Totaal aantal Berichten: 11739
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
O dat is wel frustrerend. Je had de voorremmen toch kortgeleden nog aangepakt? Wat voor remvloeistof moet er eigenlijk in zo’n Axel?
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 6316
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Ach, hoort erbij met zo’n ouwe kar. Af en toe werkt zo’n apparaat tegen.
Totaal aantal Berichten: 7775
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Toen de bak er naast lag heb ik de klauwen ook los (en dus uit elkaar) gehad. Zuigers zijn voorzien van vet uit de blauwe Ate tube, en er is ook Ate SL DOT4 remolie in gegaan. Blokken met keramische pasta gemonteerd.
Zodra ik er zin in en tijd voor heb zal ik de boel maar weer eens uit elkaar trekken
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 7775
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
furriegurrie schreef:/flauwe opmerkingen modus: ff de sh uit de topic titel vervangen door br /flauwe modus uit.
Maar verder zuigt dat natuurlijk behoorlijk. Ik hoop dat het meevalt!
Waarvan akte
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Voordat je alles losmaakt.
Komt je rempedaal goed terug? Eigenlijk bedoel ik, komt de zuiger van de hoofdremcilinder goed terug.
Als het compensatiegaatje in zuiger/cilinder niet vrij komt valt de druk niet weg uit het systeem na rem loslaten.
Het gebeurt wel eens dat sommige het stangetje naar de hoofdremcilinder(of het pedaal) te strak zetten.
Gr. Wim.
Totaal aantal Berichten: 7775
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Goeie tip, zal ik zeker naar kijken!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 7775
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Vanmiddag even wezen kijken en zoals altijd blijkt de soep niet zo heet gegeten te worden bij de Axel:
De plunjer van het pedaal zat niet (zoals op de foto) mooi centraal op de cilinder, maar op het randje. En dan komt ‘ie niet meer vrij. Ik heb het pedaal dus juist iets strakker gezet maar nog steeds met een iets vrije slag van de plunjer.
Natuurlijk pas nadat ik de remmen al ontlucht had, en daarvoor de reservewielsteun en allerhande kabels had verwijderd! Maar goed, het stelde allemaal weer heel weinig voor.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 7775
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Toch maar in de verkoop.
https://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/236592
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Wat jammer dat de Axel in de verkoop gaat, had juist het idee dat de auto zo goed bij je paste. Heb je iets anders op het oog waar het gezin makkelijker in kan?
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Die blijf je natuurlijk gewoon rijden tot je dood!
Totaal aantal Berichten: 7775
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Ik vind de Axel zeker bij mij passen, omdat het zo’n mooi anti-statement is. En het een monster is om mee op pad te gaan. Zo veel sensatie voor zo weinig rijbewijsrisico
De prijs is overigens een vraagprijs, daar zit beslist nog wat ruimte in.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 7775
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
De Axel is nog altijd te koop maar zoals verwacht loopt het ‘niet storm’. Zeg maar. Is ook niet erg, komend voorjaar ga ik er meer werk van maken omdat ik nu toch midden in een verbouwing van de nieuwe woning zit..
Hoe dan ook meende ik de Axel maar mee te nemen naar Heusden omdat er toch af en toe eens wat mee gereden moet worden.
Starten ging weer niet, accu leeg. Echt helemaal plat, geen lampje of wijzertje meer dat nog wat uitslag liet zien. De startkabels liggen nog binnen handbereik dus dat was zo wel weer opgelost, gedoe blijft het wel natuurlijk. Toch maar eens een nieuwe accu overwegen, en ook een massaonderbreker staat op het puntenlijstje (alhoewel de meningen over die dingen verdeeld zijn). Stroom in de stalling voor een druppellader ontbreekt helaas. Eenmaal warm en met een bijgeladen accu is het echt starten-lopen. En rijdend is het één brok gretigheid.
Rijden met de Axel is nog altijd een waar (on)genoegen voor de zintuigen. Heel veel feedback dus, maar de decibelmeter op het telefoontoestel gaf een niet misselijke 92 dB(Z) bij 130. Leve de noise canceling hoofdtelefoon, wederom!
Ondanks wintertijd nog geen winterse omstandigheden voorlopig, maar ik denk dat het stukje N201 naar de stalling in Vinkeveen een passend decor vormde voor - voorlopig - de laatste rit met de Axel.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
2d schreef:..
Starten ging weer niet, accu leeg. Echt helemaal plat, geen lampje of wijzertje meer dat nog wat uitslag liet zien. De startkabels liggen nog binnen handbereik dus dat was zo wel weer opgelost, gedoe blijft het wel natuurlijk. Toch maar eens een nieuwe accu overwegen, en ook een massaonderbreker staat op het puntenlijstje (alhoewel de meningen over die dingen verdeeld zijn).
Trek gewoon de min er af als je hem lang laat staan. En koop een nieuwe accu. Klaar
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Prachtige sfeerplaat! Blijft een geweldig ding, die Axel