4 van de 5
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 Volgende > 
   
mijn zoektocht
ronvanzon
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 440
Geregistreerd: 25-04-2010

- CX 2400 Pallas
- Overig AK400 (besteleend)
Gepost: 25 september 2018 10:13 AM
  [ # 46 ]

Hoe loopt het met de zoektocht? Ik zag deze broer van mijn CX (en die van Nielsje) op facebook voorbij komen.

AK400 op LPG
CX2400 Pallas op LPG/123Ignition
C5 break voor de lange stukken

Profiel  
 
le look le plus cool
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 351
Geregistreerd: 16-09-2014

Gepost: 25 september 2018 12:34 PM
  [ # 47 ]

zag m ook, leek mij ook een zeer nette CX voor een zeer nette prijs.

Profiel  
 
ronvanzon
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 440
Geregistreerd: 25-04-2010

- CX 2400 Pallas
- Overig AK400 (besteleend)
Gepost: 25 september 2018 01:00 PM
  [ # 48 ]

tja, uiterlijk misschien, maar ik ben altijd wat huiverig voor advertenties zonder km stand (maar wel foto’s dat het blok eruit is geweest). Wat is de staat van de rest van de wagen (draagarmlagers, roest aan het subframe, roest aan de koets/deuren…).

Ik vind dat voor auto’s in die prijsklasse iets meer specifieke foto’s/info gegeven zou mogen worden. Maar hoe dan ook, altijd iemand mee nemen die er verstand van heeft als je gaat kijken (heb ik ook niet gedaan… Smile )

Ron

AK400 op LPG
CX2400 Pallas op LPG/123Ignition
C5 break voor de lange stukken

Profiel  
 
mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 25 september 2018 01:07 PM
  [ # 49 ]
ronvanzon schreef:

tja, uiterlijk misschien, maar ik ben altijd wat huiverig voor advertenties zonder km stand (maar wel foto’s dat het blok eruit is geweest). Wat is de staat van de rest van de wagen (draagarmlagers, roest aan het subframe, roest aan de koets/deuren…).

Ik vind dat voor auto’s in die prijsklasse iets meer specifieke foto’s/info gegeven zou mogen worden. Maar hoe dan ook, altijd iemand mee nemen die er verstand van heeft als je gaat kijken (heb ik ook niet gedaan… Smile )

Ron

Hoi Ron,

De verkoper van deze CX is zeer actief binnen het Citroen wereldje en weet dat hij best wat Citroen’s heeft en weet waar die het over heeft. Bij een serie 1 CX gaat de kilometer teller tot 1 ton dus na 41 jaar geen idee hoe vaak deze al klokje rond is gegaan vandaar waarschijnlijk niet het vermelden waard hoeveel deze auto heeft gereden. Ik zou zeker naar deze auto kijken, er is veel aan gedaan waaronder het monteren van een 5 bak.

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  
 
ronvanzon
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 440
Geregistreerd: 25-04-2010

- CX 2400 Pallas
- Overig AK400 (besteleend)
Gepost: 25 september 2018 02:07 PM
  [ # 50 ]

Hi Maarten, enige wat ik wilde zeggen is dat er naar mijn idee in de advertentie (te) weinig info/beeldmateriaal is opgenomen om de prijs te “verantwoorden”. Vandaar nogmaals de tip om vooral iemand mee te nemen als TS gaat kijken.

gr Ron

AK400 op LPG
CX2400 Pallas op LPG/123Ignition
C5 break voor de lange stukken

Profiel  
 
ronvanzon
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 440
Geregistreerd: 25-04-2010

- CX 2400 Pallas
- Overig AK400 (besteleend)
Gepost: 25 september 2018 02:37 PM
  [ # 51 ]

https://www.speurders.nl/overzicht/autos/citron/citron-cx-2000-1974-174503664.html?sr_ab=0&promo=2

mooie oer CX (maar geen stuurbekrachtiging), wel jammer van het DS-handvat op de motorklep

Ron

AK400 op LPG
CX2400 Pallas op LPG/123Ignition
C5 break voor de lange stukken

Profiel  
 
dimi_v
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 66
Geregistreerd: 27-12-2017

- 2CV Special
- Overig Peugeot 504
Gepost: 26 september 2018 09:28 AM
  [ # 52 ]

ik heb die CX uit 77 ook (eerst op facebook) te koop gezien. Ik denk wel dat het een nette auto is, maar dit is ver boven wat ik voor mijzelf verantwoord vind om uit te geven. Er zal best over de prijs onderhandeld kunnen worden maar dan nog. Lijkt me niet dat deze auto perseé heel snel en dus voor weinig weg moet. Mooie auto in ieder geval.

Ik heb geen haast met zoeken, heb deze vakantie en ben druk aan klussen. Vandaar even wat minder actief geweest. Ik ga de steigers weer op!

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6502
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 26 september 2018 02:24 PM
  [ # 53 ]

Leuk, weer eens een “gezocht-topic”.

Het gaat voorlopig nog vooral over de aanschaf, maar wat heb je met zekerheid achter de hand voor je jaarlijkse onderhoud? Ik rij zelf een 2000 Pallas uit 1977 (4-bak) en heb van de afgelopen 14 jaar de kosten bijgehouden. Ga, ook bij pakweg 3.000 km per jaar, rustig uit van 1.000 plus euro per jaar en dan zit ik aan de positieve kant. Als je meer rijdt (ik las 6.000 per jaar) dan zal het echt niet meteen het dubbele zijn maar uitgaan van 1.500 per jaar is niet raar. En dan heb ik het nog niet over eventueel spuitwerk e.d.

M.b.t. de aanschafkosten: de bruine hierboven is “ver boven budget”, maar als je een relatief probleemloze auto zoekt kom je toch al gauw op dat soort bedragen uit.

De witte 2400 GTi op de site van de CX Club al gezien?

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
ronvanzon
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 440
Geregistreerd: 25-04-2010

- CX 2400 Pallas
- Overig AK400 (besteleend)
Gepost: 26 september 2018 04:34 PM
  [ # 54 ]

Nog een in de aanbieding, dit keer vrij zacht geprijsd: https://www.facebook.com/groups/1339044669479774/permalink/2090129071037993/?sale_post_id=2090129071037993&ref=messenger_share

De jaarlijkse kosten hangen natuurlijk erg af van de basis staat van de auto, hoe “goed” je je auto onderhoudt (het technisch noodzakelijke, het nodige, het preventieve of ben je ook aan het “upgraden”), en natuurlijk of je eea uitbesteed of zelf doet.

Ik heb de onderhoudskosten van de afgelopen 8 jaar niet scherp op mijn netvlies, maar ik schat dat het totaal toch redelijk onder de 1000 piek/jaar hangt (ook ongeveer 3000km)

Ron

AK400 op LPG
CX2400 Pallas op LPG/123Ignition
C5 break voor de lange stukken

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6502
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 27 september 2018 10:58 AM
  [ # 55 ]

Het verschilt natuurlijk of je (veel) zelf doet/kunt. In mijn geval wordt ongeveer alles uitbesteed en ik ren bij elk roestblaasje naar de spuiter.

Ter verdediging van de oude Citroën-motor (dus van voor de Douvrin): ook met mijn vierbakje kom ik prima mee met het verkeer. Ja, hij is wat rumoerig boven de 100 km/u en ja, hij verbruikt zonder twijfel meer dan een tweeliter met vijfbak. 1 op 9 bij kortere ritten, 1 op 10-11 bij langere ritten zolang de snelheid de 100/110 niet te boven gaat. Maar voordeel is wel dat je vanaf 60 km/u heerlijk lui kunt rijden. En ook met die motor/bak kun je probleemloos 130 rijden hoor. Het duurt wellicht wat langer voor je die snelheid hebt bereikt. Tsja.

