Totaal aantal Berichten: 11739
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
2d schreef:
Zeg Daan, had je stiekem een ouwe Yashica Electro 35 en een rol Agfachrome CT18 meegenomen?
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 7775
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
2cvMaarten schreef:Mooi verhaal en een prachtig vliegtuig op de foto. Een echte Canadair Regional Jet (CRJ) van Bombardier. Heb nog aan dit type gewerkt en de iets ouder variant. Je moet een behoorlijke acrobaat zijn om aan de elektronische componenten te komen. Ondanks dit een super kistje!
Cool! Ik kende deze ‘kist’ nog niet, maar het is een modern, fris ding. Ondanks dat het een klein toestelletje is, als je een rollende start maakt (Zwanenburgbaan noordwaarts) dan kun je niet anders dan onder de indruk zijn van de wils/daadkracht van dit toestel. Mooie steile aanvalshoek ook
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 7775
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Penny Lane schreef:Zeg Daan, had je stiekem een ouwe Yashica Electro 35 en een rol Agfachrome CT18 meegenomen?
Derk
Eh, nee. Maar je weet wat ze zeggen, ignorance bliss en het geluk is met de dommen
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 17397
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Mooi reisverhaal!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 11739
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
2d schreef:Penny Lane schreef:Zeg Daan, had je stiekem een ouwe Yashica Electro 35 en een rol Agfachrome CT18 meegenomen?
Derk
Eh, nee. Maar je weet wat ze zeggen, ignorance bliss en het geluk is met de dommen
Je hebt gewoon precies alle fotonen die al sinds 1964 bij dat tankstation rondlummelen bij elkaar op één sensor weten te krijgen volgens mij. ‘t Is net of je de ouwe vakantiedia’s van ome Arie zit te bekijken
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-03-2004
- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
Prachtig verhaal, mooie trip en geweldige foto’s manneuh
2d schreef:Mooie steile aanvalshoek ook
Het is geen Stoeka hè.
Enne, mooie verhalen met “Uw goede STER op alle wegen”.
Adri
2d schreef:
Ik moet daar zeker een keer gaan tanken! Wat een prachtplaten!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
beetje knoeien met filters, ziet het er zo uit.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 7775
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Filters zijn de as van het kwaad.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 1278
Geregistreerd: 30-04-2006
- 2CV 2cv6 special
2d schreef:2cvMaarten schreef:Mooi verhaal en een prachtig vliegtuig op de foto. Een echte Canadair Regional Jet (CRJ) van Bombardier. Heb nog aan dit type gewerkt en de iets ouder variant. Je moet een behoorlijke acrobaat zijn om aan de elektronische componenten te komen. Ondanks dit een super kistje!
Cool! Ik kende deze ‘kist’ nog niet, maar het is een modern, fris ding. Ondanks dat het een klein toestelletje is, als je een rollende start maakt (Zwanenburgbaan noordwaarts) dan kun je niet anders dan onder de indruk zijn van de wils/daadkracht van dit toestel. Mooie steile aanvalshoek ook
Deze kistjes zijn toch wel over-powered, met een snelheid van ruim 800km/h mag hij er zijn!
*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
De achterkant vind ik toch wel de mooiste kant van dit model, leuke plaatjes bij dat tankstation.
Waarom is die stuurschakeling zo wennen? Is dat hier anders?
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Arjan Verkade schreef:Waarom is die stuurschakeling zo wennen? Is dat hier anders?
Het is met name veel preciezer en directer dan bij een ds. De versnellingen liggen ook dichter bij elkaar in het H-patroon en er is minder kracht nodig.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Omdat ik van de 13 inch kruiwagenwieltjes af wil onder mijn heckflosse ga ik naar 14 inch. Daar moeten dus 14 inch wieldeksels op en die moeten in de kleur MB140 hell grau gespoten worden. Maar voor je ze kunt spuiten moet je ze eerst verf- kras- en deukvrij maken. Dat is een klussie…
we beginnen met vier goed bruikbare wieldeksels:
Die gaan we ontlakken, met verfafbijt.
Daarna heeeel goed spoelen met warm water, en nalopen met een doekje met thinner.
Dan krijg je dit als resultaat:
Nu gaan we ff kijken hoe erg de krassen zijn:
krassen kun je mooi wegschuren, de wieldeksels zijn van rvs. Dus schuren en daarna polijsten.
Ik heb daarvoor waterproof schuurpapier in korrel 120, 240, 400 en als laatste 1200:
Na het wegschuren van de krassen is dit het resultaat:
Nu moet dat weer gaan glimmen, dus tijd om de polijstspullen op te zoeken.
Voor ik ga polijsten nog ff licht opschuren met staalwol, vergelijkbaar met een korrel 2000.
Nu dan de boel eerst grof polijsten, met de grote sisalschijf op de polijstmachine. Handschoenen en bril verplicht!!
Na de sisal-schijf en grof polijstmiddel ziet het er zo uit:
Nu wassen met warm water en afwasmiddel.
Daarna de fijnpolijstschijf op de machine en nabewerken met een lager toerental. Polijsten in de draairichting, dan krijg je geen verticale strepen:
Na ongeveer 2 uur hard werken, zweten etc heb je dan vier glimmende wieldeksels liggen:
en die douw je hierna in de vaatwasser. Hiermee spoel je alle vieze meuk van de achterzijde weg maar ook lossen alle resten polijstmiddel op en dat is extreem belangrijk als je wil gaan spuiten natuurlijk.
Na de vaatwasser ziet het er zo uit:
En nu kun je je wieldeksels gaan spuiten: je moet nu de te spuiten deeltjes even schuren met 400 of 800, de boel heel goed ontvetten met thinner en dan afplakken of gebruik maken van de spuitsjaboon zoals ik ga doen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste