Totaal aantal Berichten: 7581
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Het blijft een bewerkelijke auto. Maar top dat je ook dit weer hebt opgelost.
break23m schreef:Het blijft een bewerkelijke auto. Maar top dat je ook dit weer hebt opgelost.
Zeker bewerkelijk, maar wat écht mooi is: Egbert laat ook anderen actief meegenieten van deze bijzondere auto. Dat is gewoon een pluim waard.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Nielsje schreef:break23m schreef:Het blijft een bewerkelijke auto. Maar top dat je ook dit weer hebt opgelost.
Zeker bewerkelijk, maar wat écht mooi is: Egbert laat ook anderen actief meegenieten van deze bijzondere auto. Dat is gewoon een pluim waard.
Nielsje helemaal met je eens! Twee weken geleden een stukje mogen meerijden en met veel interesse geluisterd naar de korte workshop over de birotor
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973
De Birotor netjes aan het maken voor het najaars evenement
Links voor komt een NOS portier en volgende week naar de spuiter.
Bij het afhangen van het portier vond ik het Li voor spatbord niet netjes genoeg afgehangen, moet iets meer naar binnen. Daarvoor moet er een heel klein randje van het randje in de regengoot af. Dus scherm er af.
Blijkt ook het beruchte plastic flapje in het binnenscherm los te zitten. Mooi dat ik dat nu zie, want daardoor kan het interieur nat worden en kan de bodem doorroesten.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ook niet onbelangrijk, zo te zien ziet dat er allemaal heel fris uit!
Terug van de spuiter.
Hij heeft de motorkap ook over gedaan, de lak was gaan in zakken waardoor de schuurstrepen zichtbaar werden en er eilandvorming was.
Alles netjes opgebouwd. Bij montage ruim SandersFett gebruikt.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Totaal aantal Berichten: 7581
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Dat ziet er nog weer beter uit dan het al was. Spuit je het vet in de holle ruimten of ook op oppervlakken?
Sanders Fett doe ik in de holle ruimten en ook in de gefelsde naden. Bij de naden met een föhn een beetje opwarman en dan loopt het er mooi tussen.
Ook alle boutjes die ik gebruikte even ondergedompeld in het hete SandersFett
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Totaal aantal Berichten: 7581
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Dat van die felsnaden is een goede tip voor m’n vorige auto. Dunne tectyl werkt in elk geval niet. Ik ga het onthouden.
Egbert schreef:Ik vertrouw de (originele) met puntjes aangestuurde thyristor ontsteking van de Birotor niet helemaal. Bij hoge toeren klein beetje inhouden, alsof hij af en toe een vonk over slaat.
Dus een ombouw setje van E-spark met bijbehorende bobine aangeschaft.
Iets opgeven komt (bijna) niet voor in mijn vocabulaire.
Dus de E-spark weer gemonteerd: De vonk als je hem op de speciale bobine aansluit is ehct te zwak.
MAAR de E-spark is perfect om de Thyristor ontsteking van de Birotor aan te sturen. Op die manier ben ik toch van de punten af die neiging hebben te vervuilen en bij hoge toerentallen een beetje gaan zweven.
Deze combi heeft het de 1e 50 km erg goed gedaan.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Leuk! Toch eens over babbelen op de meeting. Mijn setje werd nogal onbetrouwbaar, dus ik heb nu weer punten. Wil wel weer naar iets met een hall-sensor.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Tot morgen allemaal op de CiFo najaarsmeeting.
De Birotor is weer present en ik zal met liefhebbers een rondje rijden.
Verder is er nog veel meer leuks te doen.
Zo geeft stichting DS-TT een doorlopende workshop over plaatwerken,.......
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Naast alle ritjes en leuke gesprekken tijdens de CiFo najaarsmeeting was er ook nog tijd om de laatste 2 deuken uit mijn Birotor te laten halen door de restiler van DSH.
En het resultaat ( met dank aan CitroenAzu voor de foto)
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Begonnen aan een mooie en spannende klus.
Motor en bak er uit. Ik wil van die akelig hard tikkende Hydrauliek pomp af.
Ook maakt de bak net wat teveel lawaai, ik wil kijken of er iets mis gaat. Bv een opsluit moer niet goed vast. Ga het zien.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Totaal aantal Berichten: 7581
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Jij komt de kerstdagen wel door!