Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Hèhè, mistlampen zijn binnen en gaan zaterdag gemonteerd worden, dus foto’s volgen en dan stop ik effe met m’n pogingen van deze auto nog “iets” leuks te maken
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
En toch vraagt zo’n lang type plaatje iets speciaals…..... nl. de spoiler!
Zeg nou zelf, een “CX 25 Limousine TURBO 2” en die Turbo~gerelateerde spoiler erbij dan wordt ze al sneller als ze nog stil staat Op de foto ziet hij er nog goed uit, a real mean machine!
En dan heb je die mistlampen nog niet gezien
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik snap de spoier discussie niet, een Limo/Prestige heeft allemaal RVS kleurige details (raamomlijsting, C stijl, voorruitrubber, extra sierstrips zijkant, etc). Naar mijn idee staat daar de turbo spoiler gewoon niet bij.
Bij een GTi Turbo is alles zwart, zelfs het zwarte vlak op de kofferklep is aangepast voor de spoiler.
Voor een normale GTi geld hetzelfde als voor een verlengde CX, teveel RVS voor de zwarte spoiler.
Even lastig een goede foto te vinden, maar hier een serie 1 prestige met Turbo spoiler.
Tegen mijn eigen turbo waar alles zwart is.
Beste Arjan, als het nou alleen maar die spoiler discussie was die je niet snapt, dat zou dan heel mooi zijn.
Geintje, ik ben, zoals je al weet, een leek op Cx gebied, na 33 jaar met een Sm te hebben gereden is dit een nieuw avontuur waar ik eigenlijk best wel zin in heb. En die Cx van mij heeft een paar eigenaardigheden waar ik wel mee kan leven, zoals een houten GTI-stuur en houten versnellingspookknop, die dubbele koplampen met de nog te monteren mistlampen, een volledige inox uitlaatlijn van Sebring en lichtmetalen velgen met bandenmaat 225/55 op 15, en als laatste een andere afwerking van de achterwieldeksels. En als je afbeeldingen op google zoekt van de limousine turbo 2 dan zie je de originele achterspoiler die anders is dan die die jij hebt. En aangezien ik een nieuwe kofferklep heb moeten laten monteren want die die erop zat was volledig doorgerot en daar zat geen spoiler op dus heb ik het maar zo gelaten, simpel en eenvoudig. Die spoiler heb ik wel gehouden maar ik ga die er toch niet opzetten. De Cx heb ik gekregen en je kent ‘t gezegde hè: je mag een gegeven paard niet verder verkopen, of zoiets, aan nee, ‘ t is ; niet in de bek kijken
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
Ik snap de discussie ook niet, het is een kwestie van wat de eigenaar c.q. berijder mooi vindt of niet en niet wat er hoort of niet of wat er origineel is.
Originele auto’s kunnen leuk zijn, ik persoonlijk, kan het meer waarderen als iemand zijn eigen draai aan een auto heeft gegeven, geeft de wagen ook wat historie en een leuk verhaal, maar zoals gezegd, dat is zeer persoonlijk.
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
25trd schreef:Originele auto’s kunnen leuk zijn, ik persoonlijk, kan het meer waarderen als iemand zijn eigen draai aan een auto heeft gegeven, geeft de wagen ook wat historie en een leuk verhaal, maar zoals gezegd, dat is zeer persoonlijk.
Mee eens, ik had “persoonlijk” het er niet bij gezet. Was voor mij ook niet een punt van discussie