Totaal aantal Berichten: 557
Geregistreerd: 14-12-2011
- DS 4 THP 155 EGS So Chic
Had het ook al in een ander topic gepost:
Ik heb een Citroën DS4 2012 met een THP 155.
Mijn motorblok gaat vervangen worden door Citroen. Alleen zijn we het nog eens over de kosten.
Citroën is van mening dat wanneer zij het blok gaan vervangen, ik de kosten van het arbeidsloon moet betalen.
En daar ben ik het nog niet mee eens.
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik vind het best netjes dat ze van een 6 jaar oude auto de motor nog willen vervangen onder coulance. Mag ik je vragen waarom jij vind dat ze het onder volledige garantie zouden moeten doen?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 557
Geregistreerd: 14-12-2011
- DS 4 THP 155 EGS So Chic
Omdat het om een fabricagefout gaat.
In de garantieperiode reeds aangegeven dat ik niet voor de kosten ga opdraaien voor het telkens reinigen van de motor. Dit is al 3 keer gedaan. Ook in de garantie periode aangegeven dat de auto slecht loopt en problemen heeft met de aandrijving.
Ik mag van een gloednieuwe auto wel verwachten dat hij langer meegaat dan 6 jaar.
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Maar je kan na 6 jaar toch ook niet verwachten dat de motor kosteloos in nieuwstaat wordt gebracht? Je hebt er per slot van rekening al 6 jaar gebruik van kunnen maken.
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Zoals waterman schrijft: na zes jaar een nieuwe (of andere?) motor krijgen en dan alleen het arbeidsloon hoeven te betalen lijkt me heel redelijk.
Totaal aantal Berichten: 557
Geregistreerd: 14-12-2011
- DS 4 THP 155 EGS So Chic
We praten wel over €2000,- arbeidsloon
Ik weet niet hoe het bij jullie zit maar ik moet daar toch wel effe voor werken.
Dus als het een fabricagefout is vind ik dat we er er op zijn minst effe over moeten praten.
€2000 is wel een hoop, ja. Als ik even uitga van €75 per uur, zou er dus 26,6 uur voor nodig zijn! Dat zou kunnen als ze er met twee of drie man aan moeten werken, of vergis ik mij?
Totaal aantal Berichten: 557
Geregistreerd: 14-12-2011
- DS 4 THP 155 EGS So Chic
€100,- per uur
15 uur voor motorblok en daarnaast nog es €500 voor druklager voor de koppeling.
Tsja, die 15 uur zal wel zo’n beetje kloppen. Citroen levert waarschijnlijk een kaal blok, dus alle overige onderdelen moeten worden overgezet van het oude blok.
Of €100 een redelijk uurtarief is, is dan weer een andere discussie…
€100,- per uur is helemaal geen ongewoon tarief. Een universele garage vraagt voor een uur klussen ook al minstens €90,-.
Wim,
Disciplus Simplex
Totaal aantal Berichten: 557
Geregistreerd: 14-12-2011
- DS 4 THP 155 EGS So Chic
Is het terecht dat ik zoveel moet betalen?
Persoonlijk vind ik van niet.
Het is algemeen bekend dat deze blokken ronduit slecht zijn.
Eigenlijk vind ik dat Citroën mij gewoon moet helpen met een ondeugdelijk product.
Want de DS4 heeft al heel wat reparatieuurtjes achter de rug
Ik neem aan dat je de argumenten die je hierboven noemt ook al hebt voorgelegd aan de dealer en dat hij daar kennelijk niet gevoelig voor is. Dan kun je m.i. twee dingen doen: slikken of het hogerop zoeken.
Totaal aantal Berichten: 557
Geregistreerd: 14-12-2011
- DS 4 THP 155 EGS So Chic
Nee… gesprek is als het goed is deze week.
Ik heb de problemen aangegeven.
Zij hebben een offerte gemaakt.
Daarop heb ik een gesprek aangevraagd.
Dit moet nog plaats vinden
Totaal aantal Berichten: 1890
Geregistreerd: 03-02-2012
- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
Ben benieuwd naar het resultaat daarvan. Veel succes.
September1978-Juli1989) 2CV6, Acadiane (Service wagen), Visa Club 650 2x, Visa Super X, Visa 11RE, Visa Chrono, GSA Pallas 5V 2x, CX Reflex, CX 2400 Pallas 2x, CX 2500 Diesel 2x, AX 3D TZS,BX 16 TRS 3x,BX TRD 1x, BX 19D 1x, BX 19RD Break 2x, BX TRD Turbo, Augustus1989-tot-Augustus1990 AX 14 D 3D, AX 11RE 3D Cituningkit. Prive Sept1990-tot-heden) Ford Taunus Coupe 1300, Renault 5 1200 3D, BMW 315, Hyundai S Coupe 1500, BX TRD Turbo, AX 11 TRE 5D, Saxo 15D SX 3D, Xsara 19D SX Break, Saxo VTS 14
3D, Peugeot 307 14 HDI 2x, C4 Exclusive 16 EHDI 112 pk EGS6, C4 Grand Picasso 16 EHDI 115 pk man6.
Een universele garage vraagt voor een uur klussen ook al minstens €90,-.
Dat zijn dan waarschijnlijk Rampstad-tarieven. Ik betaal bij de universele dorpsgarage doorgaans iets meer dan de helft, met uitschieters naar 60 euro.