger te zitten als de plaat dunner wordt.
Bij een nieuwe plaat is de diafragmaveer vrijwel plat.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Ik heb wat foto’s gemaakt door het gat van de koppelingshevel de bak in; aan beide zijde van de hevel bleek alles goed gemonteerd te zitten; de kleine slag op de hevel/gaffel was dus juist.
Wat me in de verwarring heeft gebracht was het feit de koppelingskabel inderdaad een ‘rommelding’is. Bij het geheel terugzetten van het zelfstellend mechanisme bleek de kabel nog aanmerkelijk te lang.(!) Voor de oude platen was dit geen probleem daar de slag op de hevel groter was.
Ik heb het kunnen oplossen door de methode van Kiteflupke(merci ), een moer m8, gleuf erin geslepen en tussen uiteinde kabel en gaffel gestoken waardoor de kabel ineens een stuk ingekort was.
Alles werkt weer prima; erg lichte bediening van het pedaal nu in vergelijking met de oude koppelingsplaten/drukgroep/lager.
Helemaal opgelost en blij!
DS & Xantia break excl lpg 2.0
Top, beunhaas manier werkt bij u ook al goed