Hallo, ik ben al een tijdje op zoek naar een C 5 Break Service maar dat wil niet lukken. Nu tipte mijn garage dat ik een Break moet kopen over de grens, invoeren en om laten bouwen naar grijs kenteken. Bpm terugvorderen en laten keuren.
Heeft iemand hier ervaring en zoja wil diegene dat dan delen?
gr
Harry
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
wat is een C5 break service?? :
blooper1963 schreef:wat is een C5 break service?? :
dat is een c5 break en dan als bedrijfswagen dus zonder achterbank en met geblinderde ramen en als het goed is een iets verhoogd dak
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
citroenc2 schreef:blooper1963 schreef:wat is een C5 break service?? :
dat is een c5 break en dan als bedrijfswagen dus zonder achterbank en met geblinderde ramen en als het goed is een iets verhoogd dak
een bestel C5 dus
blooper1963 schreef:citroenc2 schreef:blooper1963 schreef:wat is een C5 break service?? :
dat is een c5 break en dan als bedrijfswagen dus zonder achterbank en met geblinderde ramen en als het goed is een iets verhoogd dak
een bestel C5 dus
jup
Misschien domme vraag, maar waarom wil je dat graag ?
De wegenbelasting is nu ook hetzelfde voor auto´s op grijs voor particulieren.
waarschijnlijk iemand met een bedrijf die perse c5 wil rijden
inderdaad, een bedrijfsauto. Heel graag , niet perse. Maar als het kan wil ik graag hydropneumatisch rijden en veren.
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
in België is die blijkbaar niet verkrijgbaar! anders kon ik aan mij baas zo een C5 service vragen in de plaats van mijn bedrijfs berlingo
Totaal aantal Berichten: 389
Geregistreerd: 04-11-2004
- Xantia 2.0 HDi
- Visa 11RE
blooper1963 schreef:wat is een C5 break service?? :
Deze dus:
Linkie
Op de site van citroën staat hij trouwens niet meer als officieel verkrijgbare uitvoering! Was ooit wel zo!!!!! Zal wel te maken hebben met de nieuwe regels voor grijskenteken waardoor deze wagens minder aantrekkelijk zijn geworden.
(ex) visa 11 RE(1983), (ex) ZX Break, TurboD (1994) Gris Crepuscule,
(ex) Xsara break Hdi Différence II (2004) Gris Iceland, (ex) Xantia Break Hdi Plus (2001) Gris Fulminator, (ex) C5 berline ph2 2.0 HdiF Gris Fulminator{Ik houd geloof ik van grijs…}
Visa 11 RE (1984) wit
BX 19 Gti (1986)rood
Grand C4 Picasso BlueHdi 120 Business (2015) Blue Kyanos
blooper1963 schreef:in België is die blijkbaar niet verkrijgbaar! anders kon ik aan mij baas zo een C5 service vragen in de plaats van mijn bedrijfs berlingo
Zo’n C5 Break Service heeft ooit bestaan, in phase I uitvoering. Was een gewone C5 break, met “normaal” dak en “normale” zijruiten, maar zonder achterbank. In de plaats daarvan heeft hij een vlakke laadvloer tot tegen de voorstoelen, met tegen de voorstoelen een opstaande rand van 20 cm hoog. Ooit nog gezien op het bedrijfsvoertuigensalon in Brussel.
Dergelijke uitvoeringen bestaan nu nog van de C2, de C3 en de C4 coupé.
In Frankrijk worden deze “service”-versies verkocht onder de benaming “Entreprise”.
J’ai vu une déesse au volant d’une Citroën
Huidige auto: DS 5 Hybrid 4x4 Sport Chic (2018)
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
c5breakhdi schreef:Dergelijke uitvoeringen bestaan nu nog van de C2, de C3 en de C4 coupé.
In Frankrijk worden deze “service”-versies verkocht onder de benaming “Entreprise”.
spijtig dat ze dan geen C5 entreprise meer maken,zou wel nog comfortabeler geweest zijn dan mijn bedrijfs berlingo
c5breakhdi schreef:Zo’n C5 Break Service heeft ooit bestaan, in phase I uitvoering. Was een gewone C5 break, met “normaal” dak en “normale” zijruiten, maar zonder achterbank. In de plaats daarvan heeft hij een vlakke laadvloer tot tegen de voorstoelen, met tegen de voorstoelen een opstaande rand van 20 cm hoog.
in Nederland,is er ook er Service C5 PhI geweest maar die had een verhoogd dak om aan de nederlandse wetgeving te voldoen voor een grijs kenteken (dan moest het dak een bepaalde hoogte hebben…) maar die kan je geloof ik bestellen met geblindeerd zijruiten (achter) en had wel een achter bank…..
was overigens ook met alle motoren en uitrustings nivea’s te bestellen.
C2 C3 en C4 zijn hier nooit in een service uitvoering geleeverd (dat zal wel met het dak de maken hebben) de C8 wel.
wel een gave bedrijf wagen: een C5 Break service 3.0i V6 Exclusive
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
PjotrBlom schreef:wel een gave bedrijf wagen: een C5 Break service 3.0i V6 Exclusive
wat had je gedacht mocht deze nog bestaan ,en ik kreeg hem van mijn baas,dan zou ik ermee vertrekken en waarschijnlijk nooit meer mee terugkeren
Totaal aantal Berichten: 389
Geregistreerd: 04-11-2004
- Xantia 2.0 HDi
- Visa 11RE
c5breakhdi schreef:
Zo’n C5 Break Service heeft ooit bestaan, in phase I uitvoering. Was een gewone C5 break, met “normaal” dak en “normale” zijruiten, maar zonder achterbank. ....
In Nederland heeft deze uitvoering weldegelijk bestaan!! MET verhoogd dak, geblindeerde ramen en ZONDER achterbank! Ik heb zelf een aantal van deze wagens zien rijden (stuks of 4 verschillende waarvan de meeste in het wit ).
Misschien kun je bij MOTORHUIS informeren of ie nog nieuwe geleverd kan worden; hij staat tenslotte nog op de site van ze!
In de prijslijst (januari2005) staat overigens ook de 3.0v6-24 exclusive automaat!!!
(ex) visa 11 RE(1983), (ex) ZX Break, TurboD (1994) Gris Crepuscule,
(ex) Xsara break Hdi Différence II (2004) Gris Iceland, (ex) Xantia Break Hdi Plus (2001) Gris Fulminator, (ex) C5 berline ph2 2.0 HdiF Gris Fulminator{Ik houd geloof ik van grijs…}
Visa 11 RE (1984) wit
BX 19 Gti (1986)rood
Grand C4 Picasso BlueHdi 120 Business (2015) Blue Kyanos
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
WaJo schreef:c5breakhdi schreef:
Zo’n C5 Break Service heeft ooit bestaan, in phase I uitvoering. Was een gewone C5 break, met “normaal” dak en “normale” zijruiten, maar zonder achterbank. ....
In Nederland heeft deze uitvoering weldegelijk bestaan!! MET verhoogd dak, geblindeerde ramen en ZONDER achterbank! Ik heb zelf een aantal van deze wagens zien rijden (stuks of 4 verschillende waarvan de meeste in het wit ).
Misschien kun je bij MOTORHUIS informeren of ie nog nieuwe geleverd kan worden; hij staat tenslotte nog op de site van ze!
In de prijslijst (januari2005) staat overigens ook de 3.0v6-24 exclusive automaat!!!
bij ons staat in de lijst van technische gegevens op de site van citroën ook nogsteeds de 2.2 HDI-AUT vermeld ,maar als je bij de dealer bent kan je hem ook niet meer kopen,tenzij er hier of daar nog ergens ene op stock staat onder een lagje stof