Ik heb in de ruim 17 jaar dat ik mijn DSuper5 heb al tig keren de lekzakken achter vervangen. En waar ik ze ook haal, ze zijn in no time weer lek - soms al binnen een paar maanden. Nu dus ook weer. Ik word er langzamerhand (heel) erg moe van. Heeft iemand en goed adres voor die dingen?
Alvast dank.
Groet, Marcel
DS-rijden is heerlijk - vooral na weer eens een paar uurtjes sleutelen (-:
Nog eentje op voorraad….
https://citrotech.nl/shop/product/lek-zak-dssm-lhm-achter-superkwaliteit/
Gehoord dat de orginele (NOS) de beste zijn maar,...........waar die nog te krijgen zijn ?
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Mmm..‘Super kwaliteit’, staat erbij. Ben benieuwd. Gauw bestellen plus nog wat andere zaken, waaronder een stuurkogel. De speling van de linker bovenkogel bleek tijdens de APK namelijk op het randje te zijn.
DS-rijden is heerlijk - vooral na weer eens een paar uurtjes sleutelen (-:
Dan scheurt de lekzak waarschijnlijk op de veerstang ?, ik had het zelfde probleem binnen een week gescheurd. In het filmpje van Egbert “achterste lekzak vervangen” gebruiken ze linnentape en monteren dan de ligarex ter bescherming.
De NOS maar,...............uitverkocht
https://citrotech.nl/shop/product/lek-zak-dssm-achter-origineel-citroen/
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Ik koop altijd de beste lekzakken, ik houdt er niet zo van als het gaat lekken, maar zelfs de slechte gaan een paar jaar mee. Ik zou dus eens heel goed naar je montage methode kijken, zie het TT filmpje. Het komt behoorlijk nauw: Als de binnenste ligarex iets uitsteekt dat prikt hij de lekzak kapot, als je de lekzak gedraaid gemonteerd hebt rolt hij niet goed af, dat slijt hij ook erg hard. Als je tye-raps gebruikt ( hoort niet, maar gebeurt vaker, en het is jouw DS) moet je extra uitkijken dat die niet “schuren” aan de binnenkant, dus liever twee hele dunne dan een dikke waarbij de kop tegen de lekzak aankomt als hij afrolt.
To err is human, not to err is divine.
het is algemeen bekend dat het after market rubber slecht is in veel gevallen.er zijn gevallen bekend dat stuurhuisrubbers uitelkaar vallen voordat e restauratie klaar is…
De oude rubbers doen t nog steeds goed na zo’n 40 tot 50 jaar!
Dus NOS zou mijn voorkeur hebben of goede tweededehands.
Afgelopen periode beide lekzakken van mijn DS cabrio vervangen na 12 jaar.
Zaten niet originele “zware” van Chyparse op. Ik vind dit niet slecht. Auto is heel veel gebruikt in die 12 jaar.
Nu aan 1 kant een groene uit Zuid Afrika gemonteerd.
Aan de andere kant een NOS.
Wie weet kan ik over 12 jaar melden welke het beste is
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Egbert, laat het me over over 12 jaar maar weten. Ondertussen ga ik rustig door met vervangen.
DS-rijden is heerlijk - vooral na weer eens een paar uurtjes sleutelen (-:
Ik mijd zo veel als mogelijk het nieuwe rubber. NOS is duur maar uiteindelijk goedkoper en minder gehannes. Op ebay en leboncoin kom je zo nu en dan het originele spul tegen. In het voren kopen is dus slim. Regeren is vooruit zien, niet waar.
teveel citroenen
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Het magazijn van de club verkoopt goede kwaliteit. Daar staat “FL” op (in het rubber meegegoten). Origineel is al lang niet meer verkrijgbaar.
Citroen!