Wat vooral in het nadeel van de eerste bouwjaren spreekt is de verkrijgbaarheid van onderdelen. Vanaf 1978 zit je in dat opzicht veiliger.

Sowieso: je rijdt in een ouwe auto, dus vraag je af hoe belangrijk het is dat je snel weg bent bij het verkeerslicht, of lekker 140 kunt trappen op de linkerbaan. In mijn ogen is de CX die jij zoekt (serie 1, sleutelvriendelijk, tweeliter) daar ook helemaal niet voor bedoeld.

Volgens mij weet je ondertussen al heel goed wat je wil: serie 1, tweeliter, vijfbak, 1979-1982, leuke kleur, rond de 5.000 euro in aanschaf. Succes!

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
dimi_v
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 66
Geregistreerd: 27-12-2017

- 2CV Special
- Overig Peugeot 504
Gepost: 27 september 2018 06:19 PM
  [ # 56 ]

Het koopje van de eeuw was net voor mijn neus weg. Dat zou echt een supergoedkope manier geweest zijn om te beginnen met CX rijden. Alleen al nieuw interieur incl hemel plus oud ijzerprijs was het al waard. Echt balen dat ik niet meteen die middag gereageerd heb maar vond dat ik met belangrijkere dingen bezig was Mad

Maakt wel meteen dat ik iedere CX die ik zie meteen te duur vind. Het kàn dus echt voor een klein budget.

Profiel  
 
dimi_v
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 66
Geregistreerd: 27-12-2017

- 2CV Special
- Overig Peugeot 504
Gepost: 27 september 2018 06:22 PM
  [ # 57 ]
Mulder schreef:

De witte 2400 GTi op de site van de CX Club al gezien?

Al meerdere keren gezien en al gezakt naar 3500. Nadeel voor mij is dat ik zwart lederen interieur juist niet zou prefereren. Ouderwets bruin beige is juist leuk. En een wat dorstiger exemplaar, en wellicht storingsgevoelige dan een 2.0 Douvrin?

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6502
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 27 september 2018 06:49 PM
  [ # 58 ]
dimi_v schreef:

Het koopje van de eeuw was net voor mijn neus weg. (...) Het kàn dus echt voor een klein budget.

Een CX kopen wel. Een CX rijden en onderhouden is echt een ander verhaal. Ook als je veel zelf doet is het gewoon een dure auto. Was het destijds tenslotte ook al.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
Prowl
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 11-09-2010

- CX Break 2500 D Super
- BX 16TRS
- BX Sport
- Dyane 6
- BX BX GTi 16 Soupapes
Gepost: 27 september 2018 07:44 PM
  [ # 59 ]

Het koopje van de eeuw had ook een enorme roestbak van onderen kunnen zijn oh oh


Tot nu toe ben ik voor mijn athena en diesel break samen in 1 jaar nog geen kwart aan onderhoudskosten kwijt dan wat ik kwijt was aan mn laatste Xantia om hem door de APK te krijgen (toen ik die net gekocht had)

Samen zijn die 2 betrouwbaarder gebleken dan elke Citroën die ik er voor gehad heb

Het kan dus wel tongue rolleye

 

Ex: (tel kwijt) Xantia & BX & CX - divers Japans spul - Volvo 440 en een slOpel Astra….

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4917
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 27 september 2018 09:41 PM
  [ # 60 ]

Jammer dat de auto al snel weg was, maar anderzijds: geen haastige keuzes maken! Binnenkort is er weer de najaarsrit, dan kan je weer auto’s bekijken alhoewel dat wellicht niet de beste gelegenheid is. Zelf vond en vind ik evenementen zoals citromobile altijd erg geschikt om veel te vergelijken. Maar het blijft een leuke zoektocht!

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
4 van de 5
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook