ik heb een picasso 1.8 16v en die rijd op een gasinstallatie van BRC (flying gas).
op de teller staat een 130.000km.
ik hoor bij een koude start een ratelend geluid.
eens de motor warm staat hoor je het niet meer.
zelf dacht ik aan de katalysator.
zou het kwaad kunnen om deze er gewoonweg tussenuit te halen, voor de keuring dan?
katalysatordemonteren, alles eruitkloppen en terug monteren.
ook het rijden loopt niet echt goed.
los ik de gaspedaal en geef ik terug gas schokt ie even.
ook, vooral in 1ste en 2de versnelling, heeft ie problemen om zijn toeren op een gelijdelijke manier te halen.
hij verslikt hem percies.
ook hoor ik al geruime tijd een tikkend geluid dat meegaat met het toerental van de motor.
hier telt ook hoe koeder hoe erger.
ook heb ik een olieverbruik, de laatste keer dat ik bijvulde ging er 3 liter in (lampje ging aan) en dit op 7000KM sinds laatste verversing.
pfff, als ik het zo lees is er precies niet veel goeds meer aan
ff een update:
wanneer ik juist ben gaan tanken (lpg) zijn de problemen van het schokken en het inhouden van de baan…
Re: ratelend geluid
barbapapa5800 schreef:ik heb een picasso 1.8 16v en die rijd op een gasinstallatie van BRC (flying gas).
op de teller staat een 130.000km.
ik hoor bij een koude start een ratelend geluid.
eens de motor warm staat hoor je het niet meer.
zelf dacht ik aan de katalysator.
zou het kwaad kunnen om deze er gewoonweg tussenuit te halen, voor de keuring dan?
katalysatordemonteren, alles eruitkloppen en terug monteren.ook het rijden loopt niet echt goed.
los ik de gaspedaal en geef ik terug gas schokt ie even.
ook, vooral in 1ste en 2de versnelling, heeft ie problemen om zijn toeren op een gelijdelijke manier te halen.
hij verslikt hem percies.
ook hoor ik al geruime tijd een tikkend geluid dat meegaat met het toerental van de motor.
hier telt ook hoe koeder hoe erger.
ook heb ik een olieverbruik, de laatste keer dat ik bijvulde ging er 3 liter in (lampje ging aan) en dit op 7000KM sinds laatste verversing.pfff, als ik het zo lees is er precies niet veel goeds meer aan
Ik vrees een beetje voor de toestand van je kleppen als ik dit zo lees….
Als je 3 liter olie moet bijvullen op 7000 km .... dat is echt wel veel hoor.
Niet te lang wachten met bijvullen en compressie laten testen mss???
Suc6 iig
Greetz
BIG charlie
Picasso was niet alleen een schilder…......
ik heb dit probleem al eens voorgesteld aan de garaga en die wouden direct mijn kleppenhoedjes vervangen, zonder iets te hebben nagemeten.
die spraken al direct van een kost van rond de 600 (of was het 900) euro.
die kleppenhoedjes zijn die dichtingen rond de kleppen.
stel dat de kleppen zelf beschadingd zouden zijn, kost dit dan veel meer?