Deze is overgespoten, dat is aan de ene kant natuurlijk jammer, maar ik vind deze kleur erg mooi. Persoonlijk vind ik die zwarte bumpers er ook goed bij staan, maar dat is geloof ik vloeken in de kerk. Het zwarte leer is origineel, de auto was oorspronkelijk grijs, vandaar. De prijs kon ook wat omlaag doordat hij wat aan originaliteit heeft ingeboet. De aankoopkeuring moet nog worden uitgevoerd en is ook een voorwaarde voor verkoop. De airco is reeds omgebouwd en gereed voor 132. Qua carrosserie lijkt de auto erg goed, we kunnen er werkelijk niets aan ontdekken en ik heb al erg veel roest en rottigheid gezien. Het ding rijdt erg goed, alles werkt naar behoren, geen getril, gedreun eigenlijk ver boven mijn verwachting. Nu heb ik ook een ds 20 break, dat is wel wat anders, maar dan nog, wat een auto zo’n cx!
Heb er 8 mille voor gegeven. Vind het erg moeilijk om een vergelijk te maken met andere prestiges, dus zeg het maar…
Blijf de nuance zoeken
Nielsje schreef:Bolo schreef:Misschien helpt een goede audio installatie.
Oei, daar zal ik m’n geld niet op inzetten
Waarom eigenlijk niet, is toch heerlijk, beetje oke geluid in zo’n auto…?
Blijf de nuance zoeken
Totaal aantal Berichten: 9440
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Dat maakt de motor al bij 4000 rpm.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Eigenlijk wel een ontwerpfout van de heren in Frankrijk, zo’n auto zoveel toeren laten lopen
Blijf de nuance zoeken
Totaal aantal Berichten: 43323
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Nee, het is geen echt Franse fout eigenlijk. Er was in Europa eigenlijk geen enkele geschikte viertraps automaat voor een dwars opstelling in die tijd en de japanners, die die bak natuurlijk wel hadden, wilden geen bakken aan Citroën leveren. Het was te duur om een eigen automaat te ontwikkelen dus tja, toen werd het deze ouderwetse bak. Jammer, want geen overdrive én geen lock-up.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Bolo schreef:Nielsje schreef:Bolo schreef:Misschien helpt een goede audio installatie.
Oei, daar zal ik m’n geld niet op inzetten
Waarom eigenlijk niet, is toch heerlijk, beetje oke geluid in zo’n auto…?
Ja, het is heerlijk een beetje oké geluid in zo’n auto.
Probleem is alleen dat de audio installatie van oorsprong niet zo denderend is. Nou is dat met serie 2 wagens wel beter, dan met serie 1, maar om nou te zeggen dat de CX bekend staat om z’n fijne audio mogelijkheden…neuh
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Nee, dat wil ik wel geloven, maar tegenwoordig is er toch aardig spul op de markt om het een beetje up to date te maken. Kleine sub onder de voorstoel van Pioneer en een goede bleutooth hub, nou ja, ik maak er wel wat moois van. Als de auto naar wens is dan zal ik eens een mooie tour door Italië organiseren. Je kunt hier prachtig toeren zonder 1 km snelweg. In mijn geval wel handig, want als ik het goed begrijp is er met die automaat niet p de snelweg te rijden
Blijf de nuance zoeken
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
van harte met de aankoop van deze CX, prachtige kleur en ook nog een prestige
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